Te weinig kleedgeld... HELP! ;$

Heeiix, ik ben een meisje van 12 en vind dat ik veeel te weinig kleedgeld krijg, ik krijg ¤50,00 kleedgeld en ¤10,00 zakgeld per maand. Als ik er wat van zeg dan worden ze boos of zeggen dat ik verwend gedrag heb, ook zeggen dan dat ik meer dan genoeg krijg.

Een vriendin van mij krijgt zelfs het dubbele (¤100,00 p/m duss…)! Vinden jullie ook dat ik overdrijf of juist niet? En ohja… moet er trouwens alles van kopen behalve sportkleren (dus schoenen jassen kleren assesiores)

Mijn vraag is dus: overdrijf ik of niet en zo niet, hoe kan ik mijn ouders ervan overtuigen? Zeuren lukt in ieder geval niet, heeft iemand goede argumenten? En alvast bedankt!! xx

Kusjes Nadine_loveeyou xx

Je bent 12, toen kreeg ik dat nog nieteens. Wees is blij met wat je krijgt. Ze kunnen er ook voor kiezen om je niks te geven.

Dat is echt ontzettend veel in mijn opinie, zowel wat jij krijgt als wat je vriendin krijgt.
Maar goed, als je dat nog te weinig vindt, kan je ze duidelijk maken waarvoor je het allemaal nodig hebt.
Je bent natuurlijk in de groei dus je hebt om de zoveel tijd wel nieuwe kleren nodig, maar een nieuw paar schoenen elke week is wel echt een luxeprobleem.

Wat bovenstaande reacties al zeggen, je bent nog erg jong voor kleedgeld.
Ik kreeg het pas vorig jaar (toen was ik 15). ¤50 op die leeftijd is dan een goed bedrag, een beetje teveel als je het mij vraagt. Ik zou zeggen, wees blij met wat je hebt. :slightly_smiling_face:

Ja, je overdrijft. Dit is meer dan genoeg. Toen ik 12 was kreeg ik nog niet eens kleedgeld.

Whut, 12? En dan al 50 euro? Je bent gezegend.

Verkeerde board, dit hoort in lifestyle :slightly_smiling_face: heb je topic even verplaatst!

Ik heb nooit kleedgeld gekregen. Werken moet ik voor m’n kleren. Doe s even niet zo verwend alsjeblieft zeg.

Ik vind het best weinig om alles voor te kopen. Maar ik zal dan zeker verwend zijn.

Tering ben jij achterlijk ofzo?
¤50 is hartstikke veel geld!
Ga anders lekker zelf werken misschien dat je dan de waarde van geld in leert zien.

WAT?

-Ik ben 17 en krijg dat ook, en daar kan je echt príma mee rondkomen hoor.

• toen ik 12 was kreeg ik niet eens kleedgeld, dan winkelde ik gewoon met m’n moeder.

kijk anders eens op marktplaats enzo, dan kun je meer kopen voor hetzelfde geld.

Ik kreeg 25 euro zakgeld per maand toen ik 12 was. :’) Tot dat ik 13 was en toen moest ik krantenwijk lopen.

WOW. ja, je overdrijft

jesus , ik heb nooit kleedgeld of zakgeld gehad.

doe ff normaal .

Dankjj voor jullie reactie, ik denk dat ik dacht dat het weinig was door mijn omgeveving, maar zie nu in dat ik eigenlijk best veel krijg… :slightly_smiling_face:

Dit dus. Ik zou zeggen geniet ervan, want dat is echt wel bovengemiddeld. En ga anders gewoon werken voor je extra geld; je ontmoet nieuwe mensen, bent lekker bezig, wordt zelfstandiger, doet ervaring op en leert de waarde van geld in te zien en beter met geld om te gaan. Want geloof me, 50 eu + 10 eu moet écht genoeg zijn voor iemand van 12.

Misschien heb je hier wat aan:
https://www.baasovereigengeld.nl/boegplan.html

Haal je doelen door een plan te maken
Iedereen heeft doelen die hij of zij wil bereiken. Een leuke jas, een brommer, op vakantie naar Griekenland, op tournee met je band en nog veel meer. Maar het lukt niet iedereen om die doelen te bereiken. Daar heeft de Rabobank iets op bedacht. Speciaal voor jou ontwikkelde de Rabobank Baas Over Eigen Geld, kortweg B.O.E.G. Hiermee helpt de Rabobank je om jouw doelen te bereiken. Heb jij ook een doel voor ogen? Maak snel een plan en kom erachter hoe je slimmer met je geld kunt omgaan.

En ja, je krijgt echt veel voor je leeftijd. Toen ik 12 was ging ik met mijn moeder winkelen en kreeg ik echt geen ¤60,- per maand. Dat was ik ook niet nodig.

het is ook weinig om alles voor te kopen, daar ben ik het mee eens.
maar gaat die 50 euro op aan kleding, en die 10 aan zakgelddingen?
ik zou m’n kleedgeld 3 maanden opsparen en dan dik naar primark gaan, dan ben je voor een paar maanden klaar hoor xD.
En op je 12e werken kan bijna niet… of je moet oppassen of heitje voor karweitje doen o.i.d.

Ik ben over een jaar 13, dan mag ik pas werken maar ik ga denk ik vragen of ik een krantenwijk op de naam van me broer mag en nogmaals bedankt voor de reacties thank you