teen ECHT hard gestoten

ik heb vandaag rond een uur of 4 mijn teen echt LOEIhard gestoten.
hij zat als het waren ONDER de deur geklemd.
hij voelt niet echt gekneusd. Maar het doet echt heel veel pijn. Ik kan er gewoon echt niet op lopen. er zit ook een enorme blauwe plek onder mijn nagel nu.
weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen.

XXX

AAAH vreselijk. Sorry ik krijg al rillingen bij de gedachte. Ik vind het altijd vreselijk als er iets met tenen is :’)

Zou morgen even afwachten en als het niet minder pijn gaat doen even naar de dokter.

Au, dat heb ik ook wel eens gehad. Naar! Die blauwe plek onder je nagel, die blijft nog wel even. Dat heb ik ook gezien bij een vriendin die een vinger tussen de deur had geklemd, die blauwe plek “schuift” als het ware omhoog en gaat er zo vanzelf uit.

Wat de pijn betreft, als die te lang aanhoudt even naar de dokter gaan.

nou dat heb ik dus ook ;dp

en mn vader zit alsmaar te zeuren dat ik me aanstel, maar dit is echt niet het geval!
ik heb ook helemaal rillingen enzo en kan (zoals eerder gezegd) dus niet lopen.

Auww :expressionless: Gewoon niet te veel bewegen de komende tijd, voor het geval je misschien perongeluk tegen iets stoot :’) Dan zal de pijn vanzelf steeds minder worden waarschijnlijk. Tot je er helemaal geen last meer van hebt.

Teen stoten doet altijd zeer! Heb ook een keer gehad dat die helemaal scheef stond. :'D
Maar eh, geen idee… ik zou t even afwachten, als het over een weekie nog zeer doet is het in ieder geval niet goed :"D

shittt… ik had ooit iets vreeeselijk zwaars op mn teen laten vallen op de basisschool, en ik had die dag een toneelstuk voor een goed doel, op gegeven moment deed het zoveel pijn dat ik wel kon janken, terwijl ik aan het spelen was;o
iig, 's middags ging ik met mijn moeder naar de dokter, ik helemaal huilen (omdat het pijn deed, maar ik overdreef ook een beetje omdat ik me niet durfde te melden bij de balie… hihihi) en toen heeft de dokter uiteindelijk dus een gat in mijn nagel gebrand. ieeeeh, er kwam allemaal bloed uit. Maar ik kon dus kiezen, het laten verhelpen (ze hadden niet gezegd hoe, vantevoren… :p) of nog een week met die pijn rondlopen… nja

Ik had het een hele tijd terug ook. Knalde met mn kleine teen tegen de deurpost aan: KRAK!! Hij is nu nog steeds gevoelig, en het is denk ik al 3 weken geleden :’)
Ik ben er niet mee naar de dokter geweest.

Dat blauwe is bloed, tenminste bloed onder je nagel ziet er meestal blauw/donker uit en ik kan me wel voorstellen dat er een bloeduitstorting ofzo is ontstaan alstie onder een deur heeft gezeten.
Ik zou sowieso gewoon ff naar de dokter gaan. 't hoeft niks te zijn uiteindelijk, maar met je teennagels wil je echt geen gezeik hebben.

Dat blauwe is volgens mij een bloeduitstorting ofzo, en dat zal nog wel even blijven ben ik bang. Toen ik op de basisschool zat was er een keer een stoel poot (ja, met mens op de stoel) op mn teen gekomen en liep ik een paar maanden rond met een blauwe teennagel.
De pijn is in het begin erger want drukt het bloed als het ware. Als het echt pijn blijft doen zou ik inderdaad even naar de dokter gaan.
Misschien heb je trouwens ook nog wat aan deze site (als het een bloeduitstorting is): http://www.dokterdokter.n…itstorting-onder-de-nagel

Mijn moeder had dat vroeger ook. Bij haar hadden ze een gaatje door de nagel en het vel dat daaronder zit geprikt zodat het bloed eruit zou lopen. EN toen was het blauwe heel snel weg.

Mijn nagel is er vanzelf af gevallen na een maand ofzo toen ik zoiets had. Ben er niet mee naar de dokter geweest.

Iel, voor de zekerheid toch even morgen naar de dokter? En vandaag goed koelen.

Haha, ik heb ook zo’n blauwe plek onder mijn nagel. Ik heb hem al een jaar ofzo.
Hij is nu een beetje paars bruin omdat het bloed opgedroogt is. Je ziet dat hij steeds meer omhoog komt zegmaar, dus ik gok dat hij over een jaar helemaal weg is.

aah, zo pijnlijk!
Ik heb dit enkele weken geleden ook gehad.
Je zal moeten wachten tot dat die blauwe plek uitgroeit, dat gaat samen met je nagel.
Van ik is het 2maanden geleden en je ziet nog die blauwe plek.

Oh ja… Dat is helemaal ***!
Paar maanden geleden had ik ook echt HARD m’n grote teen gestoten. Toen was mijn nagel echt HELEMAAL blauw. Dag later stootte ik dezelfde teen weer. PATS! Nagel schiet los en zit nog half vast. Dikke paniek natuurlijk… En na 2 maanden viel hij eraf. Inmiddels is hij nog maar voor de helft teruggegroeit.
Ik weet niet of die blauwe plek met je nagel er mee afgroeit of dat hij er vanaf zal vallen omdat ik heb voor een tweede keer hard gestoten heb.
Áls hij open springt kun je er het beste goed schoonmaken, betadine erop en een pleister of een gaasje zodat hij op je teen gedrukt blijft zitten… Anders blijf je straks achter iets hangen of zo en dat is heel naar als je daarover gaat zitten nadenken… De mijne viel eraf toen ik sliep. Schoof langs de deken, niets van gevoeld gelukkig.

eerste dagen is de pijn het ergste. het beste kan je idd koelen.
Daarna zal de pijn alleen een beetje een drukplek gaan worden.
Ik heb het gehad bij mijn duimnagel ook vette plek erop…
Wat gebeurde er nou? er ontstond veel later een soort bult bovenop, dus een bolling in mn nagel en ik had vaak nagellak op om die plek te verbergen en toen met eraf halen kon ik zo een stukje nagel meenemen en eronder was een nieuw deel nagel ontstaan.
Dus bovenste deel nagel, laagje opgedroogd bloed en dan nieuw deel nagel. Dat was wel heel dunnen nagel… Maar het bloed kon ik dus zo wegkrassen.
Uiteindelijk is mn nagel weer mooi geworden maar er gaat heeeel veel tijd overheen vooral bij een teen dat duurt langer.

Wat de dokter voor je kan doen is er een gaatje inboren om de druk te verlichten en dat er bloed en troep weg kan lopen. Geen ervaring mee maar volgensmij is het niet gevoelloos…

Ik had dat met mijn kleine teen. Hij was gebroken. De dokter deed er een verbandje om, maar dat maakte het niet minder pijnlijk.
Het kan wel gevaarlijk zijn als het je grote teen is, omdat je daarmee stuurt of zo.

Aijaaaai, dat doet pijn!
Heb je gekoeld na de gebeurtenis?
Even aankijken vanavond en anders morgen foto laten maken.
Succes.

Als je vooral last hebt van de blauwe plek onder je nagel kan je dat zelf verhelpen, tenminste dat gebeurt hier thuis altijd (:
Naald verhitten met een gasbrander (in het blauwe gedeelte van de vlam) en dan het puntje op je nagel zetten. Zo smelt je nagel als het ware en dan komt er heel veel bloed uit wat voorheen dus klem zat onder je nagel. Het is maar of je het durft, maar de druk is dan wel weg!

En als het niet door de druk komt en je blijft er zo veel last van hebben kan je misschien wel even naar de dokter gaan, er kan makkelijk een scheurtje in je bot zitten.