Mijn vriend zei eergister tegen mij dat we gisteren wat leuks zouden doen en dat hij dat dan wel zou uitzoeken. Dat vond ik helemaal leuk en daarom had ik me er heel erg op verheugd. Maar hij had die dag zelf helemaal niks bedacht, dat viel me echt best wel tegen. We doen helemaal niet zo vaak samen iets leuks, terwijl hij dat wel met zijn vrienden doet. Is het terecht als ik hier iets van zeg?
Hmm, moeilijk. Ik denk dat het niet erg is als je er wat van zegt als “we moeten binnenkort wel echt wat leuks gaan doen!”, meer op een manier dat je het heel leuk vind om eens wat leuks te doen in plaats van het standaard afspreken. Ik weet de situatie niet precies maar ik zou denken dat hem het heel erg kwalijk nemen niet de goede reactie is omdat je het dan alleen maar erger kan maken. Succes!
Ik vind dat je er best iets van mag zeggen, maar ik zou het wel vriendelijk en positief houden.
Ja, zou gewoon open daarover zijn. Ik weet niet precies hoe het gesprek ging maar het had mij sowieso logisch geleken dat je meteen zou vragen waarom hij niks gepland had terwijl hij zei dat hij iets ging plannen.