Terug bij ex

Hallo!

Een paar maanden geleden is het uitgegaan tussen mij en mijn ex. We hadden vaak ruzie (door dingen die nu wel zo ongeveer over zijn) en hij had geen behoefte meer aan een relatie.

Nu is het de laatste tijd weer heel gezellig tussen ons: samen leuke dingen doen, zoenen, welteruste sms’en, etc.
Hij wil alleen nog steeds geen relatie. (Dit heb ik hem niet letterlijk zo gevraagd… maar hij zei dat hij het fijn vond om nu vrij te zijn en zelf te bepalen wat hij deed. Vooral omdat hij ook heel druk is en niet echt tijd heeft voor een vriendin. Niet in de zin van andere meisjes trouwens, want die zijn er tot nu toe nog niet.)

Nu heb ik het idee dat als ik dit heel langzaam aanpak. (Niet te veel contact zoeken, maar wel regelmatig… niet te veel van hem vragen maar zorgen dat het leuk is.) Dat het dan echt wel weer goed kan komen. (Hij zegt dat hij nog wel verliefd is.)

Wat denken jullie hier van? Maak ik mezelf blij met een dooie mus? En hoe pak ik dit langzaam en goed aan, als ik dat al zou doen?

Oh shit, verkeerde subforum.

Ik zou het niet weten, ik ben sowieso niet iemand die een jongen zou willen ‘versieren’ zeg maar. Misschien kun je gewoon als een vriendin doen? En dan zie je wel wat er gebeurd?

Hij houdt je aan het lijntje, vind ik.
Maar dat is mijn mening.

Ja je hebt wel gelijk… ik wilde alleen even weten wat jullie van dit verhaal vinden. Want misschien wordt ik wel ontzettend aan het lijntje gehouden maar zie ik dat zelf niet of zo.

Edit: Ik denk trouwens niet dat hij dat doet… iig niet bewust: Hij zegt dat ik niet op hem moet wachten als ik dat niet wil… en hij denkt dat hij me nu niet gelukkig kan maken omdat hij een vervelend gevoel heeft bij het idee van een relatie.

^ Dat dacht ik eigenlijk ook. Als hij geen relatie wilt, zou ik echt zeggen van ‘Bekijk het maar!’ Waarom zou je een soort van flowen, met iemand die niets met je wilt.

hij hoeft je niet perse aan het lijntje te houden. Want dan zou die gewoon niet eerlijk zijn en ik heb t idee dat ie wel zo duidelijk mogelijk is. Het kan goed zijn dat hij zelf ook niet precies weet wat hij wil. Ik zou het gewoon wat tijd geven maar je moet wel oppassen dat je jezelf niet laat kwetsen. Dat t nu gezellig is is leuk maar het kan nog alle kanten op. Ook kanten die je niet leuk gaat vinden.

Inderdaad, hij vind het wel fijn, maar hij wil ook genieten van zijn single life.

Dat aan het lijntje houden vind ik wel meevallen. Hij is toch gewoon eerlijk… Ik vind eigenlijk wel dat het goed klinkt zo. Alleen zou ik er wel rekening mee houden dat het uiteindelijk toch niks meer word maar je weet maar nooit.

Verplaatst naar het juiste subforum.

Uhu, maar welke kanten zou het allemaal op kunnen gaan?

1. We groeien heel langzaam weer naar een relatie.
  2. We scharrelen door en hij vind iemand anders dus wil er mee stoppen. (Lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij wel verliefd op me is maar geen relatie wil.
  3. Ik vind iemand anders en wil er dus mee stoppen…

Ik ben even aan het zoeken naar het worst case scenario… zodat ik mezelf dat voor kan houden en niet teleurgesteld raak.

Ja dat zijn jouw opties maar je kan niet in zijn hoofd kijken.
Ik bedoel hij is misschien wel verliefd maar als die echtheel erg verliefd is, had je nog een relatie met hem.
Dus het kan goed zijn dattie toch iemand tegen komt waar die wel verder mee wil. T kan ook goed zijn dattie geen relatie wil maar gewoon met meisjes wil ouwehoeren.
Ik bedoel, het beste is natuurlijk er wel van uit gaan dat hij eerlijk tegen je is, maar in zoon situatie is het belangrlijk dat je in je achterhoofd houdt dat hij niet alles zegt.
Want het is logischer is als die nog heel erg verliefd op je is dat hij wel nog een relatie wil…
Het kan ook zijn dat hij gewoon nog bezig is met alles op een rijtje zetten en dat als t contact goed tusen jullie blijft en niet te opdringerig wordt hij inderdaad weer iets met je wil.
Ik bedoel in ieder geval te zeggen dat het gewoon heel lastig is en dat je echt moet oppassen dat je niet gekwetst wordt

Ja, je hebt gelijk… ik probeer me ook in te dekken voor de ergste situatie…

Ik heb ook serieus met hem gepraat… hem verteld dat ik heel bang ben dat hij op een dag gewoon weg gaat. Toen zei hij: maak jezelf nu niet gek meisje. Nee, misschien gaan we niet trouwen en krijgen we niet 3 kinderen etc… maar dat weet je ook niet zeker als je nu een relatie hebt. Jij bent leuk en jij vind vanzelf wel iemand en misschien ben ik dat en misschien niet. Maar op dit moment krijg ik gewoon een vervelend gevoel als ik aan een relatie denk, en ik moet gewoon het vertrouwen terug krijgen. Dat kost wat tijd.

Dan zou ik stoppen met scharrelen…

En dan? Gewoon alle hoop opgeven en ook geen contact meer met hem hebben? Of alleen met het scharrelen?

Alleen het scharrelen. Je kunt toch wel gewoon contact hebben? Je doet jezelf alleen maar pijn als hij uiteindelijk toch zegt dat hij niets meer met je wil.

Dat is waar. Ik ga denk ik sowieso binnenkort een serieus gesprek met hem aan, en dan zullen we wel zien.

Het is wel heel erg leuk met hem, vandaar.

Ik vind dat hij jou gebruikt…
Als hij echt van jou hield, zou hij het nooit uitgemaakt hebben, toch?