Terug naar hoe het was

Hoi allemaal!

Al een tijdje zit ik ergens mee, en ik zou graag willen weten hoe anderen erover denken.
Vorig schooljaar leerde ik een nieuwe jongen kennen (noem hem K) waar het meteen heel erg mee klikte. Hij heeft vaak duidelijk gemaakt dat ie me leuk vond en hij gaf me heel vaak complimentjes. We praatten elke dag uren op whatsapp, hij was altijd degene die om de stomste redenen een gesprek begon: ‘Hee moet jij niet gaan slapen?’. Ik vond hem ook leuk en ik wist ook dat het op een gegeven moment wel wat zou kunnen worden. Totdat ik bevriend werd met een van zijn beste vrienden (noem hem S), die mij ook al snel duidelijk maakte dat hij me leuk vond. Ik weet niet waarom, maar ondanks het feit dat ik met K bezig was, ging ik ook op S in. S heeft me een aantal keer gevraagd of ik niet bijna iets met K had, maar dat heb ik elke keer ontkend (vraag me niet waarom).

Een paar weken later heb ik met S gezoend (meerdere keren op verschillende dagen), en hoewel ik er nadat dat was gebeurd meteen achter kwam dat ik dit niet kon doen, was het toen al te laat. De zgn ‘bro-code’ was toen al overschreden en er was in mijn ogen niet meer een weg terug naar K.
Ik heb K direct gezegd dat ik er zelf heel veel spijt van had, maar hij ging daar niet echt op in (wat ik volledig begrijp!).

Er ging een vakantie voorbij en na de vakantie besloot ik gewoon vrienden te blijven met K, we gingen volledig normaal met elkaar om. Totdat we op een avond toen we met meer vrienden waren een spel speelden, waarbij we werden gedwongen met elkaar te zoenen. K wilde het eerst niet, omdat hij dat niet kon maken tegenover S. Maar toen iedereen hem zei dat dat echt niks uitmaakte, omdat ik niks met S had en ook niet zou willen, ging hij er ineens voor. Ik zag het helemaal niet aankomen, maar opeens zoenden we. En jahoor, je raadt het natuurlijk al: S komt erachter (hij was er zelf niet bij die avond) en wordt, hoewel hij mij eerst had verteld dat ie iemand anders leuk vond, boos op ons allebei.

Ik besloot alles achter me te laten, maar ik kan het niet. Ik heb nog steeds gevoelens voor K. S is inmiddels niet meer boos en heeft zelf een vriendin (een beetje hypocriet dat ik, ondanks dat we niks hadden, niks met andere jongens mocht doen van hem, omdat ik wel ‘had kunnen bedenken dat hij zich kut zou voelen’, maar hij wel een aantal weken later met een vriendin rondloopt). Elke dag zie ik K op school en ik heb soms het gevoel dat hij weer met me flirt, alleen dan weer terughoudend doet, omdat hij het tegenover zijn vriend niet kan maken (die dus al zelf een ander heeft).

Wat vinden jullie hiervan? Is het echt zo dat ik maar beter niet meer op K kan ingaan, ookal word ik elke dag nog met hem geconfronteerd en vind ik hem nog leuk? Ik baal zo erg van mezelf, maar het terugdraaien kan niemand. Ik zou zo graag willen dat K en ik weer meer kunnen worden dan vrienden.

Heel erg bedankt voor het lezen!

Dit is echt heel naar, en ik snap echt heel goed dat je supergraag terug wilt. Maar het beste hierop is even een paar weken geen aandacht meer te besteden aan deze jongens, en ook te kijken naar andere jongens. Je zult er nog wel een tijdje mee blijven zitten, maar praat er met vriendinnen over en je zult zien dat het helpt!
succes (L)
xoxo

Je moet z’n vertrouwen terug zien te winnen

Ik zou gewoon rustig aan weer met K ‘proberen te krijgen’. Als S al een vriendin is en nu niet meer boos is, is er toch geen probleem? Maar als K niet wil zou ik het ook laten rusten, zijn vertrouwen is wel beschaamd…

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat dat inderdaad het beste is om te doen. Wel weet ik bijna zeker dat S (wat stom trouwens om mensen die je kent met een letter te benoemen…) K heeft verboden nog iets met mij te doen, en na de eerste keer heeft S mij ook letterlijk dit gezegd: ‘Als je maar weet dat als je zoiets nog een keer doet ik me weer zo ga voelen’. Ik weet niet of ik uberhaupt de moeite moet nemen me daar iets van aan te trekken, zeker nu die nieuwe vriendin in beeld is. Zo stom van mezelf wat ik heb gedaan! En zo stom dat een ander zichzelf het recht toekent zijn vriend en mij dingen te verbieden…

Als K jou te kennen geeft je leuk te vinden ook, zouden jullie ervoor kunnen gaan.
Anders vergeten.

Als je echt iets wilt, moet je ervoor gaan!

Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!! Ik ga mn best doen, en ik hoop echt dat ik zn vertrouwen terug weet te winnen. Of anders dat ik snel iemand anders tegenkom zodat ik hem kan gaan zien als een goede vriend… Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, haha!