Telefoon verslaafd. Tips?

Hee meiden,

Ik zit met een soort probleem, en dat is dat ik verslaafd begin te raken aan mijn mobiel. Omdat ik met een hele leuke jongen aan het whatsappen ben, versterkt dit het gevoel nog meer… Ik val 's avond laat in slaap en moet altijd heel erg vroeg opstaan waardoor ik overdag erg moe ben. Omdat mijn wekker op mijn mobiel staat kan ik hem niet beneden laten liggen. Ook op school en bij huiswerk kan ik mij niet concentreren waardoor ik heel de tijd kijk of ik een berichtje heb. Ik begin me er best wel aan te irriteren maar weet niet hoe ik er van af kan komen.

Heeft iemand hier misschien tips voor? Ik heb al geprobeerd om hem gewoon weg te leggen maar dat lukt niet. sorry als dit in het verkeerde topic staat

Als je huiswerk aan het maken bent of bezig bent met leren, zou ik hem gewoon beneden laten liggen (als je boven leert, anders andersom), zo kom je ook niet in de verleiding om hem te pakken.

En met slapen, geluid uitzetten en hem naast je neerleggen en er toch niet op proberen te kijken. Of je zoekt afleiding, bijvoorbeeld lezen voordat je gaat slapen.

Als ik ga slapen zet ik hem altijd op vliegtuig modus zodat ik niks binnen kan krijgen. Ik probeer altijd voor het slapen te lezen maar dan komt er weer iets binnen en dan kijk ik daar naar en ga reageren. Ik ga het wel proberen, dankjewel!

Herkenbaar :") Ik zit echt de hele dag met m’n mobiel in m’n handen.

Ja echt heel vervelend! Ik stond laatst met mijn mobiel in mijn handen zegt mijn moeder opeens: Sta je nou wéér met dat ding? :’) Haha dus sindsdien merk ik het echt heel erg hoe irritant het wel niet is voor andere

Ik loop ook de hele dag met mn telefoon, alleen dat is omdat ik er aantekeningen op maak. En tussendoor whatsapp ik een beetje.

Ik zou gewoon je mobiel savonds aan je ouders geven, en dat een van hun je sochtends wakker maakt.

haha heel herkenbaar. Maar ik durf mn telefoon niet beneden te leggen want dan gaan mn ouders erop kijken enzo. Dus ik leef ermee hoe ik nu xd gaat opzich nog wel

haha ja dit ook, maar ze weten niet mijn code maar ik vind het heel ongemakkelijk als ik dan een whatsappje van die jongen krijg, hem kenende qua wat ie kan sturen…

telefoon boven leggen als je beneden bent. Als je boven bent leg je 'm beneden neer. Met slapen geluid uitzetten en met de kant van het scherm naar onder leggen (zo zie je ook niet of je berichtjes binnenkrijgt).

Dit doe ik al. 'S avonds staat mijn geluid aan ivm mijn wekker maar hij staat op vliegtuigmodus en niet storen dus ik krijg verder niks binnen. Ik kan alleen niet met mijzelf afspreken dat ik voor een bepaalde tijd mijn mobiel uit moet doen omdat ik dan vaak midden in een whatsapp gesprek zit. Daarvoor bedoel ik vooral tips! Maar toch nog bedankt voor je tip :slightly_smiling_face:

herkenbaar, dus een upje haha !

upje

Dan zeg je gewoon ‘He sorry zullen we morgen verder praten? Moet nogal vroeg op en anders slaap ik weer zo kort’

Ik snap dat niet. Wat wil je nu dat wij zeggen? Je volgt alle tips al op zeg je.
Zo’n mobielverslaving is gewoon een kwestie van zelfbeheersing, je hóéft er niet de hele tijd op te kijken en nee je bent niet asociaal als je niet gelijk na één seconde reageert.

Ik had het ook heel erg toen ik met een jongen appte, maar nu weer maar dat komt omdat ik me verveel dan pak ik gelijk mijn telefoon erbij terwijl ik prima zonder kan.

Maar zoveel mogelijk app’s verwijderen wil ook nog wel eens helpen.