Telt zaterdag mee als een werkdag voor een webshop?

Hoi, ik heb vrijdagmiddag een Globe Graphic Bantam ST skateboard besteld (een soort kleine Pennyboard look-alike). Op de site staat dat als het op een werkdag wordt besteld, dat het binnen 24 uur wordt verzonden en dat je dan een bevestigingsmail krijgt dat hij de deur uit is en opgestuurd wordt naar de verzender. De verzendtijd duurt daarna nog 2-4 werkdagen. Maar in de mail die ik kreeg vlak nadat ik de bestelling vrijdagmiddag had geplaatst stond dat de verwerking van de bestelling (dus voordat het bij hen de deur uit gaat en opgestuurd wordt naar de verzender) 1-2 werkdagen kan duren. De verzender is trouwens GLS.
Toen ik las dacht ik dat ik dan waarschijnlijk wel een dag erna (zaterdag dus) een mailtje zou krijgen dat het naar de verzender is gestuurd en dat ik het daarna dinsdag ongeveer kan verwachten, maar ik heb gisteren helaas nog geen mailtje gekregen. Kan het zijn dat zaterdag niet meetelt als werkdag en dat dan de termijn van 24 uur als het ware wordt opgeschoven naar maandag en dat ik maandag of zelfs pas dinsdag pas een mail krijg met de melding dat hij is verstuurd naar de verzender en dat ik hem 2-4 dagen later kan verwachten. Mijn tweede theorie is: misschien dat de zaterdag wel meetelt maar dat ze er gewoon 2 werkdagen voor nodig hebben om het te verwerken en dan krijg ik maandag een mailtje (tweede werkdag in dat geval) dat hij is verstuurd.
Wat denken jullie? En telt zaterdag nou wel of niet mee als werkdag?
Ik hoop dat het allemaal niet te verwarrend is! ; )

Het is trouwens op de webshop: weare-shop.nl

Volgens mij wordt zaterdag nooit als ‘werkdag’ gezien. Ik vraag me wel af waarom je je hier zo mee bezig houdt eigenlijk? :cold_sweat: Ik snap dat je uitkijkt naar je skateboard maar je pakketje komt wanneer het komt.

Ik merk inderdaad dat ik wel wat gespannen ben. Om meerdere redenen eigenlijk. 1: natuurlijk omdat ik supererg uitkijk naar mijn bestelling 2: omdat het wel om een best groot bedrag gaat…

Nee. Werkdagen is maandag t/m vrijdag

Lol, wacht gewoon normaal af. Als het volgende week nog niet binnen is, begin dan pas met stressen :’)

Werkdagen wordt standaard maandag t/m vrijdag mee bedoeld. Als ze wel op zaterdag werken staat dat meestal expliciet aangegeven. Je zult maandag of dinsdag wel een mailtje krijgen.

Zaterdag is inderdaad geen werkdag. Op de site staat: Beschikbare artikelen worden in de regel bij bestellingen tot 13:00 uur nog op dezelfde werkdag verstuurd.

Oftewel: jouw bestelling is na die tijd geplaatst dus hebben ze hem niet verwerkt, en wordt hij dus waarschijnlijk maandag verzonden

Ik denk ook niet dat je het als werkdag voor die winkel moet zien, maar van de koerierservice waar ze gebruik van maken. Ik werk in een winkel waar ze 7 dagen per week open zijn, maar dit betekent niet dat je pakketje op elke dag van de week bezorgd kan worden. Dat hangt van de koerierservice af. Als ze via PostNL hebben verstuurt bijv. dan is de kans groot dat je op zondag en maandag het niet geleverd krijgt.