te zuinig..

oké, ik wordt er zelf gek van. Ik ben tezuinig. OVERAL hou ik rekening mee. En het lukt me niet om er van af te komen. we hebben geen problemen met geld ofzo. We wonen juist in een best luxe huis. 4 slaapkamers. + 2 zolders. En supper grote garage. We wonen niet op de boer. En alleen staand huis. Maar ik vind het moeilijk om geld uit te geven… Ik koop wel vaak cadeautjes geen moeite mee. Maar als ik wat voor mezelf moet kopen wel… Of als ik wil eten; dat kost geld. En ik kan beter gezonde dingen eten. En dat is veel te duur … echt irritant…

Ik ken het, ik heb het ook met make-up, als ik een mascara wil kopen, kijk ik altijd of er nog een goedkopere is :’)
Terwijl ik genoeg geld heb om dure merken te kopen…

Het is goed dat je zuinig bent, beter dan een gat in je hand! Maar soms moet je er niet té lang over nadenken, als je iets goeds hebt gedaan mag je jezelf best eens belonen met een cadeautje of kledingstuk bijvoorbeeld. En je moet maar zo denken: ergens in de stad eten kost misschien iets meer, maar is wel gezellig met je vriendinnen! Probeer soms redenen te bedenken waarom je iets wél mag kopen.

Maar me’n ouders betalen ook voor mij. Ik wil nooit me’n moeders geld opmaken omdat ik dat zielig voor haar vind. bv; morgen tussen uur. Me’n moeder vraagt ga je na de stad? Ik zei zo misschien. oké dan stop ik 1 euro in je broodtrommel erbij. dan heb je 3 euro. Kan je iets lekkers bij de bakker bart halen. en dat vind ik altijd heel irritant.

Waarom vind je het irritant? Het is toch juist fijn dat je moeder dat doet. Je moet het niet irritant vinden maar je moeder er juist dankbaar voor zijn en het jezelf gunnen.

ik gun me het niet… En ik weet ik ben best verwend want overal houdt me’n moeder rekening mee.

Ik heb precies het tegenovergestelde =o

het is juist goed om zuinig te zijn!

Ik heb het ook heel erg,
ik denk ook 3 keer na voor ik iets koop,
en ik koop ook bijna nooit eten…
ik vind het ook best wel irritant,
maar je moet maar zo denken;
beter dit, dan dat je geld uitgeeft als water!

Acjaa, ik hoop dat het wel over gaat.

Het maakt toch haast niets uit?
En als je wilt veranderen, zul je er toch echt zelf iets aan moeten doen. Ik denk niet dat wij kunnen helpen. En trouwens, alles beter dan een gat in je hand :bowing_man:

dit kan je later in je leven goed van pas komen, als je je eigen huishouden gaat runnen…

Wat ik zou doen is, als je wat geld over hebt,(wat je waarschijnlijk wel zal hebben) eens iets kopen voor jezelf, begin misschien met iets (heel) goedkoops, daar heb je waarschijnlijk minder moeite mee.

Maar op zich is het niet echt negatief , beter dan een heel groot gat in je hand zou ik maar zeggen :slightly_smiling_face: