Tegemoetkoming & zorgtoeslag

Ik heb begin maart een tegemoetkoming aangevraagd omdat ik in die maand 18 werd. Die tegemoetkoming is alvast een soort Stufi, maar zit nu nog in mijn examenjaar dus is dit gewoon een tegemoetkoming.
Nu heb ik 20 maart een brief ontvangen van de DUO met het bedrag dat ik maandelijks ga ontvangen totdat ik studeer, dan wordt dit namelijk wel mijn Stufi. Nu staat er dat ik van april tot augustus recht heb op deze tegemoetkoming, maar weet iemand van jullie wanneer ik dit bedrag kan verwachten? (ja, in de maand april, maar ik zou graag de datum willen weten)

Daarnaast heb ik ook zorgtoeslag aangevraagd, maar dit kon pas na mijn 18e (dus na 17 maart) omdat ik daarvoor nog geen zorgverzekering voor mezelf kon aanvragen. Die zorgtoeslag heb ik ook nog niet ontvangen, alleen mijn zorgverzekering is er wel al vanaf. Ik kan verder nergens terugvinden vanaf welke datum ik mijn zorgtoeslag zal ontvangen. Is iemand van jullie hier bekend mee, of kan iemand mij vertellen wanneer ik ook dit bedrag kan verwachten?

Alvast bedankt

Kijk een beetje op de site van duo en van de belasting want daar staat alles :wink:
Zorgtoeslag komt de 20e en de tegemoetkoming de 24e.

Dankje, had mijn vader al voor me gedaan alleen die zei dat hij niks kon vinden… Nou bedankt in ieder geval

Alsjeblieft. Is niet zo moeilijk hoor haha, op de homepage naar ‘scholier’ dan naar ‘betaling’ en dan naar ‘betaaldata’ :wink:

^ Ja maar ik kon het niet vinden, plaats het niet voor niets hier. Heb zelf ook al hele tijd lopen zoeken, en aangezien mijn broer en zus hun zorgverzekering (dezelfde) pas aan t eind vd maand eraf gaat vond ik het nogal raar

In ieder geval bedankt