telefoonabonnement in het buitenland

hoi, ik ga deze zomer op vakantie naar t buitenland en heb een telefoon met abbo. Alleen hoe zit dat dan met smsen in’t buitenland, gaat dat gewoon van je tegoed af of krijg je dan een hoge rekening thuis?
& ook heb ik internet er op en hoorde iets over roaming dat je die dan uit moet schakelen anders gaat t je heel veel centjes kosten. Kun je dat gewoon bij je instellingen doen? Weet iemand hier wat van ik kon het niet goed op internet vinden?

Welke telefoon heb je?

htc maar dat maakt toch niet zo veel uit?

Nee maar ik bedoel hoe je dat internet uit kan zetten dat verschilt per telefoon :stuck_out_tongue: Maar ik heb geen htc dus ik weet het niet sorry!

oh okee zoo, hmmm jammer

Eeehm… ik denk dat dat wel per abonnement verschilt, waar zit je? Ik zit bij vodafone en heb my vodafone, heel handig over internet. Ik zal wel even voor je kijken hoe dat daar zit.

[b][i]Wat kost bellen in het buitenland?
Voor bellen in het buitenland gelden de Vodafone World tarieven, die per buitenlands netwerk kunnen verschillen. In het buitenland betaal je ook als je gebeld wordt een deel van de kosten. Alle kosten voor bellen in het buitenland vallen niet binnen je maandelijkse tegoed.

Als je je aanmeldt voor Vodafone Passport, kun je voordeliger bellen in veel Europese landen.
[/i][/b]
Gevonden, dit is algemeen, dus voor alle abonnementen en gaat eigenlijk over bellen maar dit geldt ook voor smsjes, ik heb wel eens een tijdje naar een vriendin in het buitenland lopen smsen, misschien 6smsjes maar wel een rekening van 40 euro.

Je kunt volgensmij wel zon app installeren, weet niet meer waar ik dat had gehoord kon je heel goedkoop bellen en smsen in het buitenland.