Teksten schrijven?

Ik heb de grote droom om later zangeres te worden en ben nu al bezig met het schrijven van teksten. Alleen merk ik dat ik al heel snel teksten schrijf die erg cheesy zijn en niet vernieuwend. Waar halen jullie je inspiratie vandaan? En wat zou - naast liefde - een goed onderwerp zijn om over te schrijven?

Alvast bedankt!

Up?

Over andere gevoelens;
woede, verdriet etc.
Over problemen in de wereld;
Arme landen, natuurrampen, vervuiling, oorlog etc.

enz. Nja weet het zelf ook niet egt :blush: dit zijnmaar een paar ideetjes.

Luister liedjes van je lievelings zanger/zangeres :wink:
Bijv (voor mij :stuck_out_tongue:)
rihanna of beyonce.
zij hebben ook vaak heel mooie teksten,
en als je die doorleest, krijg je vanzelf inspiratie om zelf een tekst te maken.
Maar schrijf je nederlandstalige of engelse teksten? (of andere taal… :wink:

Ik schreef vroeger ook altijd teksten, en heb net 2 dagen er ook weer 1tje gemaakt ! (:
In het engels, opzich is die (voor mijn doen) best wel gelukt :wink:

xx

Bekijk de teksten eens van juist héle andere soorten artiesten. Porcelain and the Tramps bijvoorbeeld vind ik hele originele en grappige teksten hebben. Zoek het buiten je normale muzieksmaak! Juist dat maakt je meer vernieuwend denk ik.
xx

Je moet idd eens teksten lezen van niet van die standaard shit (zoals dus Beyonce en Rihanna, die ze ook niet zelf schrijven).
Bob Dylan bijvoorbeeld. Die wordt vaak ook meer een dichter dan een songwriter genoemd. Ik vind zelf Tina Dico (die is Deens en nog onbekend) hele goede teksten hebben. Daar krijg ik heel veel inspiratie van.

Ik wou ook Bob Dylan zeggen 8D
Hier heb je veel aan…

oefen soiwso gewoon es op liedjes die al bestaan nieuwe teksten op te schrijven en haal je inspiratie van films, muziek boeken, en je goevel bij dingen, maak eerst een woordweb met van alles en bepaal daaruit wat je wil, als je eenmaal de jusite inspi hebt gaat het vanzelf