Tekenpapier

Wat is een goed tekenpapier merk?/Wat vinden jullie persoonlijk een goed tekenpapier merk?

En wat is de prijs? En hoeveel vellen papier krijg je er voor?

Alvast bedankt.

ik ben niet bij 1 bepaald merk maar als je goed tekenpapier wilt moet je wel kijken naar de dikte. in het algemeen kan je zeggen hoe dikker hoe beter dus koop geen flinterdun papier. (hangt er natuurlijk vanaf hoe serieus je het tekenen neemt maar dikker papier is gwn beter :p)

Upperdepup.

Jullie kunnen toch wel meer dan alleen fotografie?
Is er echt niemand met verstand van tekenen?

*rolls eyes*

*doet mee*

Even kijken, ik heb… 160 grams tekenpapier. Maar dat heb/krijg ik van school, dus ik weet niet hoe duur het is. Het is wel lekker op te werken dikker papier, niet van die dunne a4’tjes.

Je moet idd kijken naar de dikte…
Hier in Enschede heb je een hobbywinkel (Bertus Workel) daar hebben ze verschillende, zeer goed en fijn dik tekenpapier liggen.
Misschien dat er bij jou in de buurt ook zo’n zaak zit?
Kan je daar ff kijken en info vragen enzo :wink:

idd 160 grams is ideaal eigenlijk… ik heb er hier zelf een liggen van 120 maar je merkt het verschil echt als je moet gommen enzo <.< tkan wel best duur zijn hoor… ik reken altijd rond de 10 euro voor een blok (van 160 gram of meer dan)

Thanks mensen =)

trouwens tip aangezien het niet zo goedkoop is: maak je schetsen eerst op gewoon kladpapier en als je denkt dat je weet hoe je het definitief wilt begin dan pas op het echte tekenpapier.

van school krijgen wij een heeel fijn schetsboek, verder heb ik er laatst een heleboel gekocht overal en nergens, dus ik zoek het maar een beetje uit. het gaat er ook om wat je zelf het fijnst vind, en waarmee je tekend. succes ermee

Ik heb altijd papier van clairefontaine, 180 g.
Blok van A3 kost zo’n 8 euro.