Teamleider worden bij AH.

Hello.

Ik werk sinds twee maanden bij Albert Heijn als kwaliteitsmedewerker. Maar ik help ook met vullen en draai kassa.
Ik zou het ontzettend leuk vinden om teamleider te worden, maar kan dat wel als je er pas twee maanden werkt? En vooral; kan dat wel omdat ik aangenomen ben als kwaliteitsmedewerker?

Mensen die hier iets vanaf weten? Alvast bedankt! (:

Ik denk dat je daarvoor er wel iets langer moet werken, maar ik denk dat het geen probleem is om teamleider te worden ook al ben je eigenlijk voor een andere functie aangenomen.

Ik heb bij een andere supermarkt op de versafdeling gewerkt. Ik had geen teamleider kunnen worden daar. Bij ons waren de teamleiders degene die vakkenvullers waren en daar het langste werkten. Logisch ook wel eigenlijk, want zij hebben er gewoon het meeste verstand van en weten het best hoe dingen in hun werk gaan. En er werd ook gekeken of je wel een beetje leiding kan geven.

Bij ons waren de teamleiders altijd de full-timers die op een gegeven moment een promotie naar Teamleider kregen. Denk ook dat je er dus wat langer moet werken omdat je als teamleider een grote verantwoordelijkheid draagt en je toch wel heel goed moet weten hoe alles in z’n werk gaat. Maar je kunt het altijd aankaarten met je baas, de ene albert heijn is de andere niet.

Wij hebben eigenlijk geen full-time teamleiders. Het zijn vooral jongeren van 18 - 20 jaar die teamleider zijn en daarnaast nog naar school gaan, dus vandaar dat ik het me afvroeg. (Ben zelf 19)
Ik werk zelf ongeveer 25 - 30 uur per week en ga niet naar school, dus het leek me leuk om te kunnen groeien in deze functie.

Een vriend van mij is teamleider geworden bij de appie en daar moet je echt veel trainingen voor doen en naar alle vergaderingen.
Ik zou gewoon eens bij jouw AH aangeven dat je er interesse in hebt en dan sturen ze je vanzelf wel naar de goede persoon die jou kan helpen.