Tea Tree

Heej,

Ik was van plan om tea tree olie te gaan kopen omdat ik veel mensen heb horen zeggen dat het goed is voor je huid en puistjes verminderen…
Maar ik weet nu niet zo goed wanneer ik dat moet gebruiken…
Ik was namelijk mijn gezicht elke avond met zwitsal en gebruik daarna een tonic, wanneer zou ik die tea tree dan moeten gebruiken of moet ik mijn gezicht dan gewoon niet meer reinigen,??

Ik gebruik het alleen als ik een puistje heb. (1 druppeltje er op, 2x/1x per dag en daarna zelf laten genezen.)
Als je een groter oppervlak wilt, kan je het beter verdunnen met water of olie of een paar druppeltjes in crème ofzo, omdat het sterk spul schijnt te zijn.

Maar ik weet niet of het ‘goed’ is voor je huid. Het schijnt in ieder geval bacteriën te doden.
Er zijn in ieder geval nog veel vragen over de olie onbeantwoord, dus of het compleet veilig is, is niet zeker.
Ik zou het dus in de tussentijd niet in te grote mate of dagelijks gebruiken ofzo.
Je weet maar nooit.

Maar je zou dus een paar druppeltjes in de zwitsal kunnen stoppen bijvoorbeeld. Weet alleen niet of het werkt.

Om iets te verdunnen maak ik meestal een wattenschijfje vochtig en doe het er dan op.
Maar verder heb ik er geen ervaring mee.

Upje.

Ik zou het 's avonds doen na je tonic op je puistje.