Teken materiaal

ik teken de laatste tijd best wel weer veel en dan vooral gezichten. En als ik dan zie hoe goed mensen op internet kunnen tekenen denk ik echt : wauw, dat wil ik ook. En nou weet ik wel dat dat niet alleen aan hun materiaal ligt, maar het helpt denk ik wel :slightly_smiling_face:. Dus nou is mijn vraag, weten jullie waar je goede teken spullen kunt kopen (die niet al te duur zijn). En dan bedoel ik dus niet die dozen bij de blokker, want die heb ik al en die vind ik niet zo geweldig eigenlijk. En dan dus vooral geschikt voor het tekenen van gezichten (gewoon met potlood).

pipoos!

bij de hema kan je goede potloden kopen.
sommige hiervan zijn zachter, en sommige harder
Ik heb er voor de rest niet zoveel verstand van…:stuck_out_tongue:

hemaaaaa! ;d

Ikzelf vind de HEMA potloden echt superslecht, ik vind de potloden van de Bruna dan veel beter.

Ik heb er ook ook niet zoveel verstand van, maar volgens mij heb je bij de Bruna wel van die goede!

thanx allemaal, ga binnenkort wel eens wat dingen uitproberen, denk dat je er alleen dan achter komt wat je fijn vindt :wink:

Ik wil n tekening zien hihi :’)

haha, die moet ik eerst scannen, heb ik nu geen zin in.
Misschien later :slightly_smiling_face:

Je hebt ook gewoon van die kunst/tekenwinkels, daar zijn ook betaalbare en heel goede dingen te koop. Moet je maar even googlen voor één je bij jou in de buurt.

Als je echt goed wil gaan tekenen moet je zeker geen HEMA potloden kopen. Gewoon naar een goede tekenwinkel gaan en daar om advies vragen.
Je moet niet bang zijn om een beetje geld uit te geven, kwaliteit kost geld.

ik heb een setje van die potloden met verschillende diktes van V&D
maar ik gebruik ze niet echt want ik vind het zonde XD

Ik heb potloden van de Primera, een gum met een mangapoppetje, potloden met mangapoppetjes er op, potloden van Stabilo, stiften van Stabilo en een doezelaar (ook handig!).

ik heb zon doosje met potloden van de venema (boekhandel uithuizen)
maar schaduwen lukken nog niet iemand tips?

Gewoon boekhandel of tekenwinkel.
Zat van die winkels die gericht zijn op tekenen/schilderen etc.
Ben je alleen wat meer kwijt. Maarja als je iets moois wilt!

De potloden van de V&D tekenen heel prettig. Ik heb zelf ook dure gehad van mijn teken winkel, maar daarvan vond ik het lood niet fijn. Als gum…Tjah ik gebruik er 1 van de claire’s. Maar ik denk dat het beter is als je een witte gum gebruikt die je wel goed schoon kan houden.
Verder zul je ook even moeten uit proberen welk soort papier je fijn vind. Je hebt verschillende grotes, diktes, strukturen etc.

Het is inderdaad zeer aan te raden om naar een tekenwinkel te gaan en NIET naar winkels zoals Hema, etc. In tekenwinkels kunnen ze je namelijk adviseren.
Ik heb zelf verschillende soorten potloden gebruikt, maar mijn favoriet van nu is KOH-HI-NOOR, professional graphite pencils. Het klinkt veel chiquer dan het is, maar het zijn potloden van 8B-2H. Je kan ze misschien nog wel halen bij de V&D, maar daar kunnen ze je geen advies erover geven. Het setje kostte minder dan 8 euro.
Vergeet niet dat de soorten potloden die je gebruikt dat je zelf uitmaakt hoe prettig ze zijn. Als jij dus geweldige resultaten weet te behalen met HEMA potloden (en ze ook prettig vindt), dan doe je dat. Het is nogal persoonlijk wat je prettig vindt.