'Terrorist' in school?

Hej meiden!

Oke, van te voren wil ik graag even zeggen, dat er heus wel mensen zullen zijn die denken dat ik me aanstel. Maar ik zit er echt mee. waarschuwing; dit kan een lang verhaal worden.

Er zit bij mij op school een jongen. Hij viel me helemaal niet op ofzo. Nu ben ik dit jaar een nieuw vak gaan volgen, en hij volgt dit ook. Ik zit dan meestal naast een vriendin en op een gegeven moment toen ik keek naar deze jongen, ik noem hem R., toen viel me op dat hij best wel apart was. Niemand wilde bijvoorbeeld bij hem in de groep enzo. Ook stonden zijn ogen best apart. Daarnaast is hij wel ‘sociaal’, hij praat en grapt gewoon met leraren. Die vriendin (Ik noem haar even H.), vertelde toen dat hij bommen maakte en volgensmij ook geweren had. Ook zou R. een mijnenveld zijn ingelopen omdat hij ‘gewoon’ moest plassen. Hier zou hij filmpjes van hebben gemaakt en op internet hebben gezet. Dit hadden ze gezien en ze zijn naar de mentor geweest en die heeft er voor gezorgt dat ze van internet zijn gegaan. Dit vond ik een beetje raar, want H. staat er om bekend (bij mij), dat ze niet áltijd de waarheid vertelt. Ik hechtte er dus niet veel waarde aan.

De volgende les was er alleen nog maar een plek naast R. vrij. Ik zat nog nergens, dus vroeg of ik naast hem kon zitten. Hij zei iets in de trant van; Ja hoor, ga je gang. Op een gegeven moment kwamen we op een onderwerp, waarop ik antwoordde met; jahoor. (sarcastisch). Hij zei toen; ja echt waar! Ik wimpelde het gewoon een beetje weg. Toen zei R.; Ja, ik ben ook een keer een mijnenveld in gelopen om te pissen. Toen wist ik niet wat ik moest zeggen. Ik zei van; okee… En toen zei hij; ja geloof je het niet? Ik maak er ook filmpjes van hoor. Wel meer mensen geloven me niet. Dus ik maak er allemaal ilmpjes van en die zet ik op Youtube. Ik mompelde wat en keek verder naar het filmpje dat werd gedraait.

Later vond ik het toch best wel raar. Ik hoorde ook nog van H. dat P., een jongen die bij ons in het ‘werkgroepje’ zit en achter R. woont, het huis er ook best apart uitziet. Nu ik dit allemaal heb gehoord ben ik toch eigenlijk helemaal niet meer gerust om op school te zijn.

Ook heb ik hem gezien toen hij bij zijn vriend zijn tas opendeed en iets liet zien, waarop zijn vriend reageerde met; Jongen! Je neemt toch geen vogelspin mee naar school? O:

Een week geleden hadden we het met school over dit soort onderwerpen. Mensen die andere mensen dus zomaar vermoorden (Tristan, Karst) Ik vroeg me af hoe zijn reactie hier op zou zijn, en toen er gevraagd werd wat eventuele oorzaken hiervan zouden kunnen zijn antwoordde hij met; ‘voor hun Plezier’ (geloof ik) Ook een beetje apart dus.

Misschien vinden jullie dat ik me aanstel, maar ik weet niet of ik het serieus moet nemen. Stel je voor dat er iets gebeurd met de bommen die hij (misschien) maakt, en dan heb ik me stil gehouden terwijl ik het wel wist. Ik heb het ook aan mijn moeder gezegd en zij zei dat ik naar de mentor moest gaan, omdat de school zelf moet zorgen dat de leerlingen zich veilig voelen.

Sorry voor dit hele lange verhaal! Ik zou het heel fijn vinden als je het hebt gelezen, want ik weet echt niet wat ik er mee aanmoet… Wat vinden jullie dat ik moet doen? En wat denken jullie erover? xx

Praat erover met je mentor wat hij ervan van vindt.

‘Ook stonden zijn ogen best apart’. Juist. :’)

Maar waar moet hij dan in een mijnenveld zijn gelopen? Ik vind het allemaal maar een beetje ongeloofwaardig. Misschien is hij een beetje een apart typje maar ik denk dat je er niet mee moet zitten, sowieso weet je bijna niks van hem en dat van die bommen (volgens mij is dat kei moeilijk?) is nergens op gebaseerd.

Ik denk persoonlijk niet dat hij een ‘terrorist’ is, maar het kan best zijn dat hij daadwerkelijk bommen maakt. Meld het idd bij je mentor.

Ik vind ook dat je naar je mentor moet.

Maar volgens mij heeft die jongen een soort van aandacht nodig, ik denk niet dat ie echt een terrorist is. Sommige mensen zijn nu eenmaal apart. Bij mij zat er vorig jaar ook zo iemand in de klas, je went er wel aan…

Haha, ja dat van die ogen klinkt misschien wel raar. maar ze staan gewoon niet helemaal helder snap je?

Hij is niet in nederland geboren. Hij komt uit Bosnië. en daar gaat hij ook soms naar toe, en daar heeft ie dat dus gedaan. Althans, dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker.

Hij heeft niet echt dingen gedaan die terroristisch zijn ofzo…
En oké, sommige dingen komen volgens jou dus wel in de buurt, maar er zijn zoveel jongens die rare dingen doen.

neejoh, hij wil misschien stoer of grappig overkomen, bij mij in de klas heb ik ook 3 djonkies ofsoo, we noemen hun ook zo, ze zijn altijd stoned maar verder niks mee. of ik ben dit gewend en zeg niks, of jij bent dit niet gewend en vind het raar. kan maar ik denk niet dat een jongen zo iets zou doen…
ik bedoel, toch?

Oooh ik dacht dat je bedoelde dat zijn ogen staan een beetje scheef staan, ik dacht al WTF heeft dat er mee te maken!? Haha. Vraag anders een keertje aan hem of hij dat echt doet? En dan kijken hoe hij reageert.

sommige jongens zijn nou eenmaal raar vorig zat ik ook bij 2 van die jongen in het groepje en die hadden het ook alleenmaar over oorlog en bommen enz.

Ik weet het niet. ik vind het echt heel moeilijk. Kijk, toen op Columbine HighSchool, toen hadden ze er ook niks mee gedaan maar die jongens deden ook ‘raar’.
Daarnaast is hij niet een typische ‘stoerdoenerij’-jongen. Hij zit in 4havo, en is best serieus verder. Hij loopt er ook niet mee te koop.

Dit doet me denken aan een aflevering van south park.

Ot; In welke klas zit je?En hoe oud ben je?
Ik wil je niet aanvallen ofzo.Maar ik kan dit niet zomaar serieus nemen.Vandaar.

Oh 4havo dus.

Heb jij er nooit aan gedacht om het tegen iemand te zeggen? Of dat je het misschien wel echt serieus moest nemen?
Ik weet natuurlijk niet of het bij hen meer was van: jaaaa ik wil mensen doodschietenn. of dat het er ook op wees dat ze echt dingen van plan waren?

Ja, hij zit in 4havo, en H. ook.
P. doet 4vwo, en ik ook.

Goh effen jouw verhaal laten inzinken, maar ik begrijp wel waarom jij je onveilig voelt. Ik denk ook dat jij het eens met die R erover moet hebben. Misschien lukt het om erachter te komen of hij echt bommen maakt en wapens bezit. Daarna raad ik aan om met dit naar een mentor te gaan.

Ik denk dat ik sowieso niet met R. ga praten, omdat ik dat echt te eng vind. ghehe.
Ik wil ook niet zomaar vanuit het niets over die bommen gaan praten. Kheb ook niet echt veel contact met hem. Het enige wanneer ik met hem heb gepraat is dus toen, en tijdens een opdracht.