Te weinig naar mijn vader?

-

Moeilijk!
Ik had gehoopt dat je pa zou begrijpen dat jullie ouder worden en ook graag zelf leuke dingen willen doen.
Al kan je misschien met hem afspreken, dat als er een activiteit in zijn week valt, je de ene keer wel gaat en de andere keer niet.
Hoe jammer het ook is dat je dan uitgerekend net niet naar dat feestje kan.
Of, je gaat wel 2x naar een feestje en blijft de eerst volgende 2x bij je Pa.
Ik snap wel beetje dat ie zich gekwetst voelt hoor. Hij ziet jullie weinig en dat is jammer. Jullie blijven zijn kinderen.

ik snap beide kanten heel goed! Is het niet een idee om minder vast te houden aan die tweeweekse regeling, maar af en toe écht wat leuks te doen met je pa? Dus minder kwantiteit, meer kwaliteit? Dus bijv een avondje bios/film plannen, dagje naar de dierentuin ofzo? Want als hij toch weg is met zijn vriendin, is het ook niet leuk om voor jou daar speciaal heen gereisd te zijn en alleen te zitten. En op deze manier zal de tijd samen ook beter benut worden, waardoor jullie er weer een langere tijd ‘tegenaan kunnen’.

Waarom komt hij dan niet naar jullie toe als hij jullie wat vaker wil zien?

Bel hem vaker, dan praat je echt met hem. Als hij wanneer jullie bij hem zijn meer met zijn vriendin bezig is heeft het weinig nut voor jullie om naar hem toe te komen. Leg hem uit dat naar hem toe komen weinig zin heeft en dat je nu je ouder bent meer voor jezelf wilt kunnen doen.

Ik denk dat wat pinklieve zegt wel een goed idee is. Waarom plannen jullie niet dagjes weg? of spreek je af een zondag naar hem toe te gaan en die dag veel leuke dingen te doen. Zo kan je s’avonds altijd naar feestjes en heb je ook nog tijd voor hobby’s.

Bedankt iedereen. <3
Ik moest het gewoon even kwijt en ik denk dat we dan idd maar vaker dagjes moeten doen.

Daar kan ik me helemaal in vinden :slightly_smiling_face: