Tegen boerkaverbod

Heee, ik moet voor nederlands een monoloog van een minuut houden voor een cijfer. En daarin moet ik tegen deze stelling zijn: Nederland moet een boerkaverbod instellen.
Dus ik vind dat boerka’s gewoon gedragen mogen worden in Nederland. Alleeen ik kan niet echt goede argumenten bedenken en ik heb ook echt heel weinig tijd, dus was mijn vraag aan jullie of jullie nog iets weten toevallig? En weten jullie dan misschien ook een leuke uitsmijter voor het einde?

Alvast bedankt!

internet? kijk een debat via youtube?.

Vrijheid van geloof en vrijheid van meningsuiting?

Artikel nr 1 van de grondwet

ja ik heb al een beetje rondgezocht enzo, maar het is echt moeilijk om goede argumenten tegen te vinden. er zijn wel veel voorargumenten maar tegen is een ander verhaal

ja ik heb inderdaad al godsdienstvrijheid, alleen dan moet ik er nog steeds 2…

oepsie, dubbelpost

Iedereen moet dragen waar die zich goed in voelt, dus burkadragers ook.

Ik kan je niet helpen want ik ben voor de stelling

-is het wel democratisch dat de overheid je opdraagt wat je wel of niet mag dragen? (hoort dat in onze rechtsstaat thuis?)
→ moet niet iedereen zelf de keuze hebben om te dragen wat hij wil?

^ Inderdaad. Ga in op de democratie.

ik ben er wel tegen, omdat ik het gewoon een eng gezicht vind, we wonen hier in nederland en ook al is het hier een multicultureel land is, vind ik dat beide culturen zich moeten aanpassen, en ik voel me daar totaal ongemakkelijk bij.
en we zijn ook geen islamitisch land, als je gelukkig je boerka wilt dragen doe dat dan maar in een islamitisch land.

nee, ik ben niet rasistisch ofzo.

en verder was er geloof ik ook zoiets dat met de vrouwenrechten in islamatische landen, en dat veel meiden ze niet willen dragen maar gedwongen worden enzo? dat weet ik allemaal niet zeker.

oh grapje, volgens mij ben ik dan juist voor de stelling ik word in de war van dat ik ben tegen dat er geen … xD

Het gaat er nu om dat je vóór bent. Discussiëren kan in andere topics.

Ik zou niet graag in je plaats zijn, up.

Iedereen is voor de wet gelijk, dus mag er geen onderscheid gemaakt worden in mensen die Burka’s dragen en mensen geen burka’s dragen.

Het gaat er juist om dat je tegen bent :grinning_face_with_smiling_eyes:
Dat meisje voor jou zegt het verkeerd. :’)

http://mahdi.punt.nl/
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=10469#
En er is nog veel meer op google te vinden, gaat denk ik sneller dan dit.

Ja, maar daar staat een wet tegenover dat je altijd herkenbaar moet zijn.

Trouwens, een Boerka is toch met zo’n gaasje dat je de ogen niet ziet? Anders kun je hem wel gebruiken.

Betutteling!

Het heeft niet echt een doel om ze te verbieden vind ik, behalve om die mensen lastig te vallen. Maar dat is dan misschien meer een persoonlijke mening, mag dat ook?
En Nederland is/was een tolerant land, waar iedereen wat te zeggen heeft en vrijheid heeft.