Terug bij 1e vriendje?..

2 jaar geleden had ik met een jongen. Hij was mijn eerste vriendje, iedereen vond alles wat we deden heeel schattig en eigenlijk was dat ook wel zo haha. Maar toen ging het uit, omdat we allebei gewoon een beetje te verlegen waren. We praatten af en toe nog wel maar meer niet. Hij was 16 en ik 14, nu ben ik 16 en hij 18 ; we houden nu gewoon wat meer van de zelfde dingen. Maar de laatste maanden smsen we heeel veel, we kunnen echt overal over praten. Ik kom hem ook vaak tegen en we zijn niet meer zo verlegen als 2 jaar geleden. Ik ben niet meer zo zenuwachtig bij hem dat ik niets meer durf te zeggen, ik kan gewoon mezelf zijn bij hem. Ik begin hem weer een beetje leuk te vinden… Ik zou het alleen zo zonde vinden als ik het hem vertel, en hij mij niet leuk vindt. Waarschijnlijk wordt alles dan weer zo awkward… Hoe kom ik er achter wat hij van me vindt zonder dat ik hem meteen de eeuwige liefde verklaar? Misschien wil hij gewoon vrienden zijn… - ik wil echt graag met hem afspreken ofzo, maar ben bang dat hij meteen denkt dat het een date is en dat dan niet wil ofzo… help? :frowning_face:

Gewoon even afwachten, komt vast wel goed.

Misschien kun je een vriendin een beetje bij hem laten polsen wat hij van jou vindt? En anders gewoon afwachten wat er gebeurd, je kan vast wel een beetje aan zijn smsjes en gedrag aflezen wat hij van je vindt. Komt vast wel goed.

Misschien handig om gewoon wat af te spreken als vrienden, en dan een beetje proberen te peilen.
Zelf vind ik als je goede vrienden bent dat een liefdes verklaring geen kwaad moet kunnen doen.

Ik ben ook weer terug bij mijn 1e vriendje, was rond de 6 jaar geleden. We spraken af om iets te gaan drinken als vrienden. En een maand later, na een bekentenis van beide kanten, waren we weer vriendje/ vriendinnetje.

Ik denk ook dat je samen iets moet afspreken, even kijken hoe hij zich gedraagt. Je merkt vanzelf of hij vriendschappelijk doet of dat hij zich een beetje flirterig opstelt. Merk je nou niks aan hem, zou ik het voorzichtig proberen te brengen. Begin anders gewoon over zijn liefdesleven?