Tekening maken, maar weet niet wat

Help! Ik wil een tekening maken, maar ik weet niet wie of wat? Hoe ik moet beginnen, en met welke potloden ik het beste Kan beginnen ?:frowning_face:

Dus als je iets of iemand weet die ik kan tekenen, en tips hebt en zo geef ze dan alsjeblieft.

Ben trouwens ook een beginner dus kan het nog niet goed :frowning_face:

Begin makkeleijk, teken een boom (teken met HB potloot)… mischien een beetje saai, maar je kunt er ook schaduwen mee aanbrengen (teken met 3B potloot, een 3D potloot heeft een zachtere vulling of hoe je dat dan ook mag noemen :zipper_mouth_face: ), je kunt er ook nog een vogeltje aan toevoegen ofzo.

Gr anoukspieg

Begin je net met tekenen? Of heb je al vaker op die manier getekend? :slightly_smiling_face:
Begin met HB voor normale dingen, 2H voor schetsen en 4B(of4H, de donkerste) voor schaduw als je het heel erg zeker weet. Dit heeft te maken met de mate waarin je het kan uitgummen :slightly_smiling_face:
Dit is wat ik heb geleerd tijdens de tekenlessen op school, maar natuurlijk zijn er ook andere dingen. Kijk anders op http://www.deviantart.com/ voor tutorials (bij resources and images → tutorials → traditional art) of weheartit.com voor leuke plaatjes? :slightly_smiling_face:
Succes!

Ik heb wel vaker getekend, 2 jaar terug voor het laatst. Meestal portretten enzo, maar ben gestopt omdat ik het echt niet kon/kan :frowning_face: dus nu wil ik het gaan leren

Ik heb het best lang gedaan, nu gestopt omdat ik er geen tijd meer voor heb, maar als je maar vaak genoeg oefent, word je er echt goed in (:

Maar hoe maak je tekeningen realistisch ?
Mn tekeningen lijken altijd dood, vind schaduwen ook altijd moeilijk :frowning_face:

Schaduwen eigenlijk (: probeer wat tekeningen na te tekenen, dat hiep mij enorm. Als je met je vingers over een lichte lijn van een van die potloden die ik noemdengaat, komt er rigenlijk sowieso schaduw, probeer dat als je schaduwen maakt.
Goed papier is ook heel belangrijk. Glad vind ik persoonlijk heel vervelend papier. Als je er veel voor over hebt of rijk bent en het toch niet zo uitmaakt: bij de v&d hebben ze van dat manga papier. ¤10 voor twintig vellen toen ik ze kocht geloof ik. :slight_smile:

Ik zou als ik jou was even op youtube kijken, how to draw … (a face, a mouth, a nose, eyes) of makkelijkere dingen.

daarin kan je alles volgen en stap voor stap alles leren. zo heb ik vroeger (van ongeveer 7 t/m 12 jaar oud) echt héél erg veel geleerd :slightly_smiling_face:

Heel veel succes en plezier :slightly_smiling_face:

titel moet duidelijk zijn.

Ik heb dat eigenlijk helemaal niet, met dat papier … :face_with_raised_eyebrow:

Op deviantart.com staan ook leuke dingen

Vraag aan je teken docent of hij/zij tips heeft en gebruik YouTube. Wil je misschien even 1 vanje tekeningen plaatsen?

Ik heb geen tekendocent zit op een school waar je maar met een vak bezig bent :slightly_smiling_face:
Als ik er 1 af heb zal ik er 1 hierop plaatsen ja

ik teken altijd foto’s na van mensen die fotografie doen op deviantart, goed leren kijken en kritisch zijn helpt mij heel erg.

Kunnen jullie anders een paar linken met plaatjes enzo geven ?:blush:

^ hoezo lui :’)
Oke flauw. Maar neem een boekje met je mee overal naartoe, mocht je een idee hebben kun je je idee opschrijven of schetsen voor thuis. Of je haalt iets uit een tijdschrift en plakt dat erin.
Verder internet internet internet. Weheartit en tumblr zijn perfect voor ideetjes.

wat vind je leuk? typ in in de zoekbalk van deviantart wat voor plaatjes je wil en voila. een kind kan de was doen

jij zegt wat ik niet durfde te zeggen

Spiegel, papier en flinke reeks hardheden aan potloden pakken.
Oefening baart kunst. Verder is het een kwestie van kijken.

Hoef je niet lui voor te zijn hoor :wink: