Te zorgzame ouders.

Heeey allemaal (;

Ik hoop dat jullie me met men probleem kunnen helpen.
Donderdag spreek ik weer eens af met de jongen waar ik op verliefd ben, ik weet bijna zeker dat hij om verkering gaat vragen. Maar als ie dan men vriendje wordt, moet ik het dan zeggen tegen men ouders of niet? Mijn ouders zijn te zorgzaam, ik ben namelijk de jongste en het enigste meisje thuis. En dat ligt nogal gevoelig bij mijn ouders, mijn vader zit nu al te zagen dat ik zo snel ‘groot’ wordt. Het woord ‘jongens/ jongen’ spreek ik daarom bijna nooit uit! Ik zou zelf misschien even wachten tot ik weet dat het een serieuze relatie zou worden (2 maand fzo) maar wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik weet het echt niet, ik wil ze niet kwetsen!

Sorry dat het zo een lang verhaal is geworden… Alvast bedankt

zeg gewoon tegen je ouders dat je een leuke jongen hebt ontmoet, en laat hem je ouders ontmoeten. Als het een goede jongen is zullen ze zich vast geen zorgen meer maken :slightly_smiling_face:. je zal vast wel horen over nog niet verder gaan, je weet de consequenties blabla, maar dat komt wel goed hoor meis;)

Kijk gewoon eerst even hoe leuk je het met die jongen hebt en als je dan zeker weet dat het wel serieus wordt ga hem dan voorstellen aan je ouders. Mijn broer was 20 toen hij zijn eerste serieuze vriendinnetje kreeg,die hij nu na meer dan 1,5 jaar nog heeft, en die was toen net 16 geworden. En die ouders hadden er ook een beetje moeite mee in het begin en toen is die zich ook gewoon voor gaan stellen en laten zien dat hij een goede jongen is… Als je ouders ´m hebben gezien en hebben gezien dat het gewoon een leuke jongen is zullen ze er vast al minder moeite mee hebben :slightly_smiling_face:

beter van wel om eerlijk te zijn
inderdaad beter als jullie een serieus relatie hebben het is de moeite waard

Ik zou hem echt zo snel mogelijk mee naar huis nemen. Zo zien jouw ouders dat je groter wordt, en dat jij ook aan dit soort zaken toe bent. Ze vinden het misschien juist leuk! Was bij mij iig wel het geval (ik was 18 toen ik mn eerste serieuze vriendje kreeg. Nog steeds samen trouwens, maar da’s offtopic).

ik zou hem voorstellen aan je ouders, voordat jullie wat krijgen, dan kan jij met je ouders erover hebben. En elke ouder wil het beste voor zn kindd, dus ze vinden het vast wel fijn om hem eerst te ontmoeten. En gesprekken dat je niet te ver moet gaan enzo, zul je toch wel krijgen, die krijgt iedereen :stuck_out_tongue:

gewoon eerst voorstellen, en als ze hem heel aardig vinden, dan is het goed ! :grinning:

Ik heb precies het zelfde meegemaakt. Ik heb het uit eindelijk eerlijk verteld, ze accepteerde het. maar omdat ik bang was, heb ik 'm maar 2x mee naar huis genomen en spraken we erg weinig af waardoor onze relatie kapot ging…
Dus ik zou het eerlijk vertellen, anders moet je alles bij elkaar liegen en dat werkt utieindelijk niet meer.
succes!