Telefoons gestolen op school

Heyy iedereeen,

Nou… ik zit met een probleempje,
Vandaag tijdens het tweede lesuur (toen had ik dans) , zijn verschillende telefoons gestolen uit de kleedkamers (ja, mijne ook, voor de gene die het willen weten, ik heb/had een blackberry bold 9780). De school zelf vroeg alleen om welke soort telefoon je had en je telefoonnummer. Later gaven ze alleen de melding dat wij aangifte moesten doen en dat was het… Nu zegt mijn moeder dat ik er niet veel aan kan doen aangezien mijn telefoon niet opgeborgen was in een kluis en dus onverantwoordelijk daar lag in de kleedkamers. Die geven die de telefoontjes heeft gepakt moest de sleutel hebben van de kleedkamers want toen wij weg gingen, was die op slot. Er zijn in totaal 4 blackberry’s, 1 Iphone, 1 Ipod , 2 portemonnee’s en nog wat geld gestolen (Niet allemaal van mij, ook van mijn klasgenoten ). Wat moet ik doen?

x Alvast bedankt

Die dief is nu dus flink rijk :’)
Dit is wel een les, laat voortaan je spullen niet zomaar ergens achter.
Verder kan je er inderdaad niet veel aan doen. Bellen, hopen dat iemand op neemt. En goed op mensen letten die je oppeens met een ‘nieuwe’ telefoon ziet.
En misschien op bewakingcamera’s kijken/mensen vragen die er rond dat uur waren/in de buurt?!

Je kan moeilijk zelf mensen gaan beschuldigen. Je kan eventueel over een week o.i.d je telefoon nummer zelf een keer proberen, en het schijnt dat je ping o.i.d op je eigen nummer blijft staan? Dus misschien kun je daar wat mee doen.
Maar verder is er vrij weinig aan te doen denk ik.

Hahaa inderdaad :frowning_face:,
Dat bellen hebben we al geprobeerd, maar helaas niemand neemt op ( Ik verwacht dat ook niet, dat die dief ineens zegt : " Hee met de telefoon van _____ , ze is er momenteel niet, wacht na de piep… PIEEEP) hihi :frowning_face:… Nou… De bewakingscamera’s liggen juist niet in dat gedeelte van de school, de kleedkamers zijn zo’n afgezonderd hoekje waar niemand komt als het niet moet, *zucht*. Toch bedankt voor het reageren <3 upje voor jou !

@itasimisete Dankjewel! Ik zal het toch proberen :slightly_smiling_face:

Inderdaad, bellen. En als hij dan opneemt zegt hij/zij zijn/haar naam misschien. Anders vragen: ‘Sorry, met wie?’

Hmmm ik zal het proberen…

Jammer dat het moeilijk blijft voor mensen om van andermans spullen af te blijven…

Vrees dat je er weinig aan kan doen. Simkaarten zullen er vast al uit zijn gehaald. Je kan natuurlijk wel opletten of er iemand ineens met nieuwe spullen rond loopt.

Kan een iPhone niet getraceerd worden ofzo? Zoiets heb ik wel is gehoord.

Ik weet dat nog niet zo zeker, is dat niet alleen als je die app hebt? Upje voor de twee boven mij <3

zet je telefoonnummer hier neer en dan gaan we allemaal bellen. Natuurlijk neemt die persoon niet op, en kost hert ons niks. Maar hij/zij wordt wel gek natuurlijk kan die uit maar ja hij kan hem niet altijd uitlaten tot die een nieuwe simkaart heeft.

Wie laat nou de simkaart erin zitten + de telefoon aan staan als je die jat. Ik denk dat je sowieso de sim eruit haalt of de telefoon uitzet. En nee, ik heb geen ervaring met jatten haha. Bellen heeft weinig nut I guess

Ik denk dat @Fossil gelijk heeft, het heeft al weinig nut aangezien hij/zij/het toch niet opneemt :frowning_face:. Dit is al iets van de 6de keer dat een klas is ‘berooft,’ en de school doet er niets aan! Iets om gek van te worden :frowning_face:

ook goed kijken op marktplaats etc, of er in de buurt een blackberry etc word verkocht. (:

@Fossil ja je hebt gelijk was iets te enthousiast met me plannetje dat ik neit echt goed nadacht !

@DearPrudence, stel voor ik kom erachter dat het mijn mobieltje is, wat moet ik dan doen? #sorry,benditallesnietgewend

als je echt zeker weet dat het jouw mobiel is zou ik aangifte doen.

Fossil, dat hoeft niet persee.

iPhone’s hebben navigatie erin zitten, dus een GPS, dus zijn traceerbaar. Volgens mij kan zelfs de provider dit na gaan met politie bevel. Maar het verhaal van de Ping is wel waar, volgens mij is er op die manier zelfs al een paar keer een gestolen BB terug gevonden. Had iemand perongeluk een foto verstuurd ofzo, heel raar verhaal.

Gewoon proberen, sommige dieven zijn niet bijster slim. Als je het niet probeert weet je het natuurlijk nooit! Ik weet verder niet hoe het met BB’s zitten, maar naar mijn idee vallen die ook wel ergens te traceren [:

Succes.

Okeee :slightly_smiling_face: Upje

Niet lullig bedoelt, maar de school doet er dan in principe wel iets aan. Er is dus een kluis, waar je het in moet leggen. Dan is het niet hun verantwoordelijkheid of je die erin legt of niet. De school kan moeilijk zeggen ‘Oké we vergoeden alles!’ Het is niet hun schuld.