Teamleider worden bij AH.

Hello.

Ik werk sinds twee maanden bij Albert Heijn als kwaliteitsmedewerker. Maar ik help ook met vullen en draai kassa.
Ik zou het ontzettend leuk vinden om teamleider te worden, maar kan dat wel als je er pas twee maanden werkt? En vooral; kan dat wel omdat ik aangenomen ben als kwaliteitsmedewerker?

Mensen die hier iets vanaf weten? Alvast bedankt! (:

Ik denk dat je daarvoor er wel iets langer moet werken, maar ik denk dat het geen probleem is om teamleider te worden ook al ben je eigenlijk voor een andere functie aangenomen.

Ik heb bij een andere supermarkt op de versafdeling gewerkt. Ik had geen teamleider kunnen worden daar. Bij ons waren de teamleiders degene die vakkenvullers waren en daar het langste werkten. Logisch ook wel eigenlijk, want zij hebben er gewoon het meeste verstand van en weten het best hoe dingen in hun werk gaan. En er werd ook gekeken of je wel een beetje leiding kan geven.

Bij ons waren de teamleiders altijd de full-timers die op een gegeven moment een promotie naar Teamleider kregen. Denk ook dat je er dus wat langer moet werken omdat je als teamleider een grote verantwoordelijkheid draagt en je toch wel heel goed moet weten hoe alles in z’n werk gaat. Maar je kunt het altijd aankaarten met je baas, de ene albert heijn is de andere niet.

Wij hebben eigenlijk geen full-time teamleiders. Het zijn vooral jongeren van 18 - 20 jaar die teamleider zijn en daarnaast nog naar school gaan, dus vandaar dat ik het me afvroeg. (Ben zelf 19)
Ik werk zelf ongeveer 25 - 30 uur per week en ga niet naar school, dus het leek me leuk om te kunnen groeien in deze functie.

Een vriend van mij is teamleider geworden bij de appie en daar moet je echt veel trainingen voor doen en naar alle vergaderingen.
Ik zou gewoon eens bij jouw AH aangeven dat je er interesse in hebt en dan sturen ze je vanzelf wel naar de goede persoon die jou kan helpen.

Ik denk dat twee maanden wel erg weinig is. Je kunt beter denk ik nog eventjes wachten. Ik werk er nu zelf 2,5 jaar en wil in de zomervakantie denk ik ook door als teamleider als ze me dan een vast contract kunnen aanbieden. Maar omdat ik er al zo lang werk (en we een klein filiaal hebben) kan ik al heel veel. Ik maak alleen geen planningen en doe niet mee aan vergaderingen haha. Ik weet nog wel dat er een meisje bij ons kwam werken en na 1,5 maand al voor teamleider doorging. Niemand kon dat hebben, ze wist niet eens hoe bepaalde dingen werkte en ging wel “leidinggeven”. Nu kan ze het allemaal wel, dus no problemo, maar het is wel een beetje scheef voor de mensen die er al wat langer werken.
Maar als je daar schijt aan hebt: gewoon aangeven bij je eigen teamleider om te vragen wat de mogelijkheden zijn!

Ik heb aan een teamleider (in opleiding) gevraagd hoe zij dat heeft gedaan, maar zij werkt al 6 jaar bij AH. En sowieso kan het niet binnen kwaliteitsteam, dus dan moet ik overgeplaatst worden naar houdbaar.
Ze zegt dat ik van de week gewoon even naar de filiaalmanager moet gaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn.
Omdat ik zoveel werk, heb ik daarna geen zin meer om mijn thuisstudie te doen, dus het zou voor mij heel leuk zijn als ik hier misschien iets verder in kan komen.

Volgens mij moet je er dan wel langer werken dan 2 maanden. En je moet er een opleiding voor doen.

Vraag me ook af hoe je dat kunt worden! Ben nu bijna 2 jaar vakkenvuller bij de AH bij vers, heb alleen geen idee tegen wie je moet zeggen dat je daar interesse in hebt.

Je kunt 't natuurlijk altijd even aankaarten maar bij mijn AH werden teamleiders aangenomen die wel er echt al langer werkten… Leeftijd maakte niet zoveel uit maar bij ons moet je wel gewoon wel langer in het bedrijf lopen en wat meer mensen kennen enzo.

Zoals heel veel mensen zeggen, ik zou eens gaan vragen aan je leidinggevende. Overplaatsing zal wel nodig zijn, maar bij de AH waar ik werkte werd ook iemand na een maand of 3 al soort van benoemd tot team-leider, omdat hij erg gemotiveerd was en veel wist en ja, gewoon hart voor de zaak had.

Ik dacht dat ik ook een plakkaat bij de AH heb zien hangen dat je intern een HBO-opleiding tot (assistent) SM kan doen. Daar zou je ook naar kunnen kijken?

Vaak moet je ook een opleiding volgen!

zelf ben ik ook in opleiding geweest tot teamleider voor de kassa dit gebeurde ongeveer nadat ik er 4 maanden werkte maar veel potentie had veel van mijn andere collega’s toen der tijd die er als 2,5 jaar werkte waren hier niet blij mee aangezien hun dat ook wilde. het ligt er maar net aan of je er potentie voor hebt dit kunnen ze niet aan jouw zien als jij in het kwaliteitsteam zit en af en toe helpt bij de andere afdelingen.
mijn tip voor jou: ga naar je SM en zeg dat je graag door wilt groeien en meer van jezelf wilt laten zien op een afdeling waar deze kansen wel zijn (op afdeling verkoop en het kwaliteitsteam zijn deze kansen niet)

Het woord zegt het toch zelf al.

Ik werk al 3en een halfjaar bij AH heb nu ook een vast contract gekregen maar nog steeds geen teamleider :stuck_out_tongue: (vakkenvuller)

Jij werkt er pas 2maanden dus ik denk dat dat het niet word maar je kan er wel om vragen misschien zullen ze er dan over nadenken

vraag het gewoon aan een teamleider die er al werkt?
bij ons in de ah zijn er teamleiders van alle leeftijden, 20-50 jaar.

Je werkt er pas twee maanden en je wilt nu al de teamleider worden? Nee, ik denk niet dat dat ‘m gaat worden… :’)