Terug gaan naar ex

Ik heb het 2 maanden geleden uitgemaakt met mijn ex. Ik twijfelde telkens en wist niet zeker of het dit nou echt zou zijn. Ook ben ik niet altijd eerlijk geweest en dacht dat ik het dus beter kon uitmaken. Hij was er helemaal kapot van, nu nog steeds. We spreken elkaar nog best veel en spreken weleens af. We hebben geprobeerd om afstand te nemen, maar dit vonden we beide lastig. Hij wil me graag soms nog zien en heb gezegd dat ik dit ook wil, maar dat ik niet wil dat hij hoop blijft houden en dat hij moet weten dat het voorlopig niet meer goed komt. Hij is ermee akkoord gegaan.
Ondertussen heb ik dingen met andere jongens gedaan, wat absoluut niet slim was. 1 van die fouten heb ik tegen mijn ex verteld, ook al was het uit. Hij was heel boos, maar gelukkig is dat weer goed. Nu ben ik erachter gekomen dat hij met meerdere meisjes appt en ze had gevraagd om af te spreken. Gelukkig wilde die meisjes niet. Het ergste vind ik dat hij hierom heeft gelogen nadat ik heel vaak had gezegd dat hij eerlijk moest zijn.

Ik snap dat het in principe niet meer mijn zaken zijn, want het is uit en daar heb ik zelf voor gekozen. Toch vind ik hem nog steeds heel leuk, maar ik wil voorlopig overal over nadenken en geen vriend. Ik ben heel erg jaloers en voel me telkens zo verschrikkelijk als hij iets over die meisjes vertelt bijvoorbeeld. Ook ben ik heel bang dat hij met carnaval iets met een ander zal doen. Ik weet dat het heel egoïstisch klinkt omdat ik ook fouten heb gemaakt en ik zelf voor deze situatie heb gekozen. Toch ben ik benieuwd of meer meiden dit herkennen of misschien tips hebben?

Dus samenvattend:

• Jullie hadden een relatie, jullie vonden afstand nemen lastig,

• Jij maakte het uit, jij hebt dingen met andere jongens gedaan, jij hebt afgesproken dat hij alles moet zeggen.

• Hij heeft alleen maar met andere meisjes geappt.

Beetje krom wel. Ik vind je inderdaad wel veeleisend. Ik snap dat je moet nadenken en dat is ook goed, maar ik vind het echt niet handig dat je ondertussen met andere jongens verder gaat en het hem verbiedt. Je benoemt dat je dit ook ziet, maar ik denk dat je er te makkelijk over denkt. Hier moet je echt mee stoppen en je excuses aanbieden, als je jullie relatie nog een kans wilt geven.

Dankje voor je reactie! Dat afstand nemen hebben we geprobeerd nadat ik het heb uitgemaakt. Ik heb hem niet gedwongen om alles te vertellen, maar hij heeft uiteindelijk zelf alles verteld. Ik weet dat het niet slim was om naar andere te gaan, maar ik weet ook dat de relatie sowieso op korte termijn niet meer goedkomt. Ik heb ook tegen mijn ex gezegd dat ik niet wil dat hij het tegen me verteld als hij iets met andere gedaan heeft, want dat wilde hij dan eigenlijk wel gaan doen. Ik wil dit niet omdat me dat echt veel pijn doet, dus dat bespaart me misschien een hoop ellende. Ik wil nu dus alleen graag weten of er meer meiden zich hierin herkennen of dat ik echt overdreven jaloers reageer? Of tips wat ik kan doen?

Toen ik mijn vorige relatie had verbroken, konden we beiden geen afstand houden.
Hij wilde mij terug… Maar, ik wist dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik wilde echter onze vriendschap behouden. Dit bleek niet mogelijk.

Toen ik gevoelens kreeg voor een ander, wilde hij niets meer met me te maken hebben. Hij voelde zich verraden… en kwetste me met zijn woorden. Dit verdiende ik niet, want we hadden al enkele maanden geen relatie meer. Maar, tot dat moment had hij hoop gehouden.

Je kunt het contact beter verbreken. Dit kan een hoop ellende besparen.

Dit, en vooral het laatste.
Ook allemaal zelf meegemaakt.

edit mod: trol reactie

Jaloezie is geen goede reden om terug te gaan. Het is compleet normaal menselijk gedrag, eigenlijk. Denk aan spelende kinderen: als de ene z’n speelgoed beu is, dan komt die interesse terug zodra hij een ander kind ermee ziet spelen. Zo kan je ook de meest foute ex terug willen, gewoon omdat je 'm met een ander ziet.

Ik vind het persoonlijk niet normaal dat jullie je moeten verantwoorden tegenover elkaar. Jouw liefdesleven zijn zijn zaken niet meer en vice versa. Want, eerlijk? Wie wil nou met haar neus op het liefdesleven van haar ex gedrukt worden :flushed:

Het is toch je ex? Jullie hoeven allebei niet te verantwoorden naar elkaar wat jullie uitspoken want jullie zijn niet meer bij elkaar.