Teeven en Opstelten treden af

Zojuist is bekend geworden dat minister Opstelten en staatssecretaris Teeven aftreden ivm de “bonnetjesaffaire”.
Wat vinden jullie hiervan?
Treden ze te snel af of hadden ze allang af moeten treden?
Is het goed dat tweede kamerleden aftreden als ze ter discussie staan?

Ik vind het zelf goed dat ze aftreden, ze hebben de tweede kamer eigenlijk voorgelogen en dat kan natuurlijk niet.
Maar ben wel benieuwd hoe ze het nu oplossen nu zowel de minister als staatssecretaris van Veiligheid weg zijn. Lijkt me niet handig.

Extra info: http://www.nu.nl/politiek/4007390/opstelten-en-teeven-stappen.html

Lekker makkelijk net voordat ze het debat moeten voeren.

Ja dat vind ik wel weer typisch, lekker makkelijk. Was netter geweest als ze hadden gezegd ok we gaan weg, na het debat. Maarja dat is politiek he.

Belachelijk hoe simpel politici altijd van dit soort dingen af kunnen komen. Een overvaller moet de bak in, maar dit soort schurken?

Maar terecht dat ze weg gaan.

Ik vind eigenlijk juist dat er te veel gezeurd wordt de laatste tijd. Iedereen maakt fouten, aftreden vind ik dan niet per se nodig. Je excuses aanbieden en het voortaan beter doen is voor mij genoeg. Ik vind ook helemaal niet dat ze er makkelijk vanaf komen. Je hele politieke carrière door de plee is niet niks.

Het is ook niet echt iets crimineels wat ze gedaan hebben he dus de bak in vind ik een beetje overdreven. :’)

Overigens heeft Teeven niet echt een keus. Als jouw minister opstapt na een fout moet jij dat als staatssecretaris ook. Andersom niet.

Ik heb het vertrouwen in de politiek verloren. Opstelten was nog een soort van geloofwaardig en goed. Ik stem niet meer en luister niet meer.

Aan de ene kant is dat wel zo maar aan de andere kant heeft Opstelten een paar dagen geleden nog gezegd dat het bonnetje er echt niet was en dat de kamer hem moet vertrouwen.
Dan doet de kamer dat, en dan blijkt dat het bonnetje er toch is. Dat is toch ongeloofwaardig? Als hij blijft en er komt nog zo’n kwestie, dan is hij zijn geloofwaardigheid helemaal kwijt. Risico van het vak vind ik. In de politiek weet je dat als je fouten maakt/ongeloofwaardig wordt, je de kamer moet verlaten.
Als je het land bestuurt, moet je geloofwaardig en te vertrouwen zijn.
De bak in voor een verdwenen bonnetje is denk ik wel wat overdreven ja :stuck_out_tongue: Aftreden is al genoeg schade.

Nu het hele kabinet nog

Ik vind het sowieso vreemd wat er gebeurd is. Waarom moet dat geld overgemaakt worden aan die crimineel?

^ omdat het zijn eigen geld was dat bevroren was.

wat voor debat zou er precies plaatsvinden? ging dat over deze zaak?

Ik ben eigenlijk alleen maar blij dat er nu een kans is dat wietteelt en verkoop gelegaliseerd worden. Opstelten heeft dat idee altijd op afstand gehouden en dat irriteerde mij altijd mateloos (ook om de redenen die hij gaf).

Verder snap ik wel dat ze afgetreden zijn. Openheid is het belangrijkste in politiek en als je dat niet bent om welke reden dan ook dan ben je niet geloofwaardig meer.

Ik moest hier stiekem wel om lachen:

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10455291_609901069111828_1716355900433478886_n.jpg?oh=8069263fbb44d740d388a1ecc43ed1fd&oe=558EB7A3

Vind het geen fijn gevoel dat we geen staatssecretaris van Veiligheid meer hebben, net nu er allemaal onverwachte dingen gebeuren in de wereld met o.a. de IS en de terreuraanslag in Frankrijk.
Aan de andere kant vind ik dat als je zo’n grote verantwoordelijkheid hebt voor Nederland dat je niet om zulke dingen kunt gaan liegen alsof het niks is en denkt dat niemand er toch achter komt.
Ja, in allebei de kanten zie ik wel iets. Denk wel dat het beter is dat ze afgetreden zijn, veel vertrouwen vanuit de burgers in hun blijft er nu toch niet over.