telkens niet goed voelen. :S

Heey meiden,
Al een hele tijd voel ik me niet goed. Het begon eind augustus. Ik werd opeens helemaal niet goed, echt binnen één minuut sloeg het helemaal om. Best eng dus… Ik ben toen ongeveer 2 weken heel ziek geweest. Een griepje dachten we. Totdat ik niet goed opknapte.
Ik dacht dat het gewoon door de school kwam en dat ik gewoon een beetje oververmoeid was. Dat hebben wel meer mensen van mijn leeftijd (18 jaar) toch?

Ongeveer 2 maanden daarna gebeurde precies hetzelfde. Weer ineens werd ik niet goed. Ik heb die week bloed laten prikken, daaruit bleek dat alles in orde was. Ik had ook geen pfeiffer (wat ik eerst dacht). Wel werd ik doorverwezen, omdat er iets van een glutenallergie gevonden werd. Dat dieet heb ik al gevolgd van mijn 4e tot 16e en toen mocht ik het weer proberen.
Na meer onderzoek bleek dat ik dat dus wel heb en ik zit nu 3 weken op het dieet.

Gister toen ik uit bad kwam, werd ik opeens heel erg misselijk en alles sloeg weer in één keer om. Ik kon niet meer lopen en alles werd slap. Ook kon ik bijna niet meer praten. Dit was dus alweer de derde keer dat dit gebeurde.

Ik voel me nog steeds, sinds augustus, vreselijk. Buikpijn heb ik sowieso constant (ook al toen ik op dat dieet zat, voordat ik het ging proberen normaal te eten). Ik heb laatst ook een topic geopend waarin ik zei dat ik niet normaal meer kan ademen.
Ik gebruik geen medicijnen of wat dan ook. Ik ben alleen sinds 4 dagen begonnen met de pil, omdat ik ook steeds heel erg last heb als ik ongesteld ben. Dan voel ik ongeveer hetzelfde als dat gister (en die andere 2x) gebeurde. Maar alleen door die pil kan ik me niet zo voelen, want het is namelijk al een tijdje aan de gang.

Sorry voor het lange verhaal! Maar heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn?
Ik hoef niet alleen maar reacties van ‘ga naar de dokter’ ik zit er wel aan te denken nog eens naar de huisarts te gaan, maar ben benieuwd of er nog mensen zijn die hetzelfde hebben.

Alvast bedankt!

Ik heb ook ooit last van zoiets gehad, maar één keer. Opeens voelde ik me heel belabberd, echt, ik dacht van ‘wat gebeurt hier?’. Toen ben ik even op mijn bed gaan liggen en ging het wel weer over…

Ja, hier heb je niks aan zeg je zelf; maar misschien eventjes naar de dokter gaan om het toch even te laten controleren. Want je zo voelen is niet niks, denk ik dan. Of kijk even op Google rond? Wie weet zijn er wel middeltjes voor!

Ja ik was dus ook naar de huisarts gegaan na die tweede keer (is nu ook alweer uhm… 3 maanden geleden?), maar hij zei dat alles er heel goed uit zag en in het ziekenhuis zeiden ze dat ook… :S
Net zei ik ook al tegen mijn moeder dat ik echt nog deze week naar de dokter ga, maar ik plaats dit bericht meer om te kijken of er nog meer meiden zijn die zoiets hebben meegemaakt of nu ook hebben. En wil weten wat jullie toen hebben gedaan, behalve naar de dokter gaan. :stuck_out_tongue: Toch bedankt voor je reactie!

Ik heb geen flauw idee wat het zou kunnen zijn, maar het klinkt niet helemaal goed… ik weet dat je het niet wilt horen maar het lijkt me toch het verstandigst gewoon nog een keer naar de dokter te gaan. Heb je al ooit pfeiffer gehad? Toen ik het kreeg, volgens mij op m’n 14e, heb ik ook zo’n drie keer bloed laten prikken waarbij ze niets vonden. Pas toen ik op een gegeven moment 3× in twee weken ziek werd (ik was bijv. net hersteld van gewone griep en stond de volgende dag op met buikgriep) hebben ze de antistoffen voor pfeiffer in m’n bloed gevonden waaruit bleek dat ik herstellende was.
Wat ik er mee wil zeggen is; het kan heel goed zijn dat ze niets hebben gevonden, maar er wel wat is. Is het misschien een idee om als je je nog een keer plotseling zo voelt, de huisartsenpost te bellen? Omdat je dan ‘plotseling’ belt en het misschien als wat ernstiger wordt beschouwd dan dat je gewoon een afspraak maakt bij de huisarts.

dat heb ik dus ook. bij mij dachten ze dat ik eerst pfeiffer of hepatitis A had
na onderzoek bleek dat ik beiden niet heb… ik ben echt heel nederland doorgeweest, maar niemand kon iets vinden. uiteindelijk zijn we bij een arts gekomen die zag dat mijn lever en darmen helemaal niet goed functioneerde. Ik zit nu op een dieet met zo min mogelijk vetten. Ik heb last van:

• hele dag door pijn, in mijn buik met name
  • soms opeens hevige hoofdpijn bij mijn slaap vooral
  • opeens pijnaanvallen (heel heftige pijnsteken in mijn buik, dat ik gewoon op de grond lig van de pijn en alleen maar kan huilen en schreeuwen)
  • heel erg snel vermoeid

Herken je je hier een beetje in? Of zitten we toch in een andere situatie allebei?

oh ja, ik had trouwens vanaf december al telkens griep, en ziek op bed gelegen, en dan ging het even goed dus pakte ik het gewone leventje weer op. Maar toen werd ik weer ziek, en zo ging het door. Ik was nog niet helemaal hersteld maar ik had toetsweek en dus ging ik maar wel naar school. Aan het einde van de week vierde ik met vrienden en vriendinnen dat het over was, en we gingen uit. Opeens toen ik thuis was werd ik ontzettend misselijk, en ontzettend veel pijn steken dat ik dacht dat ik moest kotsen. Moest ik uiteindleijk niet, maargoed het was echt uit het niets, ik voelde me eerst nog geweldig! echt van het een op andere moment.

O, wacht. Wie weet heb je last van migraine (of hoe je dat ook schrijft). Dat heeft mijn broer, nou ja had, hij is er overheen gekomen. Ik Google even de kenmerken voor je op…

De hoofdpijn doet zich voor in terugkerende aanvallen. Tussen de aanvallen door heeft men geen hoofdpijn.
De aanval duurt tussen de vier en 72 uur.
De aanvallen komen niet vaker voor dan zes tot acht keer per maand.
De pijn zit meestal aan één kant van het hoofd.
De pijn is bonzend of kloppend.
De hoofdpijn verergert bij beweging of inspanning, bijvoorbeeld bij traplopen.
Er kan sprake zijn van misselijkheid, die soms gepaard gaat met overgeven.
Er is sprake van overgevoeligheid voor licht en geluid en soms ook voor geur.
Er kunnen auraverschijnselen optreden.
Een aanval verhindert het uitvoeren van de dagelijkse activiteiten; bedrust is vaak noodzakelijk.

Je hoeft niet persé alle kenmerken te hebben om migraine te kunnen hebben… Migraine is met namelijk hoofdpijn, misselijkheid, slap zijn en heel moe.

@Callthephone
Ik heb nog nooit pfeiffer gehad, maar ik kan het als ik naar de huisarts ga nog wel een keer melden. Dat ze gewoon nog een keer m’n bloed gaan onderzoeken. Wat trouwens de laatste weken volgens mij al 5x is gebeurd ofzo :stuck_out_tongue:
Ik heb wel dat ik heel graag uit wil gaan en de afgelopen twee weekenden heb ik dat ook gewoon gedaan. Ik wil eigenlijk vrijdag ook gaan, maar moet maar even kijken of dat gaat… Mijn moeder was trouwens elke keer bang dat iemand iets in mijn drankje had gedaan, maar ik heb elke keer zelf iets besteld, dus weet bijna zeker dat dat het niet kan zijn.

@dreamsaresweet
In je lijstje met pijnen (sorry moet heel hard nadenken en kan niet op het woord komen xD) herken ik me wel ja. Alleen omdat ik altijd buikpijn heb, soms heel erg, soms iets minder (maar het is er altijd) ben ik er een beetje aan gewend denk ik. Niet dat het minder erg is, maar ik kan het moeilijk meer onderscheiden en aangeven waar het zeer doet. Het doet dan gwn overal zeer heb ik het idee.
Ik heb de laatste tijd ook heel veel hoofdpijn en ben heel erg moe. Die drie keren heb ik ook heel erg hoofdpijn gehad (nu dus ook), bij de eerste keer echt 2 weken non-stop. Daar schrok ik wel van… want hoe kun je nou 2 weken lang constant hoofdpijn hebben? :S
Ik heb ook elke keer hoofdpijn dan bij mijn slapen idd, maar ook heel erg bij die holtes (tussen) en bij m’n ogen (met opzij kijken).
Ik heb bij iedere keer dat het zo ineens misging echt gwn de gedachte in me hoofd dat ik doodga en dat er iets echt helemaal mis is. Echt heel eng dus.
Die eerste keer moest ik trouwens overgeven, maar de tweede keer en gister niet.

@Happening
Het zou wel kunnen, maar ik had dus die eerste keer echt 2 weken hoofdpijn. Ik weet niet of dat dan zou kunnen?

Ohja, wat ik nog niet had genoemd is dat ik geen van de keren echt hoge koorts heb gehad. Alleen bij de eerste keer een klein beetje verhoging.
Het is ook iets wat niet besmettelijk is, want mijn ouders en broers zijn niet ziek geweest.

Grote kans dat het migraine is. Je hebt dan echt 39 graden koorts ongeveer en in het begin verhoging al een tijdje maar dan echt opeens ben je ziek.

