Tekst voor godsdienst

Hey meiden, ik denk dat ik het best hier post
Ik heb een tekst nodig voor godsdienst om voor te lezen in de klas, alleen vind ik namelijk niet zo veel op internet? Dus weten jullie misshien mooie teksten die niet zo klassiek zijn en ook niet helemaal in het teken van God staan? Ik heb er tegen morgen 1 nodig dus alsjeblief Help!!

Meer info??

Ik weet er geen :frowning_face:

Waarover moet die tekst gaan dan? Wat is de opdracht?

Met dit soort dingen ging ik altijd naar mn ouders.

Héél erg duidelijk :stuck_out_tongue:

Sorry voor de weinige informatie…
Nou de tekst moet gaan over dingen die ik belangrijk vind in het leven dus ik dacht aan een tekst over vriendschap, familie, geluk enz
Hij mag maximum 10 regels hebben en moet in het nederlands. Zoals ik al zij mag er misschien wel iets over godsdienst in zitten maar niet dat te tekst echt om God draait…

kijk hier:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&q1=1
daar kan je op woorden zoeken

Ik denk dat ik een tekst heb gevonden; At this moment, there are six billion, four hundred seventy million, eight hundred eighteen thousand, six hundred seventy one people in the world.
Some are running scared.
Some are coming home.
Some tell lies to make it through the day.
Others are just now facing the truth.
Some are evil men, at war with good.
And some are good, struggling with evil.
Six billion people in the world,
six billion souls,
And sometimes…
All you need is one

Ik dacht deze in het nederlands te zetten, wat vinden jullie hier van? Geschikt voor godsdienst?

Nee, sorry maar die vind ik niet geschikt. Die gaat simpelweg over liefde, niet over je ideeën erover. En bij levensbeschouwing gaat het er juist over hoe je over een bepaald onderwerp in het leven denkt, en dat is geen mening.

Ik vind echt niets anders dat me aanstaat, mss een ideetje dan?

Ik weet niet wat jouw mening is ;p
Je zou het bijvoorbeeld kunnen doen over geloven/niet geloven, abortus, proefdieren, kinderarbeid, Geert Wilders, discriminatie, etc.
Gewoon onderwerpen in het dagelijkse leven, en daarover je eigen mening vertellen (waarom wel/niet, goede argumenten, enzovoort).
Maar ik weet niet of dat precies je opdracht is, maar ik zou dat doen :wink:

Komaan mensen iemand? Heb 'm echt dringend nodig
Nog iemand goede sites?

Nou de opdracht is om een tekst te zoeken die we kunnen voorlezen voor de klas, een tekst die ons aanspreekt. Ze zei; zoek zelf maar een tekst om voor te lezen want ik weet dat als ik jullie een tekst geef jullie die niet graag zullen voorlezen omdat jullie er niks aanvinden

Of nouja, misschien kan hij toch wel. Ik dacht namelijk dat de opdracht iets anders was…

Nou misschien ik kan de tekst nog een beetje aanpassen, maar bedankt voor je mening! (;