telkens vriendje missen..

Hee,

ik heb sinds bijna 9,5 maand een vriend (we zijn allebei 16) en het gaat echt supergoed! Misschien dat niet iedereen hierin gelooft, maar voordat wat kregen, waren we al 7 maanden ‘bezig’, en sindsdien weten we eigenlijk gewoon dat we voor altijd samen willen blijven… We weten zelfs al hoe we alles later willen & het is gewoon echt super met hem! Nu hebben we bijna 3 maanden vakantie gehad (examenjaar) en zijn we dus ook heel veel samen geweest. Maar na de vakantie zitten we dus niet meer bij elkaar op school, en ik ga mijn vriendje echt supererg missen! Dat heb ik nu al heel erg… Hij is zo ongeveer de hele week bij mij, hij is net weg, morgen moet ik de hele dag werken & net als ik klaar ben, moet hij beginnen… dus spreek ik 'm dan niet. Maar vrijdag wel weer. Maar toch voel ik me nu al heel erg verdrietig, en vooral omdat ik weet dat hij nu nog even naar een vriend is. Niet dat die vrienden écht slecht zijn, maar hij blowt weleens met ze, en dan maak ik me toch iedere keer weer zorgen…
Daardoor ga ik 'm nog erger missen en maak ik mezelf helemaal gek.
Daarom zie ik ook heel erg op tegen volgende week, omdat ik 'm dan alleen in het weekend zie, misschien 1x per week doordeweeks, en we smsen/bellen/msnen wel iedere dag, maar toch…
Ik ben zo bang dat het anders zal gaan worden, en dat ik me telkens zo verschrikkelijk voel, omdat ik 'm nu veel minder ga zien…
Want ik kan echt niet zonder hem, en ik kan nu gewoon al niet meer wachten tot vrijdag!
Ik heb hier weleens vaker een topic over aangemaakt, maar toen hadden we het niet zo lang, en iedereen zei dat je er wel aan went, maar ik haat het echt om m’n vriendje ook maar één seconde te moeten missen!

Sorry als dit misschien een beetje overdreven klinkt, maar ik zit er best wel mee en ik hoop dat iemand me misschien kan helpen…

Als jullie relatie overgaat omdat jullie elkaar niet meer zo vaak zien als eerst betekend dat waarschijnlijk dan dat jullie relatie niet sterk genoeg was…

Ga gewoon leuke dingen doen met vriendinnen, focus je op de mensen die op dat moment wél bij je zijn. Niet zo moeilijk doen, je ziet hem vrijdag weer. Het is nu woensdag.

Ik snap dat het niet leuk is dat je je vriend voor jou gevoel weinig ziet, maar kijk juist uit naar het weekend dat je hem ziet, dan is het alleen maar leuker… jullie zijn nog jong dus er kan nog van alles gebeuren ook al zeggen jullie samen dat jullie voor altijd bij elkaar wilt blijven. Maar snap ook dat hij (en ook jij) sociale contacten moeten blijven houden.

Ik zie mijn vriend ook alleen in het weekend en niet eens elk weekend, en ik kijk er juist naar uit en ondanks we elkaar niet elk weekend zien spreek ik hem toch elke dag telefonisch, het went vanzelf maar in het begin is het toch altijd wat moeilijker zeker als je eerder bij elkaar op school zat

Ik zit er ook weleens mee dat hij dan naar vrienden toegaat, maar ik maak me juist veel minder zorgen als ik weet dat hij thuis is of werken, best vreemd eigenlijk…
En hij doet ook nog best wel veel met vrienden, vooral toen ik 2 weken op vakantie was, en ik doe de laatste tijd ook wel wat meer met vriendinnen, want iedereen zegt ook dat je vriendinnen niet moet laten vallen en dat je uiteindelijk veel meer aan vriendinnen hebt. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik toch meer heb aan mn vriend, omdat het ook gewoon écht mijn beste vriend is, zeg maar.
Maar het blijft echt zooo moeilijk om even niet aan hem te denken, want van de ene kant wil ik dat ook niet, omdat ik dan het gevoel heb alsof ik hem ‘ga vergeten’ ofzoiets…

hoeveel ik ook van hem houd, hij verlaat je toch wel op den tijd…

vergeet niet dat je 16!!! bent, je hebt nog een HELE wereld voor je… misschien wel met hem maar ook evenveel kans dat het met een ander is. Dus laat je vriendinnen daar sowieso niet voor vallen, en waarom maak je je zorgen als hij met vrienden is? vertrouw je hem dan wel?

meid ik vind iemand leuk die meer dan 100km van mij vandaan woont. Was niet leuk om in de trein naar huis te stappen. En ik hem waarschijnlijk volgende week pas weer zie. Ik spreek hem ook niet elke dag op msn omdat we ook nog vrienden en familie hebben.

Misschien is een beetje afstand wel goed voor jullie zodat jullie ook een eigen leven houden en niet compleet afhankelijk van elkaar worden. Geniet van de momenten die jullie samen zijn. Als het echte liefde is dan komt het helemaal goed.

Ik weet dat m’n verhaal misschien heel stom klinkt. En ik vertrouw hem echt wel, maar ik ben soms bang dat ie teveel gaat blowen enzo, en dan rare dingen gaat doen. En dat vind ik gewoon geen fijn gevoel.
Ik weet niet precies hoe ik alles uitleg, maar soms ga ik me ineens ook ontzettend veel zorgen maken, dat hij me niet meer leuk vind, en zo’n dingen allemaal, terwijl er gewoon helemaal geen reden toe is. Maar dat gevoel krijg ik dan niet meer ‘uitgezet’.

Dubbel

Het gaat heus wel wennen. En elkaar zolang missen is heel goed voor je relatie, hoor :slightly_smiling_face: iemand missen maakt je alleen maar verliefder.