Tekening voor vriendin haar verjaardag

Hallo iedereen!

Ik teken zelf heel graag en heb een paar weken geleden voor een vriendinnetje een portret van haar gegeven voor haar verjaardag. Nu heb ik eigenlijk mezelf een beetje in de nesten gewerkt want de rest van de vriendinnengroep ‘verwacht’ ook een tekening, nouja zo wil ik het niet zeggen, maar het is ‘lullig’ als ik 1 van hen wel een tekening geef en anderen weer niet.
Over 2 weken is een ander vriendinnetje van die groep jarig en ik wil dus ook voor haar een tekening maken. Alleen nu is het probleem dat ze geen goede foto’s heeft om een portret van na te tekenen en uit mn hoofd tekenen vind ik te riskant met zo weinig tijd nog zegmaar. Ik dacht eraan iets van onze vriendinnengroep te tekenen zonder ons allemaal te hoeven tekenen, maar hoe doe ik dat?

Oftewel de vraag is, weten jullie leuke ideeën om een vriendinnengroep te tekenen zonder ons allemaal te hoeven tekenen?

Sorry voor het lange verhaal.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Liefs Mij

Ik heb werkelijk geen idee wat je precies bedoelt.
Maar ik vind het egoïstisch als elke vriendin nu een tekening verwacht, dat hoef je echt niet te doen hoor.

Ze verwachten het ook niet, ik kwam niet goed uit me woorden net haha

Ik bedoel meer van dat als ik voor vriendin 1 een tekening maak zou ik ook voor vriendin 2 t/m 6 een tekening moeten maken… Het zijn ook hele goede vriendinnen allemaal

Kan je anders niet iets doen zoals haar lievelingsdier tekenen? Ik zou trouwens niet voor elke vriendin hetzelfde doen. Het zijn ieder unieke vriendinnen (lijkt mij) dan verdienen ze ieder hun eigen unieke cadeau’s :wink: Zolang je maar zien dat je er echt over heb nagedacht en tijd aan heb besteed net als die tekening hoef je die andere toch niet perse ook een tekening geven?

Waarom zou dat moeten? Als je de ene vriendin een etentje cadeau had gedaan betekent dat toch niet dat ze dat allemaal zouden moeten krijgen?

Ik denk dat het wel meevalt hoor. :slightly_smiling_face: Sowieso vind niet iedereen vindt een portret van zichzelf leuk (ik zou er liever geen een willen hebben, hoe mooi getekend ook, dus dan zou ik me schuldig voelen omdat ik dat ding weg zou stoppen :stuck_out_tongue:) en ik denk niet dat ze dat nu allemaal verwachten, hoor. Ik vind het idee van de groep tekenen wel weer heel leuk, dus symbolisch zonder dat je iedereens hoofd gebruikt.

Ik zou kiezen voor een mooie typography met jullie namen, die dan samen een leuk figuurtje vormen. Of bij elke naam kleine dingetjes tekenen die met die persoon te maken hebben en in het midden dan dingen die betrekking hebben op gebeurtenissen die jullie samen hebben meegemaakt ofzo. :slightly_smiling_face:

Dit vind ik een goeie! Ook niet zo veel werk haha
Super bedankt!