Telefoons gestolen op school

Hashtags zijn voor op twitter.

En eh, er proberen achter komen dat het wel zeker de jouwe is en naar de directie gaan.

wat je moet doen? niet je telefoon ergens laten liggen

Wat moet je anders doen als je gymles hebt? Hem meenemen? :roll_eyes:

Slimme opmerking, daar heeft TS nu veel aan.

Ik vind het raar dat de school zo weinig doet. Ik zou sowieso aangifte doen en mijn ouders eens goed laten klagen bij de school. Dit kan niet.

Sorry, ben een beetje gewend geraakt aan de hashtags…

Tjaa, ik had niet gedacht dat de dief in de meisjeskleedkamer zou kunnen komen aangezien die op slot zat, Hij zou ergens een sleutel vandaan moeten hebben gehaald… daarom dachten wij (de andere kinderen/ik) dat het wel veilig zou zijn… maar helaas :frowning_face:

VintageROCKS , ik ben het wel met je eens. Mijn school doet er indd weinig aan en ze zijn het zeg maar beu om steeds weer deze ‘dief’ op te sporen aangezien ze hem toch nooit vinden…

eh, ja? wij hebben gewoon een bak waar we alle kostbare spullen in leggen zodat ze niet gestolen worden.

In de beginpost staat toch dat er een kluisje voor is? Of lees ik weer eens raar?

Ik vind dat de verantwoordelijkheid voor een groot deel ook bij je school ligt. Hun moeten ervoor zorgen dat er geen mensen binnen komen in de kleedkamers. Maargoed, daar heb je waarschijnlijk niks aan. Ik weet wel dat iPhones traceerbaar zijn. Misschien kun je hier iets mee. Ik wens je heel veel succes!

Sleutels op school zijn sowieso nooit veilig. Bij ons kon je makkelijk de sleutel ‘even’ lenen van een leerkracht ‘omdat je een boek vergeten was in de klas’, en vervolgens met de loper gelijk waar binnengaan. Je kan hem zelfs makkelijk even snel laten kopiëren. Je school kan nagaan of iemand een sleutel van een leerkracht geleend heeft.

Je school kan ook kijken wie op dat moment geen les had of ‘even naar de wc moest’. Bij ons waren er ooit ook iPods gestolen door een jongen die op dat moment geen les had. Het was steeds bij dezelfde groep dat er gestolen werd.

Je moet ook echt weten waar die kleedkamers zijn e.d., dus het moet wel iemand van de school zijn. Daarom vind ik het ook raar dat de school dit niet verder onderzoekt…

iPhones zijn idd traceerbaar, via ‘zoek mijn iPhone’ of zoiets. Het is een van de meest gedownloade apps, misschien had dat meisje hem op haar iPhone staan? Anders kan hij idd getraceerd worden via de provider. Als hij nog aanstaat tenminste… Daarom moet je snel aangifte doen.

Nee je leest niet raar, maar met die kluisjes bedoel ik gewoon zo’n normale kluis, waarin je jas, boeken en alles bewaart, maar daar doe ik het nooit in aangezien in toch ook daar al nare ervaringen heb meegemaakt :wink:

Ok, is waar, had ik overheen gelezen (:

En @loseyourfears: het is niet omdat jullie zo’n bak hebben, dat iedereen zo’n bak heeft. Wij hadden dat bijvoorbeeld niet, wij moesten ook gewoon onze gsm in de kleedkamer laten liggen in onze tas of broekzak.

Toch blijf ik bij m’n standpunt dat zo’n achteraf-opmerkingen niets helpen en daarom overbodig zijn.

Ah zo, dan vind ik wel dat de verantwoordelijkheid deels bij school ligt (die deels bij jezelf houd je toch altijd, is niet veel aan te veranderen). Ik zou denken dat de school na 1 diefstal al een aparte kluis maakt daar, zodat je daar je kostbaarheden in kan bewaren. Wij hebben dat al, aan het begin van de les gaan daar de spullen in, dat gaat op slot, aan het einde van de les er weer uit. Ik vind het vreemd dat je school daar na 6x nog niet aan gedacht heeft…

Versaci dankjewel voor de tip over de iphone!

VintageROCKS dat was al iets waarover wij (ja die leerlingen) dachten, maar de leraren geloven heilig dat niemand van het team het heeft uitgeleend. Voel me een beetje machteloos in deze strijd :@, het is gewoon irritant dat je niemand meer kan vertrouwen want voor je het weet zijn je spullen weg!

Ik ga mijn vriendin even vragen of ze die app had! :grinning:

Een collega van mij is wel een keer haar blackberry verloren met uitgaan, nooit meer wat van gehoord. Heeft ze even later haar oude ping weer toegevoegd (onder een andere naam) en toen werd ie geaccepteerd! Had dus een of andere kerel hem gevonden en hem maar eventjes zelf gehouden.

Maar goed, misschien kun je je oude ping weer toevoegen onder een andere naam, en dan kijken of je geaccepteerd word?

het gaat me ook niet om per se zo’n bak, als die er niet zou zijn zou ik nog steeds iemand vragen (leraar, iemand met blessure oid) of diegene mijn spullen kon bewaren.

Maar ik zal erover ophouden, hier heeft de ts inderdaad weinig aan.

Ik kan het proberen,

Had ik ook op mijn vorige school, meisje had ong dertig Blackberry’s gestolen. Maar ze was toen opgepakt :’) Maar doe je telefoon in je kluisje of neem hem mee naar de gymzaal. Wij hadden altijd een plek waar iedereen zijn kostbare spullen legden. Uggs, sieraden, telefoon ect. En meestal kinderen die niet mee deden of de leraar letten dan op de spullen.

Nou , ik heb net met mijn broertje’s blackberry mijzelf ‘uitgenodigt’ maar dat komt er : ’ U hebt een ongeldig adres ingevoerd’ terwijl ik zeker weet dat de pin die ik heb gebruikt correct is

hopen dat dit kind ook word opgepakt! :frowning_face: misschien kunnen we ook zoiets op school regelen! Dankje voor de tip! :slightly_smiling_face: