Terecht verontwaardigd of niet?

Ik heb laatst al een topic geplaatst, maar ik kan m niet meer vinden. Ook niet met zoekfunctie.

Ik wil even iets checken…
Mijn vriendje vindt een ander meisje mooier dan mij. Nu heb ik een foto van dat meisje gezien, en puur objectief gezien (dus zonder dat ik hatelijk doe ofzo)…ik vind haar helemaal niet mooi…

Dus eigenlijk ben ik beledigd en boos. Ik weet ook niet precies waarom nou precies, maar het ergert me ontzettend. Als ze nou echt heel mooi was, dan had ik het opzich wel naast me neer kunnen leggen (met dank aan jullie! “er is altijd wel iemand mooier” enz.) maar dat is dus niet het geval. Verre van. Bij haar vindt ie het dus gelijk goed terwijl ze NIKS van zijn "lijstje"heeft met dingen die hij mooi vindt bij een meisje. En niet om het een of ander, maar ik heb ze bijna allemaal wel en ik ben dan minder dan haar?

Ligt het nou aan mij, of zou iedereen hier verontwaardigd over zijn?

Ik vind dat je om niets verontwaardigd bent. Schoonheid is iets puur subjectiefs. Wat hij mooi vindt, hoef jij niet perse ook mooi te vinden.
Je kan altijd natuurlijk een foto plaatsen van dat meisje en jij. Kan je ons eens laten oordelen x’)

Ik zou het ook niet leuk vinden, maar ik vind het ook vreemd dat je vriend het zo uitspreekt dat iemand anders mooier is dan jij…

Mja, ze heeft het aan hem gevraagd.
Je hebt dan twee opties. Ofwel zegt hij de waarheid, ofwel een leugentje om bestwil. Elke optie heeft zijn voor- en nadelen…

Dan is hij eerlijk, is het nog niet goed…

Je kunt ook gewoon iemand mooi vinden hoor. Dat hij haar mooi vind betekent niet dat hij met haar wil.

Ik denk dat je er zelf meer van maakt dan dat het is.

Ik snap dat je iemand gewoon mooi kunt vinden, en het is prima als hij dat doet en ik vind het ook heel fijn dat hij eerlijk is. Maar ik vind het heel ONeerlijk dat hij mij heeft afgekraakt om de uiterlijke dingen waar hij haar om prijst…

Ja oké, maar dat zei je er niet bij…

nee sorry, dat klopt… maar even dan ter uitbreiding (ik schreef het net echt in een opwelling)…

Zij is PRECIES de oude versie van mij. Echt PRECIES. Hoe ik een jaar terug uit zag. Ik was toen niet wat hij mooi vond qua uiterlijk, maar wel perfect voor hem qua innerlijk. Dus heb ik mijn haar geblondeerd. Niet voor hem, ik wisselde sowieso vaak van haarkleur, en lichtblond had ik nog niet geprobeerd maar wilde ik wel al een tijdje, dus ik dacht: waarom niet. Hij vond het geweldig. Dit is trouwens gewoon een voorbeeld. Maar waar ik dus nu verontwaardigd over ben: waarom was ik toen maar “mwah” qua uiterlijk en “verslaat” zij mij nu bij wijze van spreken met iets dat ik hád?

Hij word ouder en zn smaak veranderd? It happens.

Volgens mij is er iemand jaloers.

Ik snap je punt wel, daar niet van, maar dat hij haar mooier vindt betekent niet dat hij haar ‘wil’. Ik denk niet dat je je zo bedreigd moet voelen.
(Zo komt het in ieder geval op mij over).

Ik weet ook niet wat het is, ik voel me niet bedreigd want ze heeft 0,0 uitstraling (heeft hij zelf ook gezegd), maar ik voel me gewoon diep beledigd.

Het is net (voor mij) als wanneer je iemand een cadeau geeft waar je superveel moeite voor hebt gedaan om het te vinden, hij er niet enthousiast op reageert…en als hij van iemand anders PRECIES hetzelfde krijgt terwijl diegene geeneens veel moeite heeft gedaan voor dat cadeau, hij wel superenthousiast is. Het is misschien een kromme vergelijking, maar zo komt het over. (Niet dat ik mezelf nu zo geweldig vind of mezelf cadeau doe :stuck_out_tongue:)

Ik snap wat je bedoeld opzich, ik zou me ook zo voelen. Maar dat neemt niet weg dat ik ervoor uitkom dat het jaloezie is, of iets in die trant…

Anyways, weet verder niet wat je eraan moet doen. Er valt weinig aan te doen, toch?

Volgens mij ben je gewoon jaloers…
smaken veranderen nou eenmaal…

Oh daar las ik over heen. Dan heb je gelijk, dan had je het beter niet kunnen vragen denk ik…

Maar ik vind het heel ONeerlijk dat hij mij heeft afgekraakt om de uiterlijke dingen waar hij haar om prijst…>> dat vind ik zo raar. echt jongen, sorry maar dan zal ik (ook) een jaloerse bitch zijn, maar als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik me precies zo voelen. echt!

is het een meisje uit jullie buurt/vriendengroep / etc? want dat zou ik ontzettend kut vinden, en als het een volstrekt onbekende is, zou ik het -als ik jou was- gewoon toch naast me neer proberen te leggen.
trouwens, sowieso, hoe kut het ook is, maar ik zou wel op wraak zinnen(6) ghehe, oke ik praat onzin, maar echt, dat laatste stukje, over de oude jij enzo, dat vind ik echt zoo raar he:S ik zou het nog een keer vragen, of uitleg ofzo? hoe de hel kan dat, en uberhaupt dat hij dat dan zo zegt ook echt?:S goodluck!!

Ja nu snap ik je helemaal. En weet je ook waarom hij haar mooi vindt?

Ik snap wat je bedoelt. Ik voelde me ook niet echt gelukkig toen m’n vriend zei dat en oudklasgenootje van hem net zo leuk was als ik… Gewoon niks van aantrekken, waarschijnlijk bedoelt hij het niet zo!

ik zou het oook echt niet leuk vinden. maar je zou er op z’n minste met hem over kunnen praten? en ook gewoon zeggen dat je het niet meer erover wil hebben, en hij er ook niet over moet beginnen.
dat heb ik ook met mijn vriend gedaan, hij had een paar keer gezegt dat een meisje hem leuk vind en ze (volgense hem) heel knap is. en ik werd het zat en toen zei ik dat hij er gewoon over moet ophouden, omdat het net is of hij mij jaloers maakt ofzo…
en nu hebben we het helemaal niet meer over meisjes en ik niet over jongens.
we hebben het echt veel leuker nu!

LOL nou het is niet persé erg, jij weet zelf ook wel dat je niet het mooiste meisje van de wereld bent (of ja tenminste dat neem ik dan aan haha :stuck_out_tongue: )

Maar je vriendje weet gewoon niet precies wat 'ie nou wel en wat 'ie niet kan zeggen. Eigenlijk hoorttie natuurlijk gewoon te doen alsof jij de allermooiste EVER bent JA MOOIER DAN NAOMI CAMPBELL EN MARILYN MONROE en weet ik et allemaal