te wit?

Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik word NOOIT bruin. Ik kan uren in de zon liggen maar bruin word ik niet, eerder rood. Krijg wel hier en daar wat sproetjes, maar daar houdt het dan ook bij op. Ik heb ook nog eens zwart haar, waardoor ik nog bleker lijk. Ik heb trouwens ook lichte ogen, groen bruinig. Ik word hier toch wel erg onzeker van. De meeste mensen met donker haar krijgen een mooi kleurtje…ik heb van alles geprobeerd… spray tans… hierdoor leek ik meer op een oempaloempa… zijn er meer meiden die dit herkennen :bored: ??

Ik word ook niet bruin, ik probeer het niet eens meer. :’) En spray tans enzo, daar ga ik de moeite niet voor doen. Natuurlijk krijg ik ook vaak zat opmerkingen, maar ik trek me er niets van aan en het maakt me niet veel meer uit. Ik ben wel blond btw.

ik denk dat het bij blond minder opvalt dan bij mij… kan me natuurlijk ook vergissen.

Als je bleek bent valt het altijd wel op. :’) Alleen omdat jij dus zwart haar hebt, komt de focus er misschien wat meer op.

Ikzelf vind persoonlijk een bleke huid helemaal niet lelijk hoor.

Klopt. Het is alleen vervelend als iedereen na de zomervakantie lekker bruin terug komt van een weekje spanje en dat terwijl ik elk jaar 4 weken in turkije ben… :bored: krijg ook vaak de vraag of ik ziek ben. Werd vroeger ook gepest voor “spook”, vandaar mijn onzekerheid.

Ikzelf ben Egyptisch en ik ben dus al best bruin van mezelf. Ik mag dus best zeggen dat niemand hierop let. Jij maakt je er meer zorgen over dan mensen om je heen. En daarnaast moet je misschien een hogere zonnebrand gebruiken en meer zwemmen ipv zonnen. Maar het komt goed!

Zwemmen helpt niet. Zonnen doe ik inmiddels ook niet meer aan, aangezien ik er niks mee bereik.

Ik wordt ook nooit bruin. Kan officieel ook niet bruin worden. Het enige wat mensen leuk vinden is om te zien hoe bruin ze zelf zijn. Erger je je er echt aan, gebruik dan een subtiele zelfbruiner.

Ik ken dit probleem :’) Heb donker haar en een hele bleke huid. Op foto’s lijk ik altijd een geest vergeleken met de andere mensen. Ik ga daarom ook zo nu en dan naar de zonnebank. Puur om het een beetje te verminderen.

Ik ken het! Ik heb donkerbruin haar en bruine ogen, volgens alle schema’s zou ik heel snel bruin moeten worden. Not. Ik word wel bruin, maar het is altijd meer een subtiele glow die er voor zorgt dat ik niet meer spierwit ben. Ik ben gestopt met zelfbruiner omdat ik de geur steeds viezer vond worden en het kostte me te veel geld. Wel vond ik de zonnebank af en toe lekker, als extraatje voor mezelf. Ik ben sinds een paar jaar ook begonnen met het oplichten van m’n haar door er steeds subtiel highlights in te laten zetten. Daardoor is m’n gezicht wat meer opgelicht, misschien ook een tip voor jou?

ik heb ook vaak opmerkingen gekregen, dan ben ik net terug van vakantie en dan vragen mensen of ik nog op vakantie moet gaan :’)

Het leed dat bleek zijn heet :’) Nee geintje, een lichte huid is niets om je voor te schamen. Ik heb het steeds meer leren waarderen iedereen is uniek :slightly_smiling_face:

O en zonnen is ook heel goed voor je vitamine D! Ik vind het altijd wel lekker, op vakantie in het zonnetje een boek lezen of gewoon mensen spotten aan het zwembad, haha.

Ik ben ook bleek en word ook niet bruin maar ik heb het geaccepteerd. Ben er vroeger echt heel veel mee gepest en dat deed pijn maar ik ben nou eenmaal zoals ik ben. Bruin is op de een of andere manier een schoonheidsideaal hier op dit moment maar ergens anders vinden ze jouw bleke huid weer prachtig en zouden ze dat willen. Embrace it :grinning:

Achja. Ik ben zelf ook compleet wit alleen heb ik rood haar. En het nadeel dat veel roodharigen met een witte huid ervaren is dat je ook een vreselijk gevoelige huid hebt naast dat je vooral rood ipv bruin wordt.
Maar kijk, er zijn zooo veel mensen met een lichte huid die nauwelijks bruin worden. Echt waar. Ik maak me er al in ieder geval geen zorgen meer over, dus je hoeft je ook echt geen zorgen te maken. Ik heb nog nooit naar iemand gekeken en gedacht “wow die is echt bleek”, vooral ook in Nederland is het echt heel normaal.
Aan zelfbruiners etc ben ik nog nooit gedaan, maar als je je gezich wat meer kleur wilt geven kan je bronzers gebruiken. Ik heb het contour spectrum palette van zoeva en daar zitten hele lichte kleuren in zodat ook wij, de letterlijk witte mensen club, hem kunnen gebruiken.
Deze: https://www.zoevacosmetics.com/media/image/thumbnail/zoeva-contour-spectrum-palette-thumbnail_1170x1170.jpg
Ohja en in de zomer kan je bijvoorbeeld dry shimmering oil gebruiken , zoiets: http://www.thebodyshop-usa.com/images/packshot/products/med_large/honey-bronze-shimmering-dry-oil_m_l.jpg
Ik heb het zelf van de HEMA, nog niet gebruikt, maar het is zeker leuk voor in de zomerdagen. Je huid krijgt er een mooie gouden gloed van. Ik raad je dan natuurlijk wel aan de lichste kleur te nemen.
Je hoeft dit natuurlijk allemaal niet te gebruiken, maar het zijn leuke middeltjes om je toch een beetje zomers te voelen of je huid een beetje een kleur te geven :slightly_smiling_face:

Ik ben megaaaa wit.
Maar ik ben er juist trots op. Ik ben gek op mijn lichtblonde haar dat naar rossig nijgt en mijn sproetjes enzo.
Het lijkt me idd wel lastig om met donker haar een lichte huid te hebben. Maar misschien moet je eens bedenken dat je op sneeuwwitje lijkt ipv op casper het spookje :wink:

^Jaaaa sneeuwwitje <3

Precies dat bedoel ik! Mijn benen lijken wel fluorescerend, vreselijk.

Sneeuwwitje klinkt inderdaad iets minder erg. :flushed:

Inderdaad, in de schema’s staat dat ik snel bruin moet worden, merk er echter niks van. Vind het toch nog erg lastig om me niet onzeker te voelen als er een meisje met een perfect gebruinde huid langsloopt. :frowning_face: Zelfbruiners kosten inderdaad een hoop geld en het is maar te hopen dat je het goed doet en niet dat je met strepen op je kop rondloopt…

Highlights zou ik wel eens kunnen proberen, ideetje voor de volgende x dat ik in de kapperstoel zit. :slightly_smiling_face: