Telepathie of toeval?

Ik heb de laatste tijd zóvaak situaties waarin ik me afvraag, of dit nou wel echt toeval is? ik zal een paar voorbeelden geven.

Vooral met m’n beste vriendin heb ik het de afgelopen tijd heel erg vaak. Wanneer we samen door de stad lopen ofzo, of in ieder geval bij elkaar zijn dus, dan hebben we heel vaak dat de 1 iets denkt/wil zeggen, en de ander het juist op dat moment zegt. Echt opvallen vaak hebben we het de afgelopen tijd, wanneer we bij elkaar zijn toch wel zo’n 10 x ofzo. Ook op msn, dan zeggen we bijvoorbeeld een half uurtje niks tegen elkaar, en net op het punt dat ik haar dan wil aanklikken om iets te zeggen, zegt zíj al iets, en andersom. Ook weet zij gewoon wanneer ik me kutvoel, zélfs als ik nog zo erg m’n best doe om vrolijk over te komen.

Nog een voorbeeld, is dat ik met andere hechte vriendinnen heb. Net bijvoorbeeld ook weer, dan zegt een vriendin tegen mij: ‘spreek je … nog wel is?’ of ‘wanneer ga jij weer … doen?’ of iets in die richting, en net op dat moment zit ik op de hyves te kijken van hem/haar, of ben ik iets aan het regelen ofzo wat ermee te maken heeft.

Ik kan nu niet op meer voorbeelden komen, maar ik heb dit soort situaties de laatste tijd opvallend vaak. Wat denken jullie, toeval of meer dan dat?

Ja dit heb ik ook echt heeeeel erg vaak.
Ik denk dat het is, omdat je elkaar goed kent, dezelfde interesses hebt en dan ook over dezelfde dingen gaat nadenken?

Ik vind het ook heel eng/raar, maar ik heb er ook veel last van.

Heb ik ook met 1 vriendin en met mijn zus echt super vaak ^^
Maar dat hebben tweelingen toch ook heel vaak?
het is telepathie, teminste bij mij wel dat weet ik zeker :wink:

jaaaa, precies ;p

up.

ik geloof ook in telepathie. En het is idd met mensen waarbij je een hechte band hebt, want met een familielid die je niet vaak ziet/spreekt of een wildvreemde zul je het wel niet zo snel hebben neem ik aan.
ik maak het zelf ook heel vaak mee, dagelijks.

neee precies. ik heb het ook niet met ‘gewone’ vriendinnen, alleen met mijn beste vriendin, en nog 2 goede vriendinnen soms.

ja ik ook, maar dan alleen met 1 vriendin. Waarschijnlijk gewoon omdat je heeeel close bent met je vriendin

Ik weet het niet, maar ik geloof sowieso in telepathie. Toen ik klein was had ik vaak telepathie met mijn vader. Zo was hij bijvoorbeeld een keer mijn haren aan het kammen en hij vroeg zich af of ik zin had om mee te gaan naar de winkel en ik gaf antwoord zonder dat hij het had gevraagd! Dat kan onmogelijk toeval zijn, haha.

wow! haha, dat is wel erg bijzonder ja… dat soort dingen heb ik niet, zoiets zie ik ook meer als gedachten lezen/horen? ö

wij zeggen heel vaak dingen tegelijk. of we hebben altijd tegelijk kwaaltjes als hoofdpijn enzo. echt weird :grin:

Onderstaande staat op Wikipedia over telepathie. Het is dus eigenlijk ook een soort gedachten lezen/horen :].

Onder telepathie verstaat men het vermogen tot rechtstreekse overdracht van gedachten en gevoelens en van informatie op afstand zonder gebruik van taal of technische hulpmiddelen. Het wordt wel het “zesde zintuig” genoemd. Het woord “telepathie” is een samenstelling van het Griekse τηλε (tele, ver, op afstand) en πάθεια (patheia, ontvankelijkheid). Het bestaan van telepathie is nog nooit wetenschappelijk aangetoond, en het fenomeen wordt dan ook vooral geassocieerd met het paranormale.

haha ik soms…
als je net iets wilt zeggen… en je bent allebei al een tijd online…

laatst wou een vriendin naar de wc, vroeg ze of ik de kassa wil overnemen…
en ik zo; je hebt zeker een smsje van ronald?
en ik had t nog goed ook… maar die smste helemaal nog niet die dag… :stuck_out_tongue_winking_eye:
xD

Nou ik heb dus met een meisje uit mn klas, waar ik hélémaal níet mee om ga, dat als ik met haar praat. We ALTIJD precies het zelfde zeggen op precies hetzelfde moment. In het begin was het best wel ‘grappig,’ maar nu niet meer ><’

Ik herinner me opeens dat ik toen ik plus minus een week geleden in Barcelona was ook een soort telepathie had met mijn moeder, haha. We liepen op straat en mijn moeder zag een boom staan waarvan ze zich de naam niet kon herinneren. Nadat ze zei: “Hoe heet die boom ook alweer?” kwam het woord “Acacia” in mijn hoofd op. Uiteindelijk bleek de boom een Acacia te zijn! En dat terwijl ik absoluut geen verstand heb van bomen en ik niet zou weten hoe een Acacia er uitziet, haha.

haha, dat is ook bijzonder :stuck_out_tongue:

Jaa het overkomt mij ook echt heel vaak met mn beste vriendin.
In de meivakantie waren wij dus samen op vakantie. Mn vriendin had al een crush op iemand die daar stond. Op een avond gingen we afwassen, en net toen we de spullen daar op het aanrecht hadden geinstalleerd, kwam haar crush en een vriend langs ons lopen. Wij konden ze via het raam nakijken. Ineens zei ik: ''ooh die komen vast zo weer om af te wassen ‘’ Mn vriendin, ja ja zal wel!
En ja hoor, toen wij bijna klaar waren kwamen ze eraan om te gaan afwassen.

En nog een ander verhaal. We waren buiten aan het eten, en toen ging de telefoon over. Ineens zei ik: ooh das vast pa. En ja hoor het was mn vader xD

Ik heb dat echt zovaak. Soms is het wel een beetje weird allemaal…

heb ik ook wel is, het engste vond iknog dat ik tegen een paar vrienden zei: wedden dat mijn moeder me zo belt. (niks afgesproken ofzo) en 5 seconden later hoorde je mijn mobiel in mijn tas :open_mouth:

Maybe it’s meant to be?
Misschien zijn jullie over een paar maandjes beste vriendinnen XD

Nee. Dat denk ik niet xd.

hahaha, okeej xD