Telefoon abonnement eerder opzeggen

hé,
heeft iemand van jullie ervaring met het eerder opzeggen van je abonnement dan dat je contract duurt? Want ik wil eigenlijk van mijn hi abonnement af want volgens mij betaal ik echt veel meer dan nodig is, maar ik vroeg me af of dat kan en hoeveel je dan eventueel zou moeten betalen. Want op de hi site lijkt het alsof het altijd kan maar dat je dan geld moet betalen maar ergens anders zag ik dat het niet altijd kan. Iemand die dit wel eens heeft gedaan?
(en ja, ik kan natuurlijk de klantenservice bellen, maar dan ben ik weer 2000 euries kwijt, dus ik vraag het eerst gratis aan jullie :slightly_smiling_face:)

Ik zit dus met hetzelfde, heb ook een Hi abonnement. Het gevoel dat ik minder krijg dan waarvoor ik betaal, maar dat komt op hetzelfde neer. Weet je hoe dat komt? Omdat zij naar boven afronden qua belminuten. Dit was pas op TV. Is vanaf Januari geloof ik gewijzigd. Normaal horen zij het openbaar te maken zeg maar dat er een wijziging is, want zodra dat wordt gedaan mag je opzeggen. Dat hebben zij toen dus niet gedaan, maar het is al een tijdje geleden dus ik weet niet of je dat nu nog kan doen. Misschien als ze moeilijk gaan doen, moet je maar een beetje pissed worden, want zij horen dat gewoon duidelijk aan te geven.

3 maanden van te voor mag je een nieuw abo aan vragen maar betaal je wel nog 3 maanden door. wil je hem echt stoppen dan moet je maanden die je nog moet betalen afbetalen.
even een voorbeeld
Je abo loopt tot feb 2011 en het is nu sep 2010 en je abo is 30 euro p.m dan moet je dus nog 5 maanden betalen. dus 5 x 30= 150 euro moet je dan in 1 keer afbetalen en kan je een nieuw abo nemen. ( zonde dus want je je koopt dus je min/sms af en kan je ze niet meer gebruiken.) dus je betaald dubbel

afbetalen? ik zit bij Vodafone, en daar kan dat. Dan betaal je de nog resterende maanden af, en dan is je abonnement voorbij… Weet alleen niet of dat bij Hi ook kan, zou je even op de site moeten zoeken naar ‘afbetalen’

bij elke provider kan je afbetalen. maar het is echt zonde want je betaald dus voor je min/sms die je niet hebt.

ja, ik bel bijna nooit, ik zit vooral met smsen, maar ik dacht dus dat ik dat verdubbelaar had, maar dat heb ik niet en dat kan ook niet bij mijn abonnement ofzo. Dus vergeleken met andere abonnementen en prepaid betaal ik volgens mij vet veel.
En dat bellen had ik ook iets over gelezen, maar dat heb ik dus niet gevolgd omdat ik bijna nooit bel :slightly_smiling_face:

En ik was idd al bang dat ik gewoon nog door zou moeten betalen… Maar ik zag dus ergens dat dat anders is als je een 2 jaar abonnement hebt… denk dat ik morgen toch maar even de klantenservice bel

oh, ik zie dat Juul_ het antwoord al heeft gegeven (A)

Ja, nu je het zegt sms ik ook veeel meer dan dat ik bel, haha. Maar volgens mij krijg ik sowieso minder sms-tegoed. Want pas had ik 16 smsjes gestuurd en was het meteen 7% af. Nou, bij mij klopt die verhouding gewoon niet in verhouding met mijn abonnement.

ja idd, bij mij klopt er ook geen hole van volgens mij… naja, zodra ik er vanaf kan ga ik mooi over op prepaid :slightly_smiling_face:

prepaid is ook wel weer goed maar ja wat als het op is weetje je moet het elke keer opnieuw kopen. als je een goed abo wilt neem telfort je krijg EN belmin EN sms en eventueel internet. dus je hoeft niet er aan te denken ohh hoeveel min heb ik nog. je kan ook van alles kiezen bij 1000 sms en 50 min of 200 min en 300 sms. dat heb ik met internet voor 30 euro. en er is nooit een probleem. HI is idd wel een afzetter vind ik…

ja maar bij vodafone prepaid kan je van die blox kopen, dus dan heb je bijvoorbeeld 1000 smsjes voor 10 euro zonder dat je er aan vast zit. Dus als je een maand wat minder wilt uitgeven doe je dat lekker niet. En daar kan je ook internet voor 10 euro per maand (kan je ook per maand kiezen). Dus dat wil ik heel graag :slightly_smiling_face:

ja dat is waar. daar had ik nog niet aan gedacht. alleen ik vind dat elke keer een heel gedoe want ik heb ze ook gehad en elke maand weer op nieuw vond ik wel irritant.