telefoon laten 'openen' in het buitenland met paspoort

heeyy,

het is bijna zomervakantie, en als ik op vakantie ga wil ik graag m’n mobiel mee.
ik ken daar veel mensen en ben van plan een buitenlandse simkaart aan te schaffen zodat ik mijn mobiel ook in het buitenland kan gaan gebruiken.

MAAR,
wanneer je een aantal dagen in het buitenland bent wordt je telefoon automatisch geblokkerd na een aantal dagen.
je kan je mobiel dus laten ‘openen??’ op het vliegveld waar je aankomt en dan krijg je een stempel (toch?)

hier moet je 18+ voor zijn en hoeveel stempels mag je dan per paspoort?

is er nog een optie wanneer je 15 bent?

thanksss alvast ! xx

someoneee?
met ervaring? of verstand ervan?

Sorry, ik wil je graag helpen, maar ik heb echt geen flááááuw idee wat je nou bedoelt…

Ik snap echt niet wat je nou precies bedoelt? Sorry!

Je mobiel blijft gewoon werken hoor in het buitenland. Ik heb geen idee met wat je bedoelt met dat hij blokkeert en dat kan worden geopend, hoe kom je daarbij?

ik zal 't ff uitleggen;

ik ga 4 weken op vakantie naar turkije.
na 11 dagen of 2 weken wordt je telefoon geblokkeert en werkt ie niet meer in het het buitenland.
je kan 'm gewoon niet meeer gebruiken dan

Volgens mij niet hoor, ik kan met mijn telefoon gewoon 60 dagen per jaar bellen in het buitenland. En dan word mijn telefoon daarna niet afgesloten maar dan ga ik over mijn bundel heen.

Huh? Ten eerste heb ik geen idee wat de bedoeling is van het openen, en ten tweede ga je van simkaart naar stempel in je paspoort of zo?

nja, bij mn ouders, mn vriendinnen en bij mij is dat dus gebeurd.

en dan moet je dus zo’n stempel maar ik kan ook nergens ‘voorwaarden’ oid vinden

Ik ben vorig jaar naar Amerika geweest 4 weken met mn telefoon en hij is niet geblokkeerd of iets dergelijks. Ze kunnen toch niet zomaar je telefoon blokkeren als je in het buitenland bent? Dat lag denk ik ergens anders aan bij je ouders en vriendinnen…

-

huh dit is echt gekk dan.

zal 't aan turkije liggen --’
hmm, apart… ik ga nog ff verder researchen.
mn iphone is namelijk super handig maar ik moet m ook nog simlock vrij enzo laten maken … pff zoveel gedoe -
-