te weinig tijd

Hallo!
Ik zit met een probleempje. Ik heb 2 baantjes en zit op het vmbo ( 3e klas )
Ik kan in de weekenden niet 1 x uitslapen want op zaterdag heb ik vaak baantje 1 staan en op zondag baantje 2. Als ik klaar ben met werken moet ik dan vaak nog woordjes stampen of samenvattingen maken, terwijl ik best moe ben.
Ik heb hier zelf voor gekozen en verdien ook veel ( dat heb ik ook hardstikke hard nodig met uitgaan enzo ) maar toch ben ik bang dat ik geen tijd overhou voor school en om voldoende te slapen.
Hebben jullie tips voor mij? Om mijn tijd goed in te plannen om bezig te zijn met school? Want dat blijft nog altijd het belangrijkste, en plannen is niet mijn sterkste punt, dus hulp is hard nodig. Hoe doen jullie dat? Wanneer zitten jullie aan je huiswerk of leerwerk? Ik vaak soms nog heel laat, en dan ben ik moe en leg ik me er bij neer dat ik het gewoon niet ken… Maar goed, tips zijn welkom! Heel graag

ps; voor baan1 werk ik soms ook door de weeks! Dinsdagmiddag etc

School gaat voor, dat lijkt me logisch. Dus schrijf op wat je allemaal moet doen en verdeel dit over de hele week.

stoppen met een van de twee baantjes? Als je hier zo’n last van hebt, van te weinig tijd, dan kun je beter stoppen met een van de twee baantjes. dat is iets waar je mee kunt stoppen. want school & voldoende slaap is noodzakelijk, geld om te gaan stappen is niet noodzakelijk.
En anders moet je minder gaan werken?

Ik zou als ik jou was ook maar beter 1 baantje stoppen.

Ik zou idd maar 1 baantje nemen…

Inderdaad stop met één baantje. Je hebt dan misschien wat minder geld maar wel meer tijd voor school en om te slapen.

Ik heb hier zelf voor gekozen en verdien ook veel (dat heb ik ook hardstikke hard nodig met uitgaan)

Dat heb je helemaal niet nodig, je kunt best leven zonder (vaak) uit te gaan.
Dus wat wordt het, uitgaan of je diploma?

What she said (’:

je kunt 1 Baantje droppen, en bijvoorbeeld op gaan passen (doe ik ook) en als je dat dan savonds doet, als de kindjes op bed liggen, dan kun je je HW maken.

Eerder naar bed toe gaan?

Je zegt dat je het geld nodig hebt ivm uitgaan.
Als je nou stopt met een baantje, of inderdaad gaat oppassen of iets minder tijdrovends gaat doen? Dan ga je minder uit of geef je minder uit als je uitgaat…
en heb je meer tijd voor je hw…

Een baantje minder én minder uitgaan, hou je tijd en geld over. Simpel toch.

En als je dat echt niet wil, zorg er dan voor dat je het grootste deel maakwerk gewoon op school al af hebt - tijdens de les, krijg je toch wel eens tijd voor? Nou op zo een moment gewoon hard werken. Maar als ik jou was zou ik gewoon minder gaan werken.

ik zit op het hbo, en wilde geen baantje omdat ik niet wil dat school er onder lijdt, ik heb gewoon gezegd ik ga gewoon de hele zomervakantie werken, dan komt het vast goed.
sinds eind april is mijn baantje dus begonnen, en dit heb ik zo geregeld dat ik niet in de knoei kom met school, ik heb bv woensdags vrij, dus werk dan 's middags('s morgens schoolwerk dus) en anders wordt mijn rooster geschoven.
ook heb ik sowieso zondag vrij, kan ik dan mijn school nog doen.

Je kunt er dus het beste voor zorgen dat je bijvoorbeeld die van zondag laat vallen, kan jij dan gaan zitten blokken.
zorg er dan voor dat je in vakanties wat extra bij baantje 1 kunt werken, dan kun je wat sparen voor je uitgaansavondjes(en ja af en toe eens een keertje niet uitgaan dat scheelt ook al erg veel…)

Precies hetzelfde. Ik zit ook in mavo3 en ik werk elke zaterdag en zondag van 10 tot 7 en als ik thuiskom heb ik te moe om huiswerk te maken…

Dat vind ik best wel stom… je kiest er zelf voor om uit te gaan. dat heb je helemaal niet nodig. anders ga je gewoon vrijdag avond eerder naar bed. en als je dat niet wilt moet je zelf dan maar je weekplanning maken want dat kunnen wij niet voor je doen. neem zowaar een tabel met horizontaal de dagen en verticaal de tijden en dan kan je kiezen wat je gaat doen. En ga ook een vaste tijd slapen ook al ben je niet moe…

Luister ik ga heuus geen 200 euro alleen aan uitgaan besteden hoor, maar ik wil wel leuke dingen doen en ga/kan niet profiteren uit mijn ouders zak elke keer, dus zal er toch zelf voor moeten werken, het enige wat ik vraag is om tips voor het plannen voor school, meer niet. Dus de vraag is? Zijn er hier nog meer meiden met 2 baantjes en hoe deel je het verstandigste in… de hoofdvraag dus eigenlijk

ik ook 3mavo/tl.
maar heb nouwelijkss huiswerk xD .
of de leraar kijkt er niet naar… :stuck_out_tongue:
ach ja… maak me er niet zo druk om. haal toch wel voldoendes. :slightly_smiling_face:
gewoon als je achter de pc ziit ff huiswerk maken.
anders ga je een uurtje per baantje (of 2 of 3 of 4 of 5 of watdanook) minderwerken

leuke dingen doen kan ook nadat je je diploma hebt gehaald hoor.
en hoe kan je nou hw maken in het weekend als je geen tijd hebt? dan máák je tijd he. door 1 van je baantjes vaarwel te zeggen :wink:

Minder uit gaan en dus minder werken?

Je kunt dan bijv. meer film gaan kijken bij vriendinnen etc.
Minder vermoeiend ook.

School gaat inderdaad voor.
Ik zou een schema maken, dat duurt even maar het werkt wel heel goed bij mij. Ik doe vwo en werk vaak ook het hele weekend, heb nog tijd zat hoor? Ik weet niet hoe laat je op je werk moet zijn, maar misschien kun je leren voordat je nar je werk gaat, dan heb je nog energie.