Telefoon verslaafd

Hey allemaal,

Sinds ik mijn mobiel heb gekregen, en ongeveer een jaar later mijn MacBook heb ik gemerkt dat ik sindsdien heel veel uren op mijn mobiel ‘zit’ Soms wel 7 uur. (Niet altijd natuurlijk)

Ik wil heel graag hiermee stoppen dus ‘afkicken’ en me focussen op andere dingen. Maar ik zou niet weten wat ik zou moeten doen! (In het weekend of als k thuis kom van school) Natuurlijk maak ik mn huiswerk maar ik zie mezelf niet echt een boek lezen ofzo…

Misschien hebben jullie een paar tips! Laat het maar horen!

x

Je ziet jezelf geen boek lezen, maar is een tijdschrift wel een optie? Die heb je van yoga tot de Cosmo. Het lijkt mij sterk dat je daar helemaal niets in kan vinden. Verder kan je misschien gaan sporten? Voor jezelf of in een team? Werken? Zijn sowieso activiteiten waar ik mijn week wel mee vul.

Ik vul mijn vrije tijd, naast Netflix, vooral met sporten, tekenen/schilderen, opknappen van oude meubeltjes… En misschien dat je even kunt terugdenken aan de tijd voordat je je telefoon en MacBook had, wat deed je toen om jezelf te vermaken?

Verwijder bepaalde apps, bijvoorbeeld Facebook.

Denk eens na over wat je voor die tijd graag deed of vroeger? Taarten bakken, tekenen? Of bedenk wat je nog graag zou willen kunnen of doen en ga hier tijd aan besteden, dan besteed je automatisch minder online;)