Tegenzin Baantje

Hee,
ik werk sinds kort bij een bakker (3 weken).
Ik zit dus eigenlijk nog in mijn proeftijd (nog 2 weken).
(De werktijden zijn van 7.00 tot 13.00 op zaterdag.)
Maar omdat het vakantie tijd is moet ik van mijn baas van 7.00 tot 17.00.

Wat nu het probleem is is dat ik er echt met tegenzin naartoe ga.
Ik ben de hele week aan het aftellen tot zaterdag omdat ik ertegen op zit.
Dit is mijn tweede baantje en bij mijn vorige baantje had ik dit helemaal niet.
Ik heb dit dus besproken met mijn baas en die vertelde dat ik moest doorzetten,
en dat ze deze vakantie niemand meer kon aannemen en dat iedereen dit heeft bij
een nieuw baantje.

Dus vinden jullie dat ik moet stoppen, of dat ik gewoon moet doorgaan?
Want het is wel een half jaar contract, dus dan zit ik eraan vast zeg maar.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
En als er al zo’n topic bestaat, zou je hem dan hier neerkunnen zetten?
Alvast heel erg bedankt.

Hmmm… waarom ga je er met tegenzin naartoe? Maar door 1 dagje werken mag de rest van je week niet beinvloed worden vind ik, dus ik zeg stoppen

als je er met tegen zou ik stoppen wat heeft voor zin om door te gaan als je het niet naar zin hebt

Als je het zo verschrikkelijk vindt, moet je ontslag nemen, vind ik.

Ik mag de baas niet echt en daar werk ik mee.
Ik weet niet precies waarom ik er tegen op zit,
maar ik denk voornamelijk tegen het werk zelf.

Mijn baas zegt hierop: Dat komt omdat alles nieuw is.
Maar ik denk: Stel dat het niet gevoel niet overgaat, dan moet ik er wel nog tot December werken.

Het zou ook kunnen dat ze me om probeert te praten,
want zij kan niemand anders vinden voor de vakantie.

Vind je het werk zelf wel leuk dan?
Kijk anders even rond naar een ander baantje dat je misschien wel aanspreekt, als je iets vindt kun je altijd nog stoppen.
Ik denk dat je baas dat zegt van ‘ja je moet nog even wennen enzo’ omdat ie niemand meer kan aannemen zoals jij dat zegt en dan heeft hij te weinig personeel, dus dit moet je niet echt mee laten wegen in je beslissing denk ik.
Maar als hij je enige collega is en je kan niet goed met hem opschieten dan zou ik ook ontslag nemen of het contract niet aannemen, leuke collega’s slepen je echt door het werk heen als je geen zin hebt.

oh het is een zij :’)

Je zit nog in je proeftijd, dus ik zou daar wel gebruik van maken. Kijke het ngo heel even aan, misschien is het volgende week wel heel anders omdat je dan met andere mensen werkt of iets dergelijks. Wanneer je proeftijd voorbij is en je een contract aangeboden krijgt, kun je nog altijd weigeren.

Het is een zij, haha.
Ik heb nog 2 andere collega’s.
Een daarvan is heel aardig, dus dat is wel gezellig.
Aah, het is wel een lastige beslissing, pff.

Ik denk dat het morgen nog aankijk,
en na morgen beslis ik wat ik doe.
Want als ik stop moet ik nu nog maar 2x te werken,
en ze moeten het dan natuurlijk wel zo snel mogelijk weten als ik stop.

Ik werk zelf ook bij een bakker en ik moet je zeggen dat het werken pas eecht leuk wordt, wanneer je volledig ingewerkt bent en alles dus kunt. En dat kan je niet in drie weken. Dus ik zou het gewoon nog even aankijken. En als je echt met tegenzin blijft gaan, dan gewoon een gesprek met je baas aangaan dat dit werk gewoon echt niets voor jou is.

^ Precies dit. Ik werk ook bij een bakker en in het begin vond ik het ook niet zo leuk omdat je nog niet weet hoe alles precies werkt enzo. Maar nu ik er een tijdje sta, gaat alles veel makkelijker en sta ik zonder stress in de winkel. Dus ik zou het als ik jou was nog even volhouden, het wordt echt leuker!

dat had ik in het begin ook ik ging echt met tegenzin naar mijn werk. Inmiddels werk ik er al drie jaar en ik vind het nu echt super leuk. Ik werk in een klein cafeetje en in het begin moet je alles nog leren. Je weet niet waar alles staat en hoe alles werkt. Ik vond het vervelend dat ik alles moest vragen. Nu weet ik dat allemaal en kan ik de nieuwe collegas met dit soort dingen helpen. Daarnaast kwam ik als nieuweling in een team met allemaal collegas die elkaar al kenden. Nu ken ik ze ook allemaal en er zijn al weer heel veel nieuwe mensen bij gekomen. Ik heb dus gewoon gewacht en uiteindelijk is het bij mij goed gekomen. Mijn advies voor jou: maak zelf een keuze en luister niet te veel naar wat iedereen zegt, jij moet er tenslotte zelf werken niet iemand anders. succes met je keuze en he er zijn nog zes andere dagen om leuke dingen te doen toch.

Bekijk het positief; als je zoveel uren maakt verdien je wel lekker! :slightly_smiling_face:

Mag ik vragen welke bakker… Ik zit in de bakkerswereld

Dat vind ikniet… Je moet wel je zelf goed voelen als jij de hele dag maar moet schoonmaken en afwassen is je baantje ook niet leuk. Je moet wel leuk werk doen en je goed voelen dat is het belangrijkste

Ik zou doorzetten, wie weet gaat het over een weekje soepeler en is het werk ook leuker. En anders gewoon zoals mcdonalds al zei: bekijk het eens van een andere kant, je verdient zo goed!

Ben ik ook benieuwd naar, ik had vergelijkbare situatie maar wat minder erg zegmaar.
Ik werkte bij Bakker Bart.
En ik moet zeggen toen ik eenmaal alles kon was het wel leuker dan in het begin. Trouwens, ik ben er nu wel weer een tijdje weg hoor. Het was voor mij alleen vakantiewerk ;p

Bij Bakker Den Butter.