tekorten 4vwo.

hoeveel tekorten mag je maximaal hebben in 4 vwo om over te gaan naar de 5e?
ik ben er toch wel achter gekomen dat het een stuk lastiger is dan de 3e…
:frowning_face:

Dat is op elke school anders dus je moet in het reglement kijken.

Dat verschilt per school en moet je dus niet aan ons vragen. Maar waarschijnlijk heb je nog maar een paar toetsen gehad, dus als je er nu aan trekt kun je nog wel over toch? Tenzij het niveau ECHT te hoog voor je is, dan kun je misschien wel afstromen naar Havo ofzo. Vraag gewoon op school, wacht niet te lang!

oke thanks in ieder geval :slightly_smiling_face:
ja ik hoorde wel iets van maar 1 vijf bij nederlands, engels of wiskunde…
maar ik sta dus nu al n 4 voor wiskunde
en voor alle andere dingen haal ik met moeite een 6…
maar ik kan het nergens meer vinden op de site van de school haha

Bij mij op school mag je volgens mij maximaal 3 tekorten hebben, maar dan moet je daar ook weer compensatie voor hebben.
Maar ik zou je er niet te veel zorgen over maken en gewoon goed leren en goed je best doen met alles, het jaar is pas net begonnen dus je kunt die punten nog ophalen.

da’s per school toch ook verschillend?

Niet met zo een instelling het jaar beginnen, dat is een fout die veel mensen maken. Voor alle vakken je best blijven doen en zo hoog mogelijk proberen te scoren!

Dat is per school verschillend. Blijf gewoon goed je best doen, dan ga je vast wel over. (Ja, dit zeggen vast heel veel mensen tegen je, maar weet je waarom? Omdat het waar is!)

het jaar is nog maar net begonnen?:face_with_raised_eyebrow:

De nieuwe regel voor het vwo is idd dat je maar 1 vijf mag hebben voor engels, nederlands of wiskunde. Voor de rest is het bij mij op school dan zo, dat je maximaal 3 tekorten mag.
Gewoon even naar je mentor gaan als je het zeker wilt weten ! (:

misschien moet je eens met je mentor gaan praten? dit jaar zit ik ook in de 4e en da’s idd heel anders! mijn mentor zei me dat ik moest gaan leren plannen, en dat huiswerk maken echt een must is (terwijl dat voorgaande jaren echt meeviel).
daar zijn op school speciale cursussen voor geloof ik, misschien bij jou ook wel?
vraag aan leraren hoe het komt dat je punten zo laag zijn, want je leert er wel voor, toch?

ja klopt, ik leer wel…
maar ik heb nog zo’n instelling van de 3e zeg maar, van 1 dag van tevoren beginnen en dat werkt niet meer!
ik heb binnenkort een gesprek met de mentor. dus dit zal wel goed komen, hoop ik zo :slightly_smiling_face:

dankjewel iedereen :slightly_smiling_face:

oke dankjewel voor de tip :slightly_smiling_face: mijn mentor is sowieso iemand die altijd achter je aan zit dat je goed moet leren enzo. na de herfstvakantie heb ik gesprek… maar ik laat t er zeker niet bij zitten! in de 3e ging het inderdaad wel goed, en had ik maar 1 tekort (voor natuurkunde, maar dat heb ik nu niet meer *thank god :slightly_smiling_face:*)

Toen ik in 4vwo zat mocht ik één vijf bij Wiskunde, Engels en Nederlands hebben.
Met één vijf ga je over, met twee vijven moet je één compensatiepunt hebben en met drie vijven twee compensatiepunten. Best streng eigenlijk :astonished:

ja inderdaad, maar wat nou als je een 4 haalt bij een van deze vakken? :frowning_face: