Telefoon afgepakt

Hi,

Mijn telefoon is weer eens afgepakt door mijn zus om een hele stomme reden. Ik hielp haar namelijk niet met een tafel dragen naar de woonkamer. Het is een ongelofelijk stomme reden.

Ten 1ste is zij niet een van mijn ouders en ten 2e is dit vaker zo,om zulke domme redenen. Want dan wordt ik heel erg boos omdat het gewoon niet eerlijk is. Mijn ouders doen er niks aan,want die vinden bijna altijd dat zij gelijk heeft,ook nu dus.

Dit klinkt allemaal zo kinderachtig,en ja,ik moet toegeven dat het ook zo is.

Maar waarom ik dus deze topic heb geopend…

Ik wil zoeken naar mijn telefoon,maar ik weet niet waar zij hem verstopt. Het moet wel een hele goede verstopplek zijn,want op de basic plekjes ligt hij al niet… Ik kan me ook niet verplaatsen in een 24 jarige persoon. Waar zou zij hem verstoppen?

x

Snap opzich wel dat ze boos is, als zij een tafel helemaal alleen moet sjouwen en jij zit maar op je telefoon niets te doen had je wel even kunnen helpen. Maar het is niet netjes om iemands telefoon af te pakken, en ze is idd niet een van je ouders, maarja daar kun je niets tegen doen. Praat er eens met je ouders over dat ze dat doet.
En wij kennen je huis niet, dus het is voor ons lastig zeggen waar ze 'm heeft verstopt :cold_sweat:

Waarom is het niet eerlijk? Je hielp haar toch ook niet met die tafel? :cold_sweat:

Maar goed, je zus had beter naar je ouders kunnen gaan in plaats van je telefoon afpakken, want dit is ook niet netjes.

Ik heb geen idee waar je telefoon is. Misschien ergens in een kast achter een stapeltje kleren? In een tas? In een bureaula?

Omdat je je zus niet helpt heeft zij het recht om met haar handen aan jóuw spullen te zitten en die vervolgens niet terug te geven? Sorry, ik zou dat ook absoluut niet oké vinden.

^ Ik heb geen idee hoe oud jij bent? Maar als je zus 24 is en jij bv. 14 vinden je ouders het mss wel oke aangezien jij moet leren om te helpen en je zus volwassen genoeg is om de situatie in te schatten en heeft je zus je telefoon mss wel gewoon aan je ouders gegeven. Ik kan je 1 tip geven help voortaan gewoon je zus even en zo voorkom je dit probleem

Sorry, maar zij is 24 jaar en de volwassen zus? Iedereen weet dat pubers soms echt irritant zijn en bij de hand dus ze doet echt raar sorry dat k t zeg over je eigen sis♥

ik kan het wel begrijpen, soms dringt de boodschap door als je het mobieltje afpakt maar als het de zus is, vind ik nog altijd niet dat ze het recht heeft. Er is een hiërarchie in de familie en als de zus ook de opvoeder gaat spelen zonder toestemming, gaat het in het verkeerde keelgat schieten. Praat hierover met je ouders maar!! Wees ook eerlijk en help mee zonder kinderachtig te zijn

Even diep ademhalen, kalmeer en goed verder lezen:

Staat je telefoon niet op geluid? Dan bel je 'm met de huistelefoon.

Kalmeer? Sorry?

Leuk dat de rest eronder staat, dat doet wat af aan je eerste doorgestreepte tekst?

Oke, ik hoor het al, ik ga verder niet in discussie met je als je op deze manier reageert. Leer eerst maar even minder heftig reageren. Fijne avond nog. :wave:

@Saartje

Misschien een idee om een gesprek aan te gaan met je zus, en dat jullie beiden dan rustig je verhaal kunnen doen? Eventueel met jullie ouders erbij? Je had misschien je zus wel kunnen helpen, maar zij had ook niet je telefoon zomaar af mogen pakken. Het mes snijdt aan beide kanten in dit geval. Ik zou in het gesprek dan gewoon rustig blijven, daar bereik je meer mee dan boos worden. Hopelijk leren jullie dan beiden dat het de volgende keer ook anders kan.

Succes!

Volgens mij ze bedoelde het goed hoor. Geen reden om zo hysterisch te reageren. :’)

Ben het hier mee eens! Praat er met je ouders over, wat vinden zij hiervan?

Bedankt voor jullie reacties,maar even voor de duidelijkheid… Mijn zus heeft geen recht om mijn telefoon af te pakken,omdat ik haar heb geholpen met alle andere klusjes,zelfs terwijl het niet mijn eigen taak is. Als ik dan niet één keer een tafel help mee brengen naar de woonkamer betekent niet dat ze mijn telefoon zomaar mag afpakken. Daar ben ik het niet mee eens :wink:

Omdat mijn cijfers omlaag dreigden te gaan heeft mijn zus de rest van het schooljaar mijn telefoon bij zich gehouden (wat absoluut geen leuke tijd was) terwijl het niks te maken had met mijn telefoon want ik ben toch blijven zitten. Ze beloofde dat ze hem in de zomervakantie zou teruggeven. Ze weet dat mijn telefoon mijn favoriete bezigheid is en neemt hem dan in bij elk klein ding dat ik fout doe. Ik heb niet mijn telefoon ingeleverd zodat ik hem later in de zomervakantie weer mag inleveren.

Met mijn ouders praten werkt niet,ik heb dat al geprobeerd. Ze doen hier heel moeilijk over en zijn best streng. Mijn thuissituatie is niet al te best… Daarom ben ik ook gericht met het zoeken naar de plekken!

Dus ik zou liever kijken waar ze mijn telefoon zou kunnen hebben verstopt. Ik heb er al een paar voorbij zien komen,maar daar heb ik al gekeken. Mijn telefoon staat trouwens uit…

X

^ Nee klopt, zoiets zou ze beter aan je ouders over kunnen laten. Hebben jullie als gezin hier geen afspraken over gemaakt?

Misschien is het een idee om als gezin een lijst op te stellen met klusjes en deze eerlijk onder de gezinsleden te verdelen? Op die manier heeft iedereen meer overzicht, misschien helpt dat om zulke situaties te voorkomen. Aangezien je aangeeft dat je wel meegeholpen hebt met andere klusjes.

Lukt het echt niet om aan je zus uit te leggen hoe je je voelt wanneer jullie beiden gekalmeerd zijn? Desnoods schrijf je het in een brief. Je kan dan uitleggen dat je dit niet eerlijk vind omdat ze zich niet aan haar afspraak houdt, dat ze je telefoon terug zou geven in de vakantie. Stel desnoods samen in overleg een lijst op met regels, en wanneer je je er niet aan houdt, moet je je telefoon inleveren. Misschien een idee? Dan laat je zien dat je je van je beste kant wilt laten zien. Ik zou het dan ook voor je zus doen: regels waar zij zich aan moet houden, en als zij het niet doet, haar telefoon inleveren. Om te voorkomen dat een van jullie voorgetrokken wordt.

En ik alleen maar negatief, dat scheelt. =)

Fijne avond

Ik ben het op zich wel met @Atosenzosja, haar zus heeft geen recht om haar haar mobiel af te pakken, ze is niet een van de ouders.

Wat ik wel raar vind, is dat je ouders dat oke vinden.

Maar wat wil je doen als je je mobiel vindt dan? Hem stiekem gebruiken? Wanneer je zus je ziet op je telefoon, dan pakt ze hem toch zo weer af. En ga eens met je zus praten dan, misschien helpt dat?