Terug naar mijn EX? DO of DON't

Ik zit nu in een hele moeilijke situatie.
Ik kom uit een relatie met iemand waarmee ik 2 jaar heb gehad. Het eerste jaar hadden we het super leuk samen en hadden we nooit ruzie. Het laatste jaar was het tegendeel. We kwamen bij elkaar in de klas en zagen elkaar eigenlijk te vaak. En het was gewoon niet meer leuk. We kregen heel vaak ruzie over dingen die ik nu alweer ben vergeten. In december 2011 hadden we een vakantie geboekt. We zouden samen 3 weken op vakantie gaan naar Spanje met zijn ouders erbij. Een paar weken later was het allemaal onzeker. en zei hij een paar keer dat hij twijfelde. En als ik daar dan verdrietig over werd was het weer niet waar.
Ik geloofde er geen zak meer van en voelde me gewoon niet fijn bij het idee dat hij niet voor de volle 100% voor mij ging als ik voor hem.

Ik was altijd de gene die leuke dingen bedacht om te doen en die gaatjes in de week over hield om samen met hem te zijn. Hij maakte dan toch afspraken en vergat om tijd voor mij vrij te maken. Hij plande me gewoon niet in in zijn leven. Zo voelde het voor mij. Op een gegeven moment trok ik het niet meer en hadden we hele erge ruzie. En heb ik het uitgemaakt. Want hij wou maar niet praten en ik voelde al meer dan een half jaar dat het niet goed ging en dat er iets niet klopte. Het was eigenlijk uit een soort van paniek en woede dat ik het heb uitgemaakt en dat was ook een grote fout. Die zelfde avond dat het uit was ben ik naar hem toe gefietst en ben ik bij hem blijven slapen. Ik zei dat ik het niet meende en dat ik het gewoon helemaal niet meer wist. Maar toch bleef het uit. Een paar dagen later ging ik op vakantie met vriendinnen en zag ik hem 10 dagen niet terwijl het half uit was. Daarvoor had hij gezegd dat hij niet zeker wist of hij nog met me op vakantie wou. waarom weet ik niet maar dat kwam niet omdat ik het toen uit had gemaakt. want dit was daarvoor.

Toen ik terug kwam van vakantie was het ineens volgens hem nooit uit geweest… terwijl hij me voordat ik ging niet terug wou. Daarna vertelde hij dat hij niet met me op vakantie wou een week van tevoren.
We hebben heel veel ruzie gehad en ik heb super veel verdriet gehad. Vooral omdat er in Spanje een meisje was waar hij een jaar eerder liefdevol mee zat te smsen. Toen hij daar de eerste dag was zei hij dat hij spijt had. De volgende dag kregen we ruzie en hadden we besloten om elkaar even met rust te laten. We hebben toen 2 weken geen woord tegen elkaar gezegd. Hij liet niet eens weten of hij was geland. De volgende dag liet hij s middags eindelijk iets van hem horen. Hij kwam naar me toe en maakte het uit. Ik was er kapot van.

Heel mijn vakantie was verpest. Het was 1 groot drama en 1 groot verdriet. We zijn nu 2 maandjes uit elkaar. In de tussentijd hebben we allebei iemand verloren en een moeilijke tijd gehad. waar we elkaar ondanks alles wel in hebben gesteund. Op een feestje waren we weer bij elkaar en had hij me gezoend. Hij zei dat hij weer iets voor me voelde. Nu zijn we weer aan het afspreken en zoenen we ook weer. en het voelt weer net zoals in het begin. Mijn moeder en vriendinnen vinden me alleen heel dom, dat ik nu weer met hem afspreek. Ze zeggen dat hij me gebruikt voor Seks terwijl we dat niet eens doen, en dat hij me weer kwetst en teleurstelt. Ik ben hier zelf al heel bang voor maar dat mijn moeder en vriendinnen dat zeggen maakt het wel even wat erger…

Misschien nog even belangrijk om te weten. Ik hou nog steeds heel veel van hem, en ik kan gewoon niet vergeten hoe het was met hem. En dan vooral de leuke dingen. Hij was mijn eerste liefde. We hebben in de tussentijd dat het uit is ook met niemand anders iets gedaan of gehad, en we hebben nu ook af gesproken dat niet te doen ook al hebben we nu nog niets met elkaar.

Dus wat moet ik nu doen? moet ik terug gaan naar mijn EX, Of is het een heleeee grote DON’T
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven want ik weet het echt even niet meer!

XXX Anoniem

Ik zou zeggen nee. ex is ex. Omdat het duidelijk niet aan jou ligt maar duidelijk aan zijn wan-interesse. Hij houdt totaal geen rekening met jouw gevoel en denkt alleen aan zichzelf. Het zou hem dus wel héel goed uitkomen als zomaar eventjes zonder gedoe alles weer goed komt. Ik denk persoonlijk dat hij jou nu ziet als fallback-plan en hij zo alles wat gebeurd is goed probeert te maken.

Je moet het uiteindelijk zelf weten en als jij denkt dat hij (weer) goed voor je is wie zijn wij dan om je tegen te houden? Maar alles wat er is gebeurd moet je wel goed in je achterhoofd houden en duidelijk maken in een goed gesprek dat jij daar niet van gediend was en een relatie van 2 kanten komt. Laat hem niet met je gevoelens spelen en zorg dat je zelf de controle hebt over jouw eigen verstand.

Nee. Je ex is je niet waard als ik lees hoe die met jou omgaat.
Hij geeft je geen duidelijkheid en zorgt alleen maar voor ellende. Hoe zat het nou met zijn ‘‘sms vriendinnetje’’ uit Spanje? Als ik het verhaal nu moet beoordelen zou ik tegen hem zeggen dat je niet zo verder wilt gaan. Ik snap dat het moeilijk is, je hebt bijna twee jaar een relatie met die persoon gehad maar je moet ook voor jezelf kiezen, hij is het niet waard om jou zo down te laten voelen.
Er lopen nog heel veel leuke jongens rond die wél tijd voor je vrij maken.
Zie hem als een hoofdstuk in je boek die nu ten einde komt en je weer probeert verder tegaan met het leven dat je had vóór hem. Single dus.

Ben het met de rest hier eens. Ik zou niet terug gaan.