Terecht pissed op hem?

[i]Hi girls,

Ik had vandaag een beetje woorden met mn vriend en ik ben nogsteeds behoorlijk pissed.

Wat is er gebeurt?
Een tijdje terug had mijn vriend ruzie met zijn neef (veroorzaakt door zijn vriendin). Bedreigingen dat naar elkaar toe werden gegooit, je kent heel het ritueeltje wel. Dat was op een gegeven moment opgelost.

Sinds vorige week, is er wat spanning tussen zijn neef en ik. Wij mogen elkaar zó niet… Zijn neef praatte afgelopen zaterdag over iedereen uit de groep waar we mee uitgingen. Dat de een samenwerkte met de ander, dat die niet goed was, dat zus niet goed was en dat de ander weer raar deed en dat soort dingen. Op een gegeven moment, hoorde een meisje, dat het over haar ging… Ze vroeg aan mij dus; gaat het over mij? Ik zeg ja.

Het feit dat mijn vriend mij eerder deze week gelijk geeft dat zijn neef niet goed bezig is en hem nu ineens gaat schoonpraten van. ‘Ja hij heeft niks gedaan enzo…’ Terwijl mijn vriend er bij stond wanneer zijn neef deze dingen allemaal zei.

Ik kan dat zó niet hebben… En heb ook gewoon tegen mijn vriend gezegd dat hij als een hondje achter zn neef aanloopt. Hij is bang dat als hij zijn neef als ‘maat’ kwijtraakt, dat hij niemand meer heeft en blablabla.

Vervolgens zeitie tegen mij; Ja jammer voor jou het is mn maat punt uit. Hij doet kei veel voor me…

Zucht, ik ben een beetje moedeloos er van geworden. Ik ben best pissed op mijn vriend, maar is het wel terecht? En wat kan ik verder nog doen? Mijn vriend even met rust laten?

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje begrijpen…

Bedankt alvast[/i]

hmm,
ingewikkeld,
aan de ene kant is het familie van hem,
en als ik naar mezelf kijk, zou ik mijn familie nooit laten vallen,
maar aan de andere kant, ik zou begrijpen dat me vriend dan pissed zou zijn,
als mijn neef zoiets zou flikken,
en echt fve met mijn neef praten…

als ik jou was zou ik even wachten tot alles beetje heeft gerust,
en dan gewoon rustig een keer met je vriend gaan praten,
over wat jij ervan vind & hoe je je voelt enzo!

Daar zou ie echt begrip voor moeten hebben!

niet teveel mee bemoeien, ik denk dat jou vriend er zelf ook moeite mee heeft, maar als jij dan zijn neef aan gaat vallen hij het gevoel krijgt van dat hij zijn neef moet verdedigen.

Maarja.
Ik snap het zelf ook niet echt meer -.-’
Eerst scheldtie m haast zwart en nu looptie weer als een hondje achter 'm aan.

*diepe zucht*

hij moest denk ik eerder ff zn frustraties kwijt dan, heb je zelf ook wel eens als je boos bent op een van je vrienden, je zegt een hoop dingen die je op dat moment voelt maar daarna niet echt blijken te kloppen, of je ziet het niet meer.

Tja, het is familie, dus denk inderdaad dat hij zich min of meer verplicht voelt hem te verdedigen. Gaat gewoon automatisch waarschijnlijk. Ik denk dat hij het idee heeft dat hij zijn neef niet zomaar af kan zeiken, omdat het familie is. Als hij zelf ruzie heeft met hem wil hij natuurlijk dat iedereen aan zijn kant staat. Dus dan zal er wel heel wat negatiefs verteld zijn. Maar nu is het weer goed tussen hun en dat wil je vriend vast zo houden

Ik zou het even laten rusten en dan met je vriend praten.

tja ik snap aan de ene kant wel wat je vriend bedoelt, maar aan de andere kant is het wel zo dat hy gwoon moet zeggen tegen die neef dat ie een beetje meer op zn woorden moet letten ensoo… tja moeilijk, maar ik zou ook wel pissed op mn vriend zijn, dus in vind je gevoel terecht! ik zou t ff laten rusten als ik jou was

Als het over ruzie gaat, zijn jongens anders. Wij gaan met onze partij alles constant bespreken, slecht praten over de andere en al maak je het goed, het blijft in ons achterhoofd en het speelt nog mee in de rest van de vriendschap. Complete drama dus. Bij jongens is het anders! Het gaat slecht, ze maken even ruzie, drinken een biertje en alles is weer in orde. Dat is vaak onbegrijpelijk voor ons. Ook kijkt jouw vriendje op naar z’n neef en wat hij ook doet, hij blijft er achteraan lopen. Mijn ex had dit ook bij een vriend van hem. Hij kon hem nog zoveel beledigen en afkraken, hij blééf 'm geweldig vinden. Persoonlijk snap ik dat je dit stom vind maar laat jouw vriendje maar zijn eigen problemen oplossen. Jij hoeft er niet betrokken bij te raken.

Grrr…

Ik ben nogsteeds best pissed, maar aan de andere kant. Ik wil nu ook in zn armen vallen… even lekker knuffelen. Ik laat m met rust, en zie verder wel wat er gebeurt.