Ik weet dan niet of dat het is, want ik heb dus geen koorts gehad. De laatste twee keer ook geen verhoging. Eerder dat het wat lager is (iets van 36.5/36.0) Alleen die eerste keer dat het gebeurde had ik 37.8 ofzo.

ik heb hier ook wel eens last van, maar ik heb bloedarmoede en aan gezien er niks mis was met jouwn bloed kan dat het dus ook niet wezen…

echt heel vervelend voor je, ik hoop dat je er snel achter komt wat het is :wink: en dat je beter word (L)

Bij migraine hoef je toch niet persé koorts te hebben? Mijn vriendin heeft dit ook, die moet dan ook overgeven enzo.

Heb er ook last van, was nooit zo erg totdat ik, net als jij, ook twee weken plat op bed heb moeten liggen, omdat het gewoon niet ging.

Het is wel minder erg dan bij jou, alles wordt inderdaad slap e.d., maar dat praten daar heb ik nog geen last van gehad.

Heb ook bloed laten prikken, omdat er al schildklierproblemen in de familie zitten en alles, maar ook daar kwam niks uit.

Heb nog steeds geen idee, maar je went er aan, je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt en daar meer op letten, als het even niet gaat gewoon gaan liggen of zitten e.d.

Ben je misschien ongesteld? Want misschien is het, hoe heet dat ook alweer, die ziekte die weleens voorkomt en die vooral begint bij ongestelde vrouwen.
Bij tampons zit altijd een folder waar dat in staat… en dan slaat het ook ineens helemaal om.

Nee ik ben nu niet ongesteld, maar vorige week wel. Ik was daar ook eerst bang voor, maar m’n moeder zei dat dat het vast niet is… :S Toch zal ik dat ook wel noemen als ik langs de dokter gaat! bedankt!

Ja ik heb dus hetzelfde! Het doet constant zeer, en dan kan je idd niet goed aanvoelen waar het pijn doet, maar ik heb dan wel alleen mijn buik. Maar als een arts dan vraagt of het bijvoorbeeld linksonder, of rechtsboven pijn doet kan ik dat niet vertellen. Ik kan het niet goed voelen.
Ik had vooral mijn eerste pijnaanval heel erg het gevoel dat ik doodging ja. Ik kon alleen maar huilen en schreeuwen van de pijn, ik kan het me niet zo goed herinneren maar blijkbaar heb ik allemaal dingen geschreeuwd; laat de pijn alsjeblieft stoppen, laat het ophouden!
ofzoiets. maar dat weet ik niet zo goed meer haha. Of nee, dit was de derde pijnaanval (ik heb ze heel vaak, echt minstens 1 keer in de 3 dagen) en dat was de dag nadat ik mijn eerste had gehad. ik heb s’nachts ook vaak pijnaanvallen, en 1 keer kon ik niet meer tegen de pijn en toen heb ik ook overgegeven maar dat was maar 1 keer.

Wat ik je zou aanraden is naar een homeopaat gaan. Daar ben ik ook heen geweest, en ja het klinkt heel raar maar die zoekt op een heel andere methode naar ziektes, en vinden daardoor heel veel wat artsen in ziekenhuizen niet kunnen vinden. (dit is in feite ook gewoon een arts hoor, maar die doet allemaal andere testjes). Ik heb inmiddels echo’s gehad in het ziekenhuis, en er was niks te vinden. Maar toen ik dus naar een homeopaat ging, konden zij duidelijk zien dat mijn lever en darmen helemaal niet goed waren! En nu heb ik daar gelukkig medicijnen voor gekregen! Ik zou het je écht aanraden. als in het ziekenhuis en met bloedonderzoeken niks word gevonden, zou ik je dit echt aanraden!
Ik vond het heel naar dat er telkens niks werd gevonden in ziekenhuizen, omdat ik écht pijn heb, maar niemand kon iets vinden. Ook als je iets anders hebt dan wat ik heb, een homeopaat kan per orgaan kijken wat er is, zelfs naar allergische reacties etc. kan hij kijken! Ik raad het je écht aan!

Ik heb het hele gebeure ook gehad.
begon in juni 2010 en stopte uit zichzelf in december 2010.
en ze weten nogsteeds niet wat het was

Hmm. Ik zou het niet weten. Ik had een lange tijd ong. hetzelfde. Ik was doodsmoe, ik kon nauwelijks daardoor meer lopen, ik had hoofdpijn, mijn ogen prikte. Etc. Er werd ook telkens niks gevonden, toen ik op allerlei dingen werd getest. Toen werd er wél wat gevonden. Maar ik zou echt niet weten wat het is. Misschien moet je is naar de dokter en het verhaal heel duidelijk laten weten. En dat je een oplossing wil. Al is het maar een asperien voorschrift.

Ik heb vorig jaar in maart een onsteking in mijn aangezicht gehad
waardoor ik amper nog op mijn benen kon staan, hoofdpijn had en koorts
Misschien heb je wel ergens een ontsteking zitten.

En de buikpijn kan zijn dat je een heel erge eisprong hebt
zo een jaar geleden kon ik de dag van mijn eisprong niet op men benen staan
van de buikpijn
viel letterlijk door mijn benen van de pijn & kon alleen maar huilen
klinkt belachelijk maar ik wist echt geen houding aan te nemen om echt niet zo een pijn te hebben