Teen gebroken? of Teen gekneusd?

heyyy allemaal!
Ik heb eer-eer gister dus zondag mijn grote rechter teen gestoten.
Het doet echt niet normaal veel pijn met lopen en bewegen gaat bijna niet of met heel veel moeite.
Ik heb hem vast getapet met de teen ernaast, zodat het rust krijgt maar dat helpt voor geen meter, paracetamol ook niet…
Mijn moeder had het een en ander gegoogled en zegt dat het zo wel goed komt.
Maar ik blijf echt heel veel pijn houden… Het is ook trouwens erg rood en wat dikkig maar niet blauw ofzo. Als het over 2 dagen niet over is ga ik naar de dokter, maar er schijnt niet veel aan te doen te zijn.
Iemand een idee?
Dankjeeeewel.

had ook een gebroken teen, hij werd getaped bij mijn sportfysio en kreeg een week krukken. daarna moest ik gewoon erop lopen

Ik had ook zoiets toen ik een paar houten krukken op mijn grote teen had laten vallen. Ik kon hem met veel pijn en moeite nog wel bewegen, en hij was ook rood en dik. Na een paar dagen kon ik nauwelijks meer lopen, omdat ik mijn halve voet niet meer op de grond kon zetten, heel raar. Dat duurde gelukkig maar twee dagen.
Daarna werd hij op een gegeven moment helemaal blauw en paars en zwart, wat er nogal eng uitzag, maar het deed geen pijn meer.
Na ongeveer twee weken voelde ik er niks meer van, en na vier weken zag je het helemaal niet meer.

Bedankt allemaal! Zoals jullie horen, denken jullie dan gebroken of gekneusd?

Een vriendinnetje had ook een gebroken teen en wat zij had klinkt vrij hetzelfde als wat jij hebt maar toch verwijs ik je door naar de HA, wij zijn oc geen dokters. :slightly_smiling_face:

Ik ben toevallig maandag naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat ik de zijkant van mijn voet gebroken had wat gelukkig niet zo was! Maar ik kan je wel zeggen hoe ze dat controleren bij de huisarts. Ze trekken dus zeg maar aan al je tenen en dan kijken ze of ze iets van een wrijving voelen, zien of horen en het moet dan pijn doen als dat zo is dan is hij hoogstwaarschijnlijk gebroken. Maar inderdaad wat hierboven gezegd wordt klopt, tegenwoordig doen ze gebroken tenen niet meer ingipsen.