Telefoon angst, bestaat dat?

Ikheb n probleem…
Altijd als ik een jonge leuk vind en hij geeft mij zn nummer en ik geef hem mijn nummer…dan beltie me op maar hier kom the problem : Ik durf niet op te pakken…
Het is echt te genant voor woorden ikweet t…
Maar misschienn hebben jullie tips off misschien hebben jullie dit probleem ook?

Laat het me weten !!

Dikke kus
xN.

Sms-en?

Ja het bestaat wel,

Telefoonangst bestaat wel ja, maar het is dan niet bijvoorbeeld alleen bij jongens die bellen maar over het algemeen dat je altijd bang bent om te bellen. Dan ben je bijvoorbeeld bang dat je iets fout doet of dat je niet meer weet wat je moet zeggen enzo :slightly_smiling_face:

je moet maar eens googlen op telefoonfobie dan vind je wel meer :slightly_smiling_face:

Ja ik sms ook meestal…alleen ja de jongen blijft bellen en ik pak steeds niet op…
Dus ik moet iedere keer n nieuw smoesje bedenken :S
Ikben ook bang om in het algemeen gwoon telefoon op te nemen bij onbekenden…
Bedankt voor jullie reacties :grinning: !

-

Ik durfde vroeger nooit de telefoon op te nemen of te bellen.

Het is een vorm van een sociale fobie ofzo.

Volgens mij hebben best veel mensen dat, iig ik en m’n moeder vinden het ook altijd wel eng om iemand zomaar op te bellen.
Ik zorg gewoon dat ik van te voren al beetje weet wat ik wil zeggen, en dat durf ik het wel…

Ik durf meestal niet mensen op te bellen… moet me echt 10 min voorbereiden, anders doe k het gewoon niet.

je hebt geen telefoon angst! je bent gewoon bang dat je iets verkeerds zegt fzo!
misschien moet je opnemen als er een vriendin bij is ofzo

Dat heb ik ook, maar bij mij is het onderdeel van mijn faalangst. Als je er echt last van gaat krijgen moet je eens met iemand erover praten ;]

Dat heb ik ook :] Eerst een antwoord bedenken op alles wat hij zou kunnen zeggen (meestal haalt dat toch niks uit).
Maar ik bel zowiezo niet graag, ik praat liever face to face met mensen of ik sms

Jep dat bestaat, ik heb het ook, durf niet op te nemen, niet te bellen. Naar niemand niet, ook vriendinnen bellen vind ik eng…

ik heb het ook ik bel naar niemand en neem nooit de telefoon op
alleen mijn beste vriendinnen weten het aan de rest durf ik he niet te zeggen die bellen dus ook en ik neem niet ik moet ook altijd een nieuwe smoes bedenken
weet niet wat ik er aan moet doen maar ben wel " blij " dat ik niet alleen ben, wist dat namelijk niet

Dat heeft met psychologie te maken… zoek maar eens op google op klassiek conditioneren en operant conditioneren…

Zo heb k wel een voorbeeld over liftangst… als je dat echt zou willen afleren moet je met kleine stapje werken… bijvoorbeeld als eerst met je beste vriendin of moeder ofzo in een klein gebouw een verdieping met de lift omhoog gaan… als je dat gedaan hebt dan pak je een hoger gebouw en ga je daar 2 verdiepingen omhoog, later doe je er 3 nog steeds met iemand erbij… Daarna ga je met diegene erbij helemaal omhoog… als dat allemaal gelukt is moet je weer bij het begin beginnen dus laag gebouw 1 verdieping alleen dan alleen zonder die vriendin erbij… enz. enz.

Ik heb het ook! Als ik bijv. de tandarts of de kapper moet bellen, moet ik echt moed verzamelen enzo. Zelfs als m’n vriendje belt durf ik niet meteen op te nemen en laat ik 'm nog een keer overgaan. Ik weet ook echt niet wat het nou is waar ik bang voor ben, want ik heb het bij echt íedereen.

ik herken me zelf hie wel in. Meestal als er wordt gebeld neem ik nooit al eerste op, alleen als iedereen heel druk bezig is. Met opbellen ligt het eraan naar wie ik bel…

alleen met mijn beste vriendinnen durf ik te bellen
anders durfik het gewoon echt niet

maar ik spreek op straat zo een onbekend iemand aaan.

dus het bestaat denk ik xD

een keer belde de jongen van mn dromen mij op 's avond, we hadden eigenlijk afgesproken maar hij kon dus toch niet. en toen belde hij mij dus, ik niet opnemen mn hart in mn keel je kent het wel. en toen smsde ik hem ja waarom belde je. kreeg ik een sms terug dat die wilde komen:D toen heb ik hem maar meteen terug gebelt. 10 min later zat die bij mij in mn kamer:D

Raar, bijna iedereen die hier reageerd heeft er wel last van…
Ik heb dat soms ook wel, maar enkel als een jongen mij belt, dan word ik paniekerig enzoow
Als ik dan oppak, dan slaat mn hart over enzoow (echt raar)
Maar als hij dan een 2e X belt, gaat het wel beter.

Mijn raad, gewoon oppakken en maar een kort gesprekje houden, en dan de volgende keer iets langer en langer…

SUCCES (k)

Ik durf mensen helemaal niet te bellen, ook dat voorbereiden helpt bij mij niet. Als de telefoon 1x overgaat krijg ik paniek aanval en hang ik weer op…

Ik durf ook de telefoon niet op te nemen. (Ik voel me nu echt dom XD )

Succes iniedergeval :wink: