Telefoon

Hey, ik heb ff een paar vraagjes. Kijk ik heb mijn telefoon(iPhone 6) nu ongeveer 2/3 jaar alleen was tweede hands dus zou nu al 2 1/3 jaar zijn. Wat is een moment dat normaal is om een andere te kopen? Natuurlijk moet hij wel echt kapot zijn enzo alleen de batterij is echt heeel slecht en hij doet sws niet heel snel meer en hij gaat soms gwn helemaal uit. En ten tweede ik mag van mijn moeder binnen nu & 2 jaar geen nieuwe telefoon maar ik weet zeker dat een iPhone niet 4 1/3 meekan (met heel erg intensief gebruik :joy:) hoe kan ik haar overtuigen?

En ik wil graag iPhone 8 plus kopen, heb al berekend en ik kan het ook betalen (ik heb veel gewerkt deze vakantie:)) en alleen mijn ouder zouden het geld moeten betalen voor 4g enz alleen voor de rest zou ik hem zelf kunnen betalen. Ik ben trouwens 13 2/3 jaar
Xx ben benieuwd naar jullie antwoorden xxxx

Je bent 13, een iphone 8 plus kost 900 euro, dat is echt onwijs veel geld. Wat nou als hij kapot gaat? Het is echt heel erg zonde van je geld! (ik ben 24 en ik vind het echt onwijs zonde om een nieuwe telefoon te kopen(heb een Iphone 5s)).
Ik zou je geld bewaren en sparen voor later. Ik zou nog even wachten en gewoon weer voor een tweedehands / refurbished telefoon gaan want die zijn een stuk goedkoper.

Laat je batterij vervangen.

Vervang je batterij of koop een tweedehands/refurbished telefoon. Dit is in ieder geval een stuk goedkoper. Je kunt ook altijd voor een “ouder” model kiezen, de 6s, 7 of 7s werken ook nog prima en zijn een stuk goedkoper als de 8.

Ikzelf zou ook niet blij zijn als mijn kind van 13 een nieuwe iPhone 8 zou willen kopen. Zeker niet voor dat geld, laat je 'm 1 keer vallen dan is ie alweer kapot.

nog even er iets aan toe te voegen, het gaat eigenlijk niet perse om wat voor tel (want ik kan wel zoveel willen:)) maar meer over hoelang jullie een telefoon enzo gebruiken :relaxed: en zeker betekent dat niet dat ik bewijze van spreken volgende week een iphone 8 plus zou kopen hoor, pas over een 1 jaar ofz want dan is hij goedkoper en ik weet 100% zeker dat ik dat nie binnekort mag (logisch ook) maar daar ging mijn vraag ook verder niet over x

Precies dit

Ik doe zelf twee jaar met een telefoon sinds mijn 19de. Toen mocht ik een abonnement afsluiten, en omdat ik het kan betalen verleng ik elke twee jaar met een nieuwe telefoon omdat ik dat leuk vind.

Maar als 13 jarige vind ik een nieuwe iPhone plus nog wel echt een beetje too much! Ook al kan je die betalen lekker niet doen. Je hebt goeie samsungs voor 130 euro bij de media markt en zet de rest lekker op je spaarrekening. Op je 13de denk je er niet over na, ik wilde dat ik elke euro gespaard had. Ik ben nu bijna 23 en heb niet eens een rijbewijs omdat ik elke euro die ik had uitgegeven had tot een aantal maanden terug toen ik ineens het besef kreeg dat ik dus echt moet sparen wil ik over tien jaar bijvoorbeeld een huis kopen. Of binnen vijf jaar een auto kunnen rijden. Of groter wonen. Elke keer had ik ook steeds de nieuwste telefoons, toen de 6s uit kwam en ik kon verlengen, meteen de 6s genomen. Maar nu ik kan verlengen rond de release datums van de iPhones 7s, 7s plus, 8/8plus en de X ben ik alleen blij dat de abonnementen met de iPhone 7 goedkoper gaan worden. Ga deze keer lekker niet voor de nieuwste.
Oke dit was mijn preek als volwassene,

Laat je batterij vervangen, en ga lekker de komende 2 jaar verder met de iPhone die je hebt, of koop een cheapy samsung. De meeste die hier op het forum zitten van mijn leeftijd hadden waarschijnlijk net als mij tot zeker hun 13de een gebruikte nokia 3310 omdat je ouders een nieuwere nokia kregen en toen kon je alleen smsen en bellen met je telefoon.

ff

Ik had een Nokia 2600 en later een Nokia N95. Die goede oude tijd dat je je telefoon uit elkaar kon halen

/nostalgie out

Ik had ook een klaptelefoon, eerste die ik zelf had gekocht :’)
Roze ladyphone niet eens een bekend merk, en hij was toen in de aanbieding voor 30 euro :cold_sweat:… Jaren mee gedaan met dat ding. Daarna een LG shine want dat was cool want die schoof je omhoog. Mijn eerste ‘smartphone’ die ik na twee jaar pas op de wifi had gezet was een blackberry curve :’)
Nu heb ik zin om alle telefoons bij elkaar te zoeken en kijken of ze het nog doen. Stiekem mis ik mijn blackberry wel hoor

OH JA! Als je toe was aan een andere telefoon kocht je gewoon nieuwe frontjes omg haha

Ik zou je batterij laten vervangen, of een tweedehandse/refurbished iPhone 7 kopen. Waarom €900 uitgeven? Je bent PAS 13 jaar… dan heb je echt niet het nieuwste van het nieuwste nodig.

Ik ben 25 en toen ik 13 was, ik had volgens mij nog niet eens een telefoon of ik had zo’n siemens ding waarmee je alleen kon bellen en smsen… de technologie van tegenwoordig is hartstikke vet maar ik vind het onnodig dat mensen van 12/13 jaar de duurste telefoon/iPad etc moeten hebben… toen ik 12 jaar was speelde ik soms nog met poppen… maar vroeger was je nog echt kind toen je 13 was en nu ben je onderhand al ‘volwassen’ :’)

Hahahah ik had zo’n Nokia (weet het type niet meer) met een frontje met rozenprint en dat frontje rook ook echt naar rozen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Op jouw leeftijd had ik de oude telefoon van mijn moeder, een iphone 3, zij had daar al 2 jaar mee gedaan en ik toen nog 1 jaar totdat ik m liet vallen. Nu heb ik mijn iphone 6 al 2 jaar en ik ga ook geen nieuwe kopen totdat die helemaal niet meer werkt, batterij vervangen vind ik ondertussen wel nodig maar ik zal er zeker nog 2 jaar mee doen. Een nieuwe iphone 8 op jouw leeftijd vind ik echt belachelijk, als deze telefoon echt stuk is zou ik kijken voor een tweedehandse. Maar volgensmij is het meer een kwestie van willen dan nodig hebben.

Ik vind wel dat als hij niet werkt, dat je dan een andere telefoon moet nemen. Je wilt wel gewoon bereikbaar zijn en ik denk dat je ouders dat ook willen. Met een Nokia ga je het gewoon niet redden op school qua sociaal gedrag dus dan zou ik een oud modelletje nemen. Ik ben zelf niet zo’n fan van tweedehands telefoons.

Dus ik zou eigenlijk gewoon een nieuwe iPhone 4/5/6 kopen.

Wij kunnen trouwens wel zeggen dat het niet nodig is om een smartphone te hebben of dat wij het vroeger niet hadden maar als je geen smartphone hebt word je echt uitgelachen op school. En tegenwoordig heb je WhatsAppgroepen en online roosters etc. Je hebt je smartphone gewoon nodig op school.

nog even er wat aan toe te voegen, het ging niet omdat ik een iphone 8 plus wou maar om de andere vragen, en ik weet ook zelf heel goed dat niet normaal is en netzoals ik zei het is niet dat ik dat ding koop als ik 13 waarschijnlijk pas als ik 15 ben :slightly_smiling_face: maar weet je wij hebben miss een beetje meer te besteden (om het zo te zeggen) dat ik het geld van mijn vakantiebaantje mag gebruiken om iets leuks te kopen. ik bedoel ik heb nog zoveel jaar te sparen. en ik ben het helemaal mee eens met jullie ! ik zal in komende berichten niet meer delen wat voor telefoon ik wil gaan kopen want dan word het hoofd gespreksonderwerp (zeg maar) xxx

bedankt voor je antwoord

Wat is dat je vraag? Hoelang wij onze telefoons gebruiken?
Dat ligt eraan welke telefoon je hebt en hoe je ermee omgaat. Mijn Samsungs die gingen meestal 2-3 jaar mee denk ik. Ik heb pas sinds een maand een iPhone dus dat is even afwachten hoe lang die mee gaat. (Mijn telefoons heb ik allemaal tweedehands/refurbished aangekocht) Als jij zorgvuldig omgaat met je telefoon kan die behoorlijk wat jaren meegaan. Bij de telefoon die je nu hebt kun je ook je batterij vervangen dan gaat deze nog langer mee en hoef je niet veel geld uit te geven aan een nieuwe.

Toen ik 10 jaar geleden 13 was, hadden we niet eens zulke luxe telefoons. :wink:
Probeer het gewoon zo lang mogelijk vol te houden met je huidige telefoon, je kan bv een goede powerbank voor max 20 euro halen voor je batterij tot hij echt helemaal kapot is. Zo kan je ook nog verder sparen zodat je die iphone 8 plus helemaal zelf kan betalen op een dag.

Ik denk dat je je moeder niet kan overtuigen eerlijk gezegd.

Ik gebruik mijn telefoons totdat ze kapot zijn. Toen ik mijn huidige telefoon kocht, was het scherm van mijn oude echt in duizend stukken. Een nieuw scherm was even duur als een nieuwe telefoon rond de 150 euro. Keuze snel gemaakt dus.

Sowieso vind ik - persoonlijk - 900 euro echt TE DUUR. Kom op zeg. Ik geef zelf nooit meer dan 180 euro uit.