Tegen het verbod op gezichtssluiers in het openbaar!

Heee, ik moet voor school een debat maken over gezichtssluiers, en ik dacht, misschien weten jullie nog wel wat argumenten: tegen het verbod op gezichtssluiers in het openbaar!

Als je iets weet, wil je dan een beetje aangeven waarom dat zo is?
dankjewel :slightly_smiling_face:

Waarom doe ik dit bij lifestyle? en niet bij School? omdat het over cultuur gaat, dus ik dacht, doe maar hier =)

Ik hoop dat jullie wat voor me weten!
en nee, het is niet zo bedoeld als: goh, geven jullie me even wat argumenten, dan hoef ik niks meer te doen. Nee, zo is het niet, want ik heb er al 3, maar ik zoek extra ondersteuning. Dankjewel.

Dit zijn mijn argumenten:

• vrijheid van godsdienst
  • recht op gelijke behandeling
  • Onderdeel van identiteit

Dit heb ik dus :stuck_out_tongue:

Euhmm.
Ik weet het niet xD
UPJE VOOR JOUW.

misschien handig om jouw argumenten er eventjes bij te zetten zodat anderen die niet geven zegmaar.

Bedoel je met gezichtssluier iets dat het hele gezicht bedekt of alleen het haar?

Het hele gezicht word dan bedekt + haar , maar vaak zie je de ogen nog wel door een gaasje.

Voor het verbod: Je voelt je niet veilig/op je gemak als je iemands gezicht niet kan zien, voor het zelfde geld zit er een enge vent in met bommen, je kan het dus niet zien.

Tegen het verbod: Het is eigenlijk gewoon raar als de mens iemand anders verbied om iets te dragen, eigenlijk heeft niemand iets met je te maken.

Naja, ik zal nu wel als racist ofzo weggezet worden maar ik denk dat het beter is als die vrouwen dat niet doen. Ook voor zichzelf.

• Contact met andere mensen wordt belemmerd
  • Heeeeeeeeel moeilijk om een baan te krijgen
  • Volgens mij krijgen ze veel scheldwoorden e.d. naar hun hoofd geslingerd.

Ze moeten zelf weten of ze het doen, maar ik zou zeggen, voor hun eigen bestwil; Nee.

Er is een nieuwe regel van kracht gegaan waarin staat dat vrouwen met gezichtssluiers (burka’s) geen uitkering meer krijgen.
Ook dit is wel logisch vind ik, je neemt immers niemand aan met een bedekt gezicht.
(Ooit wel eens een winkelmedewerken/kassajuf/enz gezien met burka?)
Ze kunnen op die manier dus geen baan krijgen en gaan ze geld vragen aan de regering. Dat is natuurlijk niet goed.
Ik denk daarom dat het beter is dat die vrouwen het niet doen, gewoon voor zichzelf, maar als ze dat willen moeten ze dat natuurlijk he-le-maal zelf weten :slightly_smiling_face:

Bedankt mensen! :grinning:

niet dat je er wat aan had, je moest toch voorargumenten hebben!?