te weinig loon gekregen met vakantiebaan?? Ö

hey mensen!
van de week heb ik mijn loonstrookje gekregen, maar ik heb veeel te weinig gekregen…

ik werk bij de blokker en verdien per uur 3.64 ik heb 4 weken gewerkt
bij elkaar 140 uur dus dan zit ik al rond de 500 euro… en daarover krijg ik nog 8% extra omdat ik vakantiekracht ben
ik heb maar 300 euro gekregen >_> op dat strookje staat niet de aantal uren dat ik gewerkt heb, alleen de aantal weken
hoe kan dat dan? ik heb dus 35 uur in de week gewerkt… is het misschien omdat ik dan teveel heb gewerkt, dat ik het overige geld volgende maand pas krijg?

Vraag even op je werk hoe het zit en als zij ook zeggen dat het niet klopt, vraag dan even bij wie je moet wezen om het te regelen.

O ja, er gaat ook nog belasting af he, heb je je brutoloon al naar nettoloon omgerekend?

Ik zou er naar toe gaan.

Is die 3,64 bruto of netto?

ja dat probleem had ik dus ook, hou je er wel rekening mee dat misschien de pauze’s eraf gaan? en ook de datum van wanneer tot wanneer je loonstrookje geld.
want meestal is het niet tot het eind van de maand maar 1 of 2 weekjes eerder en dat je dan de volgende keer de rest krijgt.
maar idd vraag het even na!

Krijg je niet per maand betaalt? Dan heb je nl. nu het geld voor juli gekregen en krijg je halverwege september ofzo voor augustus!
Bij mij wordt het iig wel per maand uitbetaalt.

Misschien maar een klein detail, maar pauzes krijg je niet uitbetaald.

En verdomme, wat betalen vakantiebaantjes/bijbaantjes toch weining. Ik ben bijna 18 en ik verdien nog steeds onder de 4 euro waarschijnlijk.

3.64 is bruto… er ging iets van 20 euro heffingskorting af, maar mijn nettoloon is 300 euro
het is het geld van de maand juli, toen had ik fulltime gewerkt… ik heb ook rekening gehouden met de pauze’s
maar idd… misschien rekenen ze wel niet van 1 juli tot 31 juli maar al ergens in juni…
ik schrok best wel toen ik zag hoe weinig het was xD maar ik vraag het vrijdag wel ff, want dan moet ik weer werken C=

Navragen op je werk. Bij mij op 't werk zeiden ze ook al dat je gewoon alles goed op moet schrijven - want er worden idd zo nu en dan fouten gemaakt.

zeker navragen!

Dan moet je toch echt beter zoeken, want er zijn echt wel baantjes waarbij je veel meer betaald krijgt!

OT: Ik zou het inderdaad gewoon even navragen op je werk, desnoods eerst aan een collega. Weet deze je niet verder te helpen dan naar je leidinggevende gaan.

Dat klinkt idd weinig ja ö omg, ik ben 16 & ik krijg 8.20 per uur =s
is wel in België, maar normaal is dat toch geen verschil met Nederland dusja…
raar ö

hmm… ik heb de loonstrook er ff bijgepakt en volgens mij ben ik er een beetje achtergekomen waaraan het lag…

de loonstrook word elk 11e van de maand gedrukt… dus deze loonstrook is van 11 augustus…
onderaan staat bij dat die 300 euro mijn loon is van 11 dagen… nu snap ik nog niet over welke dagen ze het dan precies hebben >_>
want ik begon op 3 juli met werken tot 31 juli… daarna hebben ze me aangenomen om weekendhulp te worden… dus daarna heb ik niet meer fulltime gewerkt… maar ik heb 11 juli geen loonstrookje gehad…

lekker duidelijk >_>

hoe kan je zoveel verdienen? xD ik ben ook 16 er verdien 3.64, en dat is vergeleken met andere baantjes nog best veel xD

Ze werkt wss bij een callcenter of schoonmaken ofzo.
3,64 voor een 16-jarige is best veel ja. Ik verdiende op mn 17e in een winkel 3,38…
Inderdaad ff op je werk navragen over de pauzes. Sommige winkels betalen geen pauzes uit - anderen wel. Ik krijg bijvoorbeeld mijn half uur pauze niet uitbetaald, maar mn kwartier pauze wel…

je moet eventjes vragen want in een winkel krijg je in weken uitbetaal zeg maar de enne maand heb je 4 weken dan weer 5 enzo ligt er net aan wanneer je begint meschien begon hun maand bv 28 juni tot 25juli dan krijg je niet meteen alles dan heb je nog 6 dagen die je pas volgende maand uitbetaald krijgt snap je wat ik bedoel?

haha yes i get it ^^ ik heb alles ff uitgerekend en ze hebben idd alleen de eerste 2 weken dat ik er heb gewerkt uitbetaald C= dus ik denk idd dat op andere data’s beginnen…

thanks allemaal!

ja klopt:)is vaak zo beetje vaag maargoed:)gelukkig dat je eruit bent…

vraag even op je werk