Technisch advies gezocht

Hee allemaal,

Ik ben helaas niet zo heel erg technisch maar ik zou graag het volgende willen klussen:
een schakelaar waardoor vanzelf de gordijnen naar beneden gaan, discolichten aan gaan en de muziek aangaat. Het liefste nog met een aparte box die eenmalig bij het omschakelen van deze schakel een zelf ingesproken bericht uitroept. De muziek en de discolichten moeten minimaal 10 u achter elkaar aan kunnen staan. Daarnaast moet het ook natuurlijk niet gevaarlijk zijn hahaha.
Heel wat eisen en een enorm moeilijk project weet ik, maar het lijkt me gewoon zo leuk.
Iemand die tips heeft of weet waar ik met dit mega project moet beginnen?

Xx

Wow succes!

Volgens mij bestaat dit al alleen dan in app vorm voor op je tablet/telefoon
teminste ik heb zoiets. Ik kan op school thuis de lichten aanzetten en rolluiken omhoog/omlaag doen etc.
Er is ook een vaste tijd waarop ze omhoog gaan zodat, als we door de wekker heenslapen, we alsnog optijd wakker worden.

wow haha
uhm voor de apparaten kun je denk ik ook gewoon een stekkerdoos gebruiken, maarmet dat bericht kan ik je denk ik niet helpen…
succes! :grinning:

Als ik jou was zou ik beginnen met leren solderen en stekkertjes en moederborden maken. No kidding, het maken van zoiets is veel werk en vakkundig werk. Als ik jou was zou ik kijken wat je met apps en bestaande dingen als stekkerdozen, schemerschakelaars en tijdklokken kunt doen.

Seriously… Dat is echt moeilijk…

Ik ben technisch, maar zoiets vergt kennis van hoe al die dingen aangestuurd worden. En zoals iemand hierboven vermeld: soldeerkunsten. Ik zou het niet zelf doen. Als je er geen verstand van hebt, kan het snel misgaan en de boel kortsluiten.

Ik zou dit niet doen, je weet zelf niet waar je aan begint.