Tegen kietelen kunnen genetisch bepaald?

Ik vroeg me dus echt af, of het genetisch bepaald is of je tegen kietelen kan. Kon het niet op google vinden. En ik weet ook niet zo goed waar dit topic thuis hoort, maar zodra ik het antwoord weet kan het gesloten worden.

Lijkt me niet? Puur toeval, denk ik.

Vraag ik me ook al af!

[b]Ja, dat is genetisch bepaald :wink:

Lijkt mij…[/b]

Mh dan klopt mijn instinct weer eens niet.
Maar hoe weet je dat?

Haha ja zelf ben ik ook echt niet biologisch aangelegd dus ik geloof alles haha. Maar ik ben echt heel benieuwd dus ik wacht op dé biologiekenner!

Oh hahhaa, Geniuss wijzigde dit bericht XD Haha “Lijkt mij” Ja, het leek mij juist dat het NIET zo is XD

Haha geen idee! Tongrollen wel :stuck_out_tongue: ohoh wat is biologie leuk

Ik denk dat Mengele met je voorouders hun dna heeft zitten knoeien.

dat moest ik voor biologie testen bij mijn familie en er dan een stamboom van maken. Tongrollen is daar ook echt heel simpel is. Het is niet zoals haarkleur of oogkleur waarbij het genen verhaal heel moeilijk in kaart te brengen is voor een middelbare scholier.

hahaha, ja. ben er ineens niet zo zeker van :wink:
'k ga het morgen aan me biologie leraar vragen :slightly_smiling_face:

I’ll let you know.

volgens mijn zus die geneeskunde studeert wel.

Oeh dankje =)

Oeh okay ^^.

Mn moeder haat kietelen en ik ook, dus dat weet ik dan weer wel.

nou, daar heb je het al :grinning:

Maar je kan daar toch overheen groeien?
Kleine kinderen kunnen vaak niet tegen kietelen :'3

Nee, tongrollen is niet genetisch bepaald! Het is een heel wijdverspreid idee dat dit zo is, maar dat is het dus niet, blijkbaar.

Geen idee… o.o
Heb ik me eerlijk gezegd nog nooit afgevraagd ook, maar ik denk het wel eigenlijk haha. Mn ouders en mn zus kunnen er namelijk ook niet tegen. ;p

off topic : als er iemand op je rug kietelt - dat is zó lekker :’)

heb je een bron?