Tekenen in kleur.

Hee,
ik teken gewoon altijd in zwart-wit, maar ik wil nu ook wel eens inkleuren zegmaar. Gewoon met potloden. Maar dan heb ik dat dus even een beetje geprobeert enzo, maar het lukt me niet echt :") Bij mij komen er allemaal strepen enzo, heeft iemand tips hiervoor?
Of misschien een site of filmpje met wat tips? (ik heb al wat filmpjes enzo bekeken hoor, maar misschien zit er nog iets bij wat ik niet gezien heb).

hé ? ik snap et nie helemaal maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt… je kunt dat oplossen door je potlood een soort van schuin te leggen dan wordt het minder of je kan met een papiertje erover heen wrijven…
xxx hoop dat je er wat aan hebt !

Ligt eraan of je het ‘licht’ wil inkleuren of echt gewoon ‘dik’ wil inkleuren… Als je me begrijpt haha.

ja, dat deed ik toen ook… maar het zag er niet uit, en uitvegen gaat ook best moeilijk met kleurpotlood…

nou, in iedergeval niet zo superdik haha. Gewoon beetje tussenin denk ik… Meer naar de lichte kant zegmaar (:

Ik snap wat je bedoelt ja. Ben ook benieuwd…

Hmm, ik snap je probleem, maar ik kan je niet helpen!
Beschouw het als een upje!

speciale potloden die je kunt uitvegen, pastelpotloden bijvoorbeeld…

Je kan ‘rondjes’ maken laten we zeggen. Dus elke keer in een ronde vorm inkleuren, dus eigenlijk maar je telkens een klein rondje tot het egaal is…
Oke, dit is moeilijk uit te leggen, haha.

ja… ik snap het.
kZal dat ook eens proberen, maar het lijkt mij wel dat er dan ook weer een beetje figuren in ontstaan, maar misschien valt dat wel mee haha

Ehhmm, toch lijkt het me super moelijk ! je zou kunnen proberen hele dunne lijntjes naast elkaar te kunnen tekenen en dan zie je op een gegeven moment de lijntjes niet meerr… (had ik ergens gelezen geloof ik) en anders speciale potloden kopen, of je hebt speciale verf die je met dunne kwastjes kunt aanbrengenn… succes !

Je kunt aquarel potloden gebruiken (:

je kunt ook met een mesje wat van het potlood af raspen zegmaar
en dan met wat je overhebt op de in te kleuren plek vegen, dan wordt het wel egaal maar blijft wel een beetje licht
weet niet of je snapt wat ik bedoel?
maar met rondje kleuren werkt inderdaad heel goed, doe ik ook meestal:D

Zachte kleurpotloden gebruiken, en arceren.

Uitvegen met; een doekje/je vinger.

Werk in laagjes, eerst schuin de ene kant op en dan weer een andere richting op

zorgen dat het schuin is en dat rondjes draaien ^^

Dat ís arceren :’)

Oooooooooooooooh jaaa! Dat deden wij vroeger altijd op school! Ik heb daar echt noooooooooooooit meer aan gedacht,. Dat werkte wel altijd super, volgens mij :3

Dank je wel, en de rest ook bedankt!