Terror Broer

Mijn broer verpest de laatste tijd de hele sfeer in dit huis. Waarom ?

1. Hij zit tot zijn nek in de schulden en verwacht dat mijn ouders dit betalen
  2. Hij heeft geen werk
  3. Hij heeft geen diploma
  4. Hij zit niet op school
  5. En is verschrikkelijk aggresief
    Mijn broer heeft veel meegemaakt. Maar ik en mijn ouders zijn hem helemaal spugzat, maar omdat hij geen werk heeft of niet op school zit kan hij niet het huis uit. Laatst wou hij me nog in elkaar slaan omdat ik tegen mijn moeder zei dat ze het niet moest betalen anders hadden wij wee geen eten thuis. Mijn vader werd helemaal kwaad en begon tegen hem te schelden. Ik kan niet neerzetten wat, want het was nogal grof. Ik ben ook bang dat het tussen hem en mijn vader echt een keer uit de hand loopt.
    Hij verpest alles in dit huis en er is niks aan te doen.
    Hebben jullie misschien ook zoiets meegemaakt ?
    En wat moet ik doen als hij me zou slaan en mijn ouders zijn niet thuis ?
    Ik ben gewoon echt bang dat het helemaal de verkeerde kant opgaat ( wat het al gaat )

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, maar ik weet wel dat ik het als ouders zijnde nooit zover zou hebben laten komen. Jij kunt er zelf niks aan doen, behalve je ouders steunen.

(Moest even lachen om de titel, sorry)

Maar is het niet misschien wat om hem naar een therapeut o.i.d. te laten gaan? Want zoals je het zelf al omschrijft, het kan zo niet langer. Al helemaal niet als hij zich agressief gaat uiten naar jou en zelfs naar jullie ouders. Misschien kan je het even aankaarten bij je ouders, je kan z’n gedrag wel proberen te ontwijken, maar voorkomen lijkt me nog het allerbeste

Sorry maar ik moest lachen om de titel ahahaha

Ik denk dat je het best met je ouders hier over kan praten. Dat het echt niet langer kan zo en dat ze echt actie moeten gaan ondernemen.

Bespreek met je ouders het probleem en zeg dat dit niet langer kan. Dan kunnen jullie samen misschien iemand er bij halen die een ‘frisse’ kijk op de situatie heeft. Die kan jullie helpen. Misschien is het beter als je broer in therapie gaat (de rest van jullie gezin ook). Hij heeft in ieder geval een ‘wake up call’ nodig. Misschien mag hij bij jullie blijven wonen , op voorwaarde dat hij een bijbaantje neemt en dan mee betaalt met eten en ook de helft van zijn studie en dan je ouders de andere helft. En anders wordt hij eruit geschopt? Klinkt hard, maar hij denkt nu wel dat hij alles bij jullie kan flikken.

Bij ons thuis hebben we ook in zo’n soortgelijk situatie gezeten. Mijn halfbroer woont in het buitenland en mijn moeder heeft daar dus een soort van vakantiehuis voor ons, maar mijn broer woont daar ook in. Hij vraagt altijd geld aan mijn moeder, verhuurt het huis zonder toestemming en toen we daar eindelijk op vakantie waren (we hadden wat geld bij elkaar ge schraapt) waren al mijn moeders bezittingen verkocht. Het was echt vreselijk, gelukkig hadden we nog wat spullen meegenomen, want anders was het een hel daar (eigenlijk was het daar al een hel). Mijn moeder moest ook de verhuurders uitbetalen en blijkbaar was de deur kapot dus ‘s nachts kon iemand gewoon inbreken -.-’’ Zie ik voor het eerst mijn broer, gedraagt ie zich als een klootzak.

Wauw dat is echt een rotstreek.
Maar over de therapie hadden we al geprobeerd, maar het heeft niet gewerkt

En de titel was ook best wel grappig bedoeld haha, mja

^^
Ja mijn moeder is ook inderdaad bang dat er nog iets met hem gebeurd daarom wilde ze het dus ook betalen. Maar mijn vader weigert het te doen.
Bedankt met jullie advies ik ga het zeker bespreken met mijn ouders.
Bedankt !

Veel succes !

Laat je ouders je broer op z’n minst inschrijven bij een uitzendbureau. Het is echt belachelijk dat hij niet op school zit en geen werk heeft. Als je er nou nog ontzettend veel moeite voor doet om werk te vinden kan ik er nog wel iets van begrijpen, maar in deze situatie is het gewoon luiheid